EN DEĞERLİ İNSAN,KULAĞINDAN GİRENİ YÜREĞİNE GÖMEN İNSANDIR.... 23:21

İki komşu ülkenin hükümdarları birbirleriyle savaşmazlar,ama her fırsatta birbirlerini rahatsız ederlerdi.Doğum günleri,bayramlarda ilginç armağanlar göndererek,karşısındakine zeka gösterisi yapma fırsatlarıydı.

Hükümdarlardan biri,günün birinde ülkesinin en önemli heykeltıraşını huzuruna çağırdı.İstediği birer karış yüksekliğinde altından,birbirinin tıpatıp aynısı üç insan heykeli yapmasıydı.Aralarında birer fark olacak ama bu farkı sadece ikisi bilecekti.Heykeller hazırlandı ve doğum gününde komşu ülkenin hükümdarına gönderildi.Heykelllerin yanına birde mektup konmuştu,şöyle diyordu heykelleri yaptıran hükümdar:

"Doğum gününü bu üç altın heykelle kutluyorum.Bu üç heykel birbirinin tıpatıp aynısı gibi görünebilir.ama içlerinden biri diğerlerinden daha değerlidir.O heykeli bulunca bana haber ver"

Hediyeyi alan hükümdar önce heykelleri tarttırdı.Üç altın heykel gramına kadar aynıydu.Ülkesinde sanattan anlayan ne kadar insan varsa hepsini çağırdı.Hepside heykelleri büyük bir dikkatle incelediler ama aralarında bir fark göremediler.Günler geçti bütün ülke hükümdarın sıkıntısını duymuştu ve kimse çözüm bulamıyordu.Sonunda hükümdar fazla isyankar olduğu için zindana attırdığı bir genç haber gönderdi.İyi okumuş akıllı ve zeki olan bu genç hükümdarın bazı isteklerine karşı çıktığı için zindana atılmıştı.Başka çaresi kalmayan hükümdar bu genci çağırttı.

genç önce heykellleri sıkı sıkaya inceledi,sonra çok ince bir tel getirilmesini istedi.Teli birinci heykelciğin kulağına soktu,tel heykelin ağzından çıktı.İkinci heykelede aynı işlemi yaptı.tel bu kez kulaktan çıktı.Üçüncü heykelde tel kulaktan girdi ama bir yerden çıkmadı.Ancak telin sığabileceği kadar bir kanal kalp hizasına kadar iniyor,ordan öteye gitmiyordu.

Hükümdar heykelleri,gönderen komşu hükümdara cevabı yazdı:

"Kulağından gireni ağzından çıkaran insan makbul değildir.Bir kulağından gireni diğer kulağından çıkaran insan da makbul değildir...En değerli insan, kulağından gireni yüreğine gömen insandır"



Çok hoşuma gitti Cuma gününe özel bir yazı olsun istedim:)

13 yorum:

Ayşe dedi ki...

cook guzel bir yaziydi, paylastigin icin sagolasin...

kulagimiza giren guzel ve hayirli cumleleri uygulamamiz ve her daim yuregimizde tasimamiz dilegimle...

Hayirli cumalar...

FİGEN KARAVAŞ dedi ki...

Süperdiiiiii,
Bayıldım cok anlamlı cok teşekkürler..
sevgilerimle,
Figen Karavas

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Beğenmenize sevindim arkadaşlar keşke bizde böyle yapabilsek:)

Adsız dedi ki...

Merhaba güzel kardeşim,
Uzun zamandır rahatsızım, ama biraz düzelir düzelmez bütün yazdıklarını okuyacağım.Ramazandan sonra doktorlara taşındım.Biraz moralimde bozuldu,doktorda bilgisayarı bile yasakladı.
Yüreğine gömmek çok zor işte.
Bunu başaran insana da evliya derler zaten.Bizde nerdeeee.
Hepinize sonsuz sevgiler...

Adsız dedi ki...

Bizimde ramazan bitti,önce annem sonra babam hasta.Geçmiş olsun Ferahnaz kardeşim.Ramazandan sonra ilk kez bugün fırsat buldum şöyle bir bakmaya.
Ben kısmen bu yüreğine gömme'yi başarıyorum sanırım.
Allah yardımcımız olsun ama bu devirde hakikaten çok zor tabii.

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Ferahnaz kardeşim Rabbim acil şifalar versin hayırdır neyin var?merak ettim seni iyleşir işleşmez bilgi ver canım.Bende beni unuttunuz sandım:)Dularım seninle canım

saadet kardeşim çok şükür kavuşturana özledim sizleri:)Çok geçmiş olsun.Rabbim ailenede acil şifalar nasip etsin.Şimdi iyilerdir inşallah.

İnşallah önemli değildir rahatsızlıklarınız beni merakta bırakmayın canlarım

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Minel dedi ki...

Sedacım sana bir marka tavsiye edeyim dijital makina konusunda süper kalite bir şey
Sony DSC-T50 biz çok memnunuz arkadasım .eğer arastıra içindeysen bunu tavsıye ederım

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

sağol canım inşallah onada bakarız ama benim istekler bitmediği için:)

Adsız dedi ki...

Kulağından kötü söz girmesini önlemek içinde kötü söz söyleyenlerden uzak durmak lazım,kim olursa olsun.Akraban bile olsa,arkadaşın bile olsa.
Uzun zamandır internete dersler yüzünden yasak geldi ablacım, o yüzden bakamıyorum.
Hakkını helal et,okuyamadıklarımı okudum,bayıldım ya...Cidden öyle seviyorum ki seni anlatamam yani...
Eee ne demişler, mü'min mü'min'in dostudur...Ablam'ın çok selamı var, benden sonra oturup sayfaları okuyacakmış.
:))))

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Elifim ya bende üzülüyordum bu kızlar beni unuttu diye:(ne kadar mutlu oldum anlatamam.Helal olsun ne demek canım ders olunca işin şekli değişiyor tabi.Bende sizleri çok seviyorum ve sesiniz soluğunuz çıkmadı mı merak ediyorum özlüyorum:)Allah yardımcınız olsun ablacığım

Yaren dedi ki...

Cok güzel anlamli bir hikaye,bunu sadece okumakla kalmayip ders alinacak bir örnek.Tesekürler paylastigin icin.Cuman kutlu olsun.

Kuaybe dedi ki...

Çok güzel.. Ben de bu meseli "Gonca Dergisi" için düzenlesem mi acaba? İyi olur çocuklar için..