Bir dilim Yabanmersinli kek ve hoş bir yazı:) 21:58


Yaban Mersinli Kek


3 Yumurta

1,5 su bardağı şeker

1 su bardağı süt

1 su bardağından biraz az sıvıyağ

1 portakal kabuğu rendesi

Yarım veya bir su bardağı kurutulmuş yaban mersini(yaş olanını da arıyorum bu arada ben:)

Bir su bardağına yakın arzuya göre ceviz veya fındık

1 paket kabartma tozu ve bir miktar limon suyu

3 su bardağı un(elenmiş)

Hazırlanışı;
Yumurta ve şekeri mikserimizle köpük köpük olana kadar karıştırıyoruz.
İçerisine sıvıyağ,ve sütümüzü ilave ediyoruz
Unumuzu yavaş yavaş ilave edip karıştıryoruz.
Cevizimizi,yaban mersinini ve portakal rendesini (hafif unlarsak dibe çökmesini engellemiş oluruz)ilave edip mikseri bırakıp tahta kaşıkla karıştırıyoruz.
Kabartma tozumuzu da üzerine birkaç damla limon suyuyla ilave edip karıştırp yağlanmış kek kalıbımıza döküyoruz.
Ben biraz da üzeri ne yaban mersini de ilave ettim.170 -180 derecede fırında 40-45 dakika pişiriyoruz.Kürdan testiyle de kekimizi kontrol ediyoruz.

Not:Ailede kekçi bilinen ben bloğuma kek tariflerimi pek yansıtmamışım şaşırtıcı:)ayrıca benim keklerimin yumurta kokmadığını da söyleyebilirim.Genelde bu nedenle her yerde kek yiyemiyoruz ailecek:)

Hatta aşağıda ki yazımızı şöyle sıcacık bir çay ve bir dilim kekle okumaya kimse hayır diyemez sanırım.



Not:Sizlerle arada sırada göz gezdirdiğim Erdem Yolcusuna Uyarılar (Hayat ve Manevi Serisi 2)İbn Hacer el Askalaninin kitabından birkaç güzel yazı aktarmak istedim.


Hz.Aişe'nin (r.a)bildirdiğine göre; Hz Peygamber(sav)şöyle buyurmuştur:

Allah,cennete girmeye hak kazanmış olanları cennete koymak istediğinde onlara cennetten bir melekle hediye gönderir.Onlar içeri girmek istediklerinde melek;"Durun!Bende alemlerin Rabbinden size bir hediye var!der.Cennet ehli "O hediye nedir?diye sorar.
Melek;On tane mühürdür"der ve açıklar

1.Birinci mühürde Selam size!Hoş geldiniz!İşte buyrun içinde temelli kalacağınız bu cennete girin yazılıdır

2.İkincisinde "Artık size kaygı ve üzüntü yok"!yazılıdır.

3.Üçüncüsünde"İşte geçmişte edip eyledikleriniz sayesinde kazandığınız cennet bu!yazılıdır.

4.Dördüncüsünde "Cennetin elbise ve takıları sizindir!yazılıdır.

5.Beşincisinde "Biz onları güzel gözlü saf ve temiz eşler ile birleştireceğiz!Dünya hayatında gösterdikleri sabrın karşılığı bu!Onlar arzularına kavuşanların ta kendileridir!yazılıdır.

6.Altıncısında"Bu cennet bugün,dünya hayatında yaptığınız itaat ve ibadetin karşılığı olarak sizindir!"yazılıdır

7.Yedincisinde "Şimdi gençleştirileceksiniz ve bir daha asla ihtiyarlamayacaksınız!"yazılıdır

8.Sekizincisinde "Artık güvendesiniz size ebediyen korku yok!"yazılıdır

9.Dokuzuncusunda "Peygamberlerle hakikatten hiç sapmamış olanlarla hakikate hayatlarıyla şahitlik yapanlarla ve dürüst ve erdemli olanlarla birlikte olacaksınız yazılıdır.

10.Onuncusunda "Yüce arşın sahibi olan Rahman'ın konuğu oldunuz!yazılıdır.

