10:17

Blogumu oldukça ihmal ettim ama hem içimden yazmak gelmedi hemde son onbeş gündür günümün büyük bir kısmını dışarılarda geçirmek zorunda kaldım.Sanırım şimdi de evde oturmak istemeyeceğim.Bu süre içersinde bankalarda,vergi dairelerinde,hastanelerde,dişçilerde ve keyfe keder gezmelerde geçirdim.Yeni birşeyler de yapmadım eşimle az yeme kararımızdan dolayı ama sizlere bir tarifle geldim.Belki bilmeyeniniz yoktur ama ben gene de eklemek istedim.

Zeytinyağlı Portakallı Kereviz

Malzemelerimiz;1 kg kereviz (soyulmuş halka halka doğranmış ve diğer kerevizlerin soyulmasını beklerken limonluda suda bekletilen)2 orta büyüklükte soğan,1 portakalın suyu, yarım limon,ve gönlünüze göre ister hazır garnütür(havuç,bezelye,patates)ister evde kendi yaptığınız,Bir çay bardağı zeytinyağ,1 kesme şeker ve bir tutam tuz.

Hazırlanışı;Soğanları halka halka doğrayıp geniş bir tencereye diziyoruz.Üzerlerine kerevizimi,ve garnitürümüzü ekliyoruz.Portakal ve limon suyumuzu,zeytinyağımızı kesme şeker ve tuzumuzu ilave edip tenceremizin kapağını kapatıp kısık ateşte kerevizlerimiz yumuşayıncaya kadar pişiriyoruz.

Not;Ben iki portakalın suyunu kullandım kokusunu önlemek için+kerevizin yeşil kısımlarınıda maydonoz doğrar gibi tencereye ilave edebiliriz ama ben eklemedim malum kokusundan dolayı.Kerevizi sevmeyen bir aileden öneriler diyebiliriz.Şimdi bayıla bayıla yeniliyor kendisi:)

----- ------ -------


Şehitlerimizle ilgili çok şey yazmak geldi içimden bloğumu açtım ama aklımda ne varsa hepsi yok oldu birden sadece aklıma geldikçe gözlerim doluyor boğazım düğümleniyor ve onları Rahmetle anıyorum.Rabbim ailelerine sabır ve dayanma gücü ver, milletimizinde en yakın zamandan terör olaylarından da kurtulmasınıı nasip et(amin)

------ ------------ --------
En yakın zamanda bir dijital fotoğraf makinası ve yeni dizüstü bilgisayara ihtiyacım var.Şuan kullandığımız kardeşimin ve heran alabilir eşimde araştıyor ama benim gibi aceleci biri sabredemiyor işte.Birde bloğu sık gücellememe sebeplerimden biride hala resimlerimi cep telefonuyla çekiyor olmam o kadar çok almak istediğim şey var ki elektronik ona sıra gelmiyor.Şu sıralar ekmek yapma makinası ve Katı meyva sıkacağına takmış durumdayım ama evim ufak olduğunda tezgahın üzerinde çok şey sevmediğimden tereddüt ediyorum.

Bu arada annemin gene belfıtığı nüksetti.Sizlerden bende dua istiyorum.Sanırım havalarlada ilgisi var ama minik kuşum onbeş yıldır çekiyor bir ara ameliyata kadar bile gitti.(olmadı)Çok ayakta durmaması lazım haraketlerine ve kilosuna dikkat etmesi lazım ama ev hanımı olunca nerde:(

benden şimdilik bu kadar daha yazacak çok şeyim vardı ama bilgisayar başına geçince unuuttumm gitti:)

9 yorum:

SeiNeB dedi ki...

aplaaammm anneciğine geçmiş olsunnn..acil şifalar...

katı meyve sıkıcağı konusundada şunu söyleyim ,bisimkilerde bi ara heves edip almışlardı .ilk günler karışık kuruşuk değişik meyve suları yapıodu annem ama sonranda zor geldi sanırım artıkk bodrumdaki yerini aldıı katı meyve sıkacağı aletimis :D amaa gerçektende güsel oluoduuu aplaaa eğer kendine güveniosan al derim ben : ))

laptop ve dijital fotoraf makinesi konusuna gelincee buraya gel aplaaa .burda bi mağasa açıldı yeni..açılış münasebetiyle laptopları falan yüsde elliye varan indirimle satılıolarmış.istanbul'da hani bi ara öle bişe olmuştuu isdiham yapmıştı millet bu da öyle bişe...hatta bugün açıldıı..herkes geceden falan gitmiş :D bana daha gidip görmek nasip olmadı tabee inş tenhalayınca ilerleyen zamanlarda gideceğim : ) nese çok konştum galibaa : ) hoşçakal aplaaa ..sevgilerimle..

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

zeynep katı meyva sıkacağı konusunda destek lazım beğenmenize sevindim bende evde bol bol yapmak istiyorum eşim sağolsun meyva suyu çok seviyor hazırlarda ne kadar güvenilir o da gıda üzerine çalıştığından hep yüzde yüz alıo ama benzemio demi:)alimm ben en iyisi inşallah.Senin oralar uzak olmasa ben gelirdim hem gezmek hem alışveriş heueh:)

sevgi dedi ki...

evet bizde düşünüyoruz katı meyve sıkacagını siz bi alın bakalım içmeye gelelim :) begenirsek alırız.. bu arada bn kekte falanda cok sevmem portakalı ama kerevizde nasıl olur bilemiyorum hoş görünüyor.. ins yapalım bigün..

minik talhanın annesi dedi ki...

eline sağlık. şu kerevizi bir ben yemedim sanırım :D bi ara denemem gerek.
umarım istediğin tüm elektronik aletlere kavuşursun :D
bol bol foto eklersin ozaman bloğa dimi :D
ANNENE RABBİM ŞİFA VERSİN EN KISA ZAMANDA

Calimero Mutfakta dedi ki...

Sevgili Seda'cim.. annecigine gecmis olsun insallah cabucak gecer.. Sana da kolay gelsin islerinde..
Biz de az yeme karari veriyoruz ama uygulayamiyoruz :(
Yeni fotograf makinasi siparisi verdim.. gelmesini heyecanla bekliyorum. Bir ara ekmek yapma makinasi almak istiyordum ben de ama dikdortgen kek kalibiylada yapilabilecegini duydum. Hazir ruseym li un karisimi aldim en kisa zamanda dener sonucu paylasirim sizlerle..
Kati meyve sıkacagı ise super birsey.. sebze meyve herseyin suyunu sıkabiliyorsun ve lezzetli karisimlar ortaya cikiyor..

AYSUN dedi ki...

Annene çok geçmiş olsun canım. ekmek yapma makinesi almıştım geçen sene büyük hevesle... Ama zor geliyor artık onunla uğraşmak. Bir parçasını kaybettik atıl bir şekilde duruyor:( Aklıma getirdin bir deneyim cevizli ekmek şu aralar:P

rumeysa dedi ki...

sedossssss ablacım göremiyoduk seni ne zamandır 1 kaç gün bakmadım yenilemişin güzel olmuş kerevizde harika görünüyo bu arada ::D

Elif, the Great dedi ki...

Yani şu kerevizi sevdiricen ya bize seda abla, helal olsun derim,başka birşey demem...

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

elifçim dene derim hem çok da faydalı ya Rabbim hiçbirşeyi sebepsiz yaratmamıştır değil mi canım:)