11:46



Tatta taamm:) Bu benim ilk rulo pastam

Resim görüntüsünden dolayı önce kusura bakmayın öyle acil bir zamanda yapıldı ki ve hiç bir fikrim yokken Kadriye annemden aldığım tarifle yaptım.Hatta pastayı yapıp götürdüm ve yanına hazır pasta da alalım diye de ısrar ettim:)

Olay şöyle gelişti; Vildan annemin doğum günü sebebiyle Kadriye(eşimin annesi) annem ona pasta yapmak istedi bizde kabul ettik.Kadriye annem malzemeleri hazırladı.Vildan annem telefon açtı ve birlikte dışarı çıktılar pastada bana kaldı mı eyvah ki eyvah pastayı yapmak bir şey değilde yağlı kağıttan çıkarmak ya kırarsam korkusu ve muhallebisinide kendim yapmak beni nasıl korkuttu.Ama hiç de korkulacak gibi değilmiş:)Artık sık sık yeni versiyonlarını yaparım:))))


Not:Farkettiniz mi eşimin annesi dedim kayınvalidem demedim çünkü o da ikinci annem ve öyle söylemekten hoşlanmıyorum eşimin annesi denememin sebebi :)

Ayrıca Allah herkeze benim annem ve ikinci annem gibi anneler nasip etsin.İkisi öyle iyi anlaşıyorlar ki ediyle büdü:)))Bu hem yuvamıza hemde çevremize mutluluk veriyor elhamdülillah.


Sonuç olarak pasta hakkında şu kadarını söyleyebilirim hazır pastaya kimse dokunmadı.Herkez ben bir dilim daha diğerinden alabilirmiyim dedi:)))


Malzemeleri;

Öncelikle kek malzemeleri:

4 yemek kaşığı toz şeker
4 yumurta (sarılar ve beyazlar ayrı kaplarda)
4 yemek kaşığı un
1 paket kabartma tozu


krema malzemeleri:

1 litre süt
3 yemek kaşığı un
4,5 yemek kaşığı toz şeker
2 yumurta
kakaolu isterseniz; 1-2 kaşık kakao
1,5-2 muz
hindistan cevizi
isterseniz dövülmüş ceviz,fındık (ben antep fıstığı kullandım.)
1 paket vanilya(yumurta kokusunu almak için)



kekin hazırlanması:

1. 4 yemek kaşığı toz şeker ile 4 yumurtanın sarısını mikserle çırpın. ayrı bir kapta 4 yemek kaşığı un ile 1 paket kabartma tozunu karıştırın. bir başka kapta 4 yumurtanın beyazını köpükler oluşana kadar çırpın. yumurta beyazlarını şekerli yumurta sarılarına yavaş yavaş ilave edin. unu da azar azar ekleyerek yavaşça çırpın.

2. karışımı yağlı kağıt serilmiş bir tepsiye yayın. (karışım çok azmış gibi gelebilir ama merak etmeyin bir yemek kaşığı yardımıyla yağlı kağıdın tamamına karışımı yayın.) önceden ısıtılmış 170C fırında kekin üzeri kızarana kadar pişirin. (bu işlem kısa sürede olduğu için keki bırakıp gitmeyin.) kek pişince fırından çıkarıp hala sıcakken yağlı kağıt yardımıyla gevşek bir rulo yapın ve sardığınız yağlı kağıdın üzerine ıslak bir mutfak bezi yayarak keki dinlendirin. (çok sıkı
sararsanız kek yırtılır.

kremanın hazırlanması
3 yemek kaşığı unu, 4,5 yemek kaşığı toz şekeri, 2 yumurtayı ve (kullanıyorsanız 1-2 kaşık kakaoyu küçük boy tencerede karıştırın). soğuk sütü üzerine yavaş yavaş ekleyin. devamlı karıştırarak kaynayana kadar pişirin. oda sıcaklığında ara sıra karıştırarak hafif ılınmasını sağlayın. (çok soğuk olmasın)

2. ılınınca ruloyu açın. üzerine bolca kremadan sürün. (yaklaşık üçte ikisini içine sürmelisiniz)kekin genişliğine göre ortaya 1,5 veya 2 muzu uzunlamasına koyun ve keki iki defada rulo haline getirin. (krema yanlardan taşacak, kaşıkla alıp üzerine sürün) rulonun etrafına kremadan sürün.

Not:Pastanın tarif detaylarını Portakal Ağacından aldım hatta üzerine ıslak bez serin diye uyarılması sayesinde kekimde hiç bir yırtılma çatlama olmadı.