Sonra melek şöyle der;"Esenlik ve güvenlik içinde girin oraya!Cennet ehli bu sözün ardından cennete girerek şöyle der:"Bütün övgüler bize acı ve üzüntü tattırmayan Allah'a mahsustur;Rabbimiz gerçekten çok bağışlayıcıdır,şükrün karşılığını anında verendir.Bize verdiği sözü yerine getiren ve bu esenlik alanını yaptıklarımızın karşılığı olarak bize bağışlayan,böylece cennette dilediğimiz şekilde yerleşmemizi sağlayan Allah'a hamd olsun!Allah yolunda çaba sarf edenlerin mükafatı ne yüce ve üstündür.

Rabbim cennete girebilenlerden olmayı nasip etsin(amin)

25 yorum:

Adsız dedi ki...

Selamun Aleyküm hemşerim, sabah namazından sonra bakayım dedim, nutkum tutuldu ama böylesine değerli yazıyı tarifin içine dahil etme bence.
Tarifemi bakayım yazıya mı şaşırdım.
.Bizim burada ben çok sık görüyorum yaban mersini ama pek cesaret edemedim kullanmaya bilmiyorum ki ne yapabilirim.Ama yaş olanının suyu da karışır daha güzel olur doğru.
Neyse görüşmek üzere.

Talha ile Eymen'in annesi dedi ki...

kek süper olmuş. bir dilim talep ediyorum :D
yazıya diyebilecek bir şey bulamıyorum. ancak sonundaki duaya âminnnnnnn diyorum...

Adsız dedi ki...

Kardeş vur beni yerden yere nereden aklına geldi ya kış günü aklımıza yaban mersini düşürdün...Bende bir dilim isteriiiiiiiiiiiiiiiim...
İsterim uleyn o keder...(Kadir abi havası)

Duaya amin dedim ama bir o kadar da ümitlendim...
Selam sevgi ve muhabbet ile...

Adsız dedi ki...

Tarifleriniz bir yana yazdıklarınız v e alıntıladıklarınız bende bir muhabbet oluşturuyor, ciddi bir dini eğitim aldınız mı acaba ? Yani tanışmak isterdim,istanbulda olsam...
Bu tarifinizide hafta sonu deneyeceğim ama önce bir yaban mersini bulayım...
Amin diyorum duanıza ümitle...

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Selişmecim tarifle yazıyı bir ekledim ki kek yapıp yerken okumak daha keyifli olur diye:)Yaş olan yaban mersiniyle denemeni tavsiye ederim hatta resmini bile isterim senden canım.

Buyrun efendim talhacığımın annesi bir dilim değil iki dilim size talhacımı unutmak olmaz:)

Leylacığım bir dilimde sana var kekimiz buyur canım.Evde vardı eşim sağolsun Mısır çarşından almış napim:)Ümidimizi hiç kaybetmeyelim güzel kardeşim.

Bloğumuzun güzel doktoru Allah Razı olsun düşüncelerin için:)Öyle ciddi bir dini eğitimden geçmiş değilim canım.(genel) ama benim öyle bir eşim var ki kızlar bilir:)bana herkonuda yardımcı.Onun sayesinde öğrenmeye ve uygulamaya devam etmeye çalışıyorum.İnşallah en yakın zamanda Rabbim görüşmemizi nasip eder belli mi olur belki senin yolun İstanbula yada benim yolum sizin oralara düşer:)

muko dedi ki...

Merhaba,
kek çok güzel olmuş ellerinize sağlık,
aminnnnnnnnnnnnnnnnn

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Merhaba Muko bloğumu ziyarete gelmenize çok sevindim:)

İlker Ergin dedi ki...

sedacım merhaba kek nefis görünüyor.ellerine sağlık.sevgiler...

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Sağolasın İlkerin Mutfağı.bizden de sevgiler

İlker Ergin dedi ki...

ahh canım kuzunun turtayı yiyip yemediğini sormuşsun.Hiç yermi canım ya.nerde görülmüş benim oğlumun böyle şeyleri yediği:).Yorumun için teşekkürler.

bahar dedi ki...

merhaba cok guzel bir tarif ve ilk defa gordugum kalbi de doyuran yazilarin eklenmesi, ne kadar guzel, insallah daha sik ziyaret ederim,
ziyaretin icin tesekkurler!

Adsız dedi ki...

Kardeşim tarif çok güzel, resim de.
Bu kitaba devam etmeni diliyorum.
Sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Çok teşekkürler kardeşim.
Dondurucu soğuklarda içimi ısıttı tarifin ve mükemmel yazın.
Donuyoruz Erzurum'da.
Evde bir yerden aldığım yaban mersini kurusu vardı.Aslında ne yapacağımıda tam kestiremeden almıştım ara sıra yerim diye.Öyle duruyordu.
Şimdi kek olacak inşallah...:)))

Adsız dedi ki...

Eline sağlık ve çok güzel yazı...
Aynen kitaba devam kardeşim.

Adsız dedi ki...

Yaban mersininin arapcasini ogrenince bulup yapacagim.yarin cairo carsisina cikacagim insaallah-u taala.
Tazesini ya da kurusunu bulacagim.Bu arada hemen her hafta hunkar begendi tarifini 1 kere yapiyorum kardesim Allah Subhana wa Taala razi olsun.Beyim muptalasi oldu.
Kitabin resmini de koyabilir misiniz ve de arapca adini.Cok merak ettim alip okumak istiyorum.
Daha once yayinladinizsa oradan da bakarim.
Fi'amanillah

Adsız dedi ki...

Ben kitabı googledan buldummmmm.
Hemen alacağım inşallah.Çok merak ettim ne güzel bilgiler var içinde.
Kek için ise, bir dilim de ben alayım kardeşim, ben bir türlü beceremedim bu kek işlerini de:(

Adsız dedi ki...

Yaban mersini amerikalıların çok sevdiği birşey yaş kuru her türlü kullanıyorlar.Ben zaten buna benzer kekler yapıyorum.Amerikalıların müthiş bir kek kültürleri var.
Adeta bizim ekmek yerine kek yiyorlar.En azından bizim eyalette böyle.
Kitabı bende aradım hemen internetten.Bir şekilde temin etmeye çalışırım.Ama edemezsem kitabı senden okuyacağız seda'cım.
Ohio'dan sevgilerle...

Adsız dedi ki...

Kardeşim yabanmersinini bol kullandım, kek kıpkırmızı oldu, biraz değişik birşey yaptım ama..
Yaban mersinini biraz şeker ve su ile kaynattım az ama...Şerbet gibi bir şey yaptım...Ne yapayım yaşı yok diye böyle bir şey aklıma geldi.Sonra kekin karışımına attım.Sonra meyveleride..
Ama çok güzel oldu yani...
Müthiş.
Elhamdulillah bir yöntem daha kaptık bir de meyveli kek öğrendik sayende kardeşim.
:)))

Calimero Mutfakta dedi ki...

amin canim yazinin sonunda verdigin guzel duaya.. Cuma gunun, asure gecen ve gunun hayirli mubarek ve bereketli olsun..
Kek cok lezzetli gorunuyor. Sen yasini ariyorsun ama ben senden kurusunu nerede buldugunu ogrenebilir miyim?

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Calimerom senin de duana canı gönülden amin cümlemiz için geçerli olsun duan.Yaban mersini eşim fuardan aldı önce sonrada mısır çarşısından almış canım.Romatizmaya birebir geldiğini okumuşda:)Bulamassan ben sana göndereyim istersen:)

Off saddet off şimdi düşündüm senin keki yaynında da bir fincan çay yada kahve:)hımmm

Fetiyecim kitabı bulamassan ben sana burdan bulur gönderirim kabul edersen:)

Nefisem yorumunla ne kadar mutlu oldum Allah Razı olsun:)En yakın zamanda kitabın arapça adını resminide eklerim.Sanada gönderirim canım okumak istediğiniz kitap olsun siz beğendikten sonra:)


Nihalcim kitabı bulmana sevindim bu kadar ilgi olan kitabı bulamassan ben buralardan arar sanada gönderebilirim canım.Bizde ailecek kek severiz özellikle gurme eşim:)

Sümeyyeciğim kitaba devam ederim canım.

Baharcım yorumun için sağolasın beğenmene ve güzel yorumuna çok sevindim

Melek* dedi ki...

senin adresini bulana kadar göbeyim çatladı yaw bu arada yazın harika bu arada umre veya hacca gitmed benim mihrim inş. gideriz sende bende ama