***** ***** ******
Ayrıca arkadaşlardan gelen yoğun istek üzerine Erdem Yolcusuna Uyarılar kitabının resmi.





Temin etmek isteyenlere ve Kardeşimiz Nefise Dalia Bin Nur için resmini
yayınlıyoruz.:)Nefiseciğim arapça adını bulamadım ama bulur bulmaz yazacağım.Ayrıca temin edemezsen bende buralarda araştırırıp gönderbilirim canım.

Bunlarda diğer kardeşlerinin resimleri;

Bana arkadaşını söyle;İmam Gazali
Allah'ı Arayış;Haris el-Muhasibi



Bu kitaplar 5 seri ama eşim sadace 2.3.ve 5 özellikle almış diğerleri biraz karışık gelmiş.
Bayağı reklamını yaptım kitapların.Yayınevi sözüm sana:))))

Herkeze iyi bir hafta diliyorum.

23 yorum:

Zen dedi ki...

aplaaaa hala bıraktığım gibisin yaneee.hamaratlığındann bi eksilmee yokk..maşaallah yanee..bu aradaaa musluu ruloo pastaya bayılırımm..senin pastandaa çok güsel görünüorrr..eminim tadıda süperdirr ellerine sağlıkkk ^_^ sevgilerimlee...

Ayça dedi ki...

ellerinize sağlık :)
Ah bir de ben deneyebilsem pasta yapmayı..

zehra dedi ki...

ben cok sever�m bu rulo pastay�:)))
eller�n�ze sagl�k
...................
cuman�n gelmesine sal�y�da sayma sadece 3 g�n kald�
mutlu sagl�kl� ve huzurlu haftalar d�l�yorum
hoscakal�n

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim, ellerine saglik iyiki denemissin cok güzel olan bu tadi tatmak firsatin olmus, sevgiler...

Melek* dedi ki...

CANIM ARKADAŞIM HARİKASIN KİTAPLAR KONUSUNDA:))BİRDE ANNENLERE KADRİYE ANNE VİLDFAN ANNE DEMEK BENM HİÇ AKLIMA GELMEZDİ:)BİZDE EŞİMLE ANNELER DERİZ BENİM ANNEME ANNE ONUNKİNE ANNE DERİZ YANİ ANNEN DEMEYİZ DÜNÜRLERİN ANLAŞMASI BİZEDE YANSIYOR ÇOK ŞÜKÜR ONLARDA İYİ ANLAŞIRLA PASTANDAN DENEMEK İSTERİM.. ÖZENDİRDİN

sarımutfak-hande dedi ki...

ilk olmasına rağmen çok güzel ellerine sağlık canım
sevgilerimle

sarımutfak-hande dedi ki...

YİNE BEN:):)
BEYAZ OLSUN İSTERSEN İNCİR VE CEVİZİ İÇİNE KOYMA KARARTIR.UN ÇALMA SULANDIRIR.PRİNÇLE KOYULT BEYAZ OLUR CANIM

Adsız dedi ki...

Çok severim rulo pastayı.Ellerine sağlık.Sevgiler

Adsız dedi ki...

Rulo pasta yapılacak yap.
Yenecek ye.
Kitaplar derhal alınacak.
AL..
Teşekkür edilecek.
Et
Seda'cım süper tercihler teşekkür ederim.
Tavsiye edilecek.
Et.
Seda'cım daha güzel resim çekmeni istiyorum, rulo pastanın resmini yakından görmek isterdim.
Selam verilecek...
Ver...
Selamlar olsun tüm blogdaşlara.

Adsız dedi ki...

Kardeşim kitaplar müthiş tercih.
Hemen sipariş vereceğim.
Çok teşekkür ederim.
Biliyorsun hemen her tarifini denedim, pastayıda hafta sonu yapmayı düşünüyorum.
Zaten soğukta dışarı kafamızı dahi uzatamıyoruz evde geçiyor günler.
Pasta yiyelim değil mi ?
Selam ve dua ile

Adsız dedi ki...

Seda'cım kitapları internetten alabilir miyiz ? Ya da alacak arkadaşlar bilgi verebilir mi bizde alalım ?
Rulo pasta afiyet olsun...Bende yapıyorum arasıra ama başka tariflerle tabii ki.

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Leylacığııımmm senle bir fırsat bulup tanışmak lazım:)her seferinde zekice yorumlar bırakıyorsun ve her seferinde gülümsememi sağlıyorsun.Allah Razı olsun kardeşim.Pastayı denemeni şiddetle tavsiye ediyorum çok hafif ve o kadar da lezzetli.Resim kalitesini sorma eşimin elektronik aletlerinden bana fırsat kalmıyor fotograf makinası almaya:(sormaaaaaaa dertliyim:))))

Saadet kardeşim pastayı yap yanına da sıcacık çayy oohh eline de sipariş verdiğin kitaplar:)hatta içine koyduklarımızıda değiştir yada dışına krem şanti vs.zevkine göre yap sende iyisi olmaz valla bende geliyorum yanına:)

Balkabak,Sarı mutfak ve Zehracığım,Melek sağalasınız güzel yorumlarınız için.

Ayşe ablacığım keşke önce deneseymişim diyorum:)

Ayçacığım ilk fırsatta denemeni tavsiye ederim

Seineb sorma ablacığım gene kilo aldım birşeyler yapıp yemekden:))

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Ferahnaz kardeşim bazı arkadaşlar internetten bulduk dediler ama eşim Üsküdarda kitap fuarından almıştı.Eğer bulmazsan beni haberdar et canım yardımcı olmaya çalışayım.Bende artık pastayı sık sık değişik şekillerde deneyeceğim inşallah Sevgiler

Adsız dedi ki...

Kitaplar alınmıştır tarafımdan...
Elime ulaşsın hemen başlayacağım inşallah.Çok teşekkür ederim Allah razı olsun, razı olduğu kullarından yazsın seni ve sevdiklerini Seda'cım.
Selamlar olsun herkese...

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Melisciğim hayırlı olsun kitabın.Nasıl ve nerden aldın?arkadaşlara anlatırmısın?Canım almak isteyen başka kardeşlerimizde var.Güzel kardeşim Allah senden de Razı olsun.Duana cümlemiz için aminnn

Adsız dedi ki...

mmmm rulo pasta.
Denemek lazım.
Abla bu kitapları nereden buluyorsun merak ediyorum, ben bakıyorum hiç böyle kitapları ayırıpta bulamıyorum.
Selamlar

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Elifcim dene dene derim ben sana pastayı:)Canım eşim sağolsun o buluyor bu kitapları bana getiriyor yada birlikte bakıyoruz

KeLeBeK dedi ki...

merhabaa benim de pasta denemelerim pek hoş sonuçlanmamıstır hep, o yuzden cesaret edemem pek, iki annenizin iyi anlasmasına cok sevindim, gercekten böylesi bir sevgi yuvayı acaip etkiliyor, Rabbim herkese böylesi mutluluk nasip etsin amin

Adsız dedi ki...

Evet, ben de orayı kaçırmışım.Evdeki mutluluk çok önemli ama sanırım bu tek ayaklı değil.Eş ile anne ile hatta eşin kardeşleri ile vs vs ile de alakalı oluyor.Ama en önemli kişi erkek.O farkını hissettirdimi herşey farklı oluyor.Zaman zaman bu konudan çektiğimi söyleyebilirim ama bu da normal diyorum.
Ama en baştan takip ettiğim bu zamana kadar Seda'cımın mutluluğu beni memnun ediyor, Allah daha da mutlu etsin, şen kılsın diyorum.
Ve bütün hepinizide bu duaya dahil ediyorum kardeşler.
Selamlar..

Adsız dedi ki...

Bütün söyleyeceklerimi Ferahnaz söylemiş.Ben yeni olmama rağmen arşive bakınca çok güzel bir mutlu ve imanlı bir yuva görüyorum.Allah'tan bütün kardeşlerime bunu dilerim.
Gurbette çok daha önemli.
Kitapları bende istettim Türkiye'den.
Çok hoşuma gittiler.
Türkiye'ye selamlar.

Bir Anne dedi ki...

Merhaba Seda'cigim,
Rulo kekin nefis gorunuyor, tebrikler.
Annelerinle sana bol muhabbetli gunler diliyorum, masallah, nazar degmesin insallah:)
Bir de asagidaki yazindaki Hadisi serif cok ama cok guzel. Rabbimin yuceligi ne buyuk. Hakeden kulunu simarta simarta gonderiyor cennetine:) Ah ah, bizi de layik eylesin insallah.
Cok tesekkurler paylastigin icin canim...
Sevgilerle,

İlker Ergin dedi ki...

sedacım nefis olmuş.ama resim keşke daha yakın olsaydı :( ellerine sağlık.öptüm canım.sevgiler.

farklı şeyler dedi ki...

yemeklerin çok güzel seda abla denemeye fırsat bulamıyo annem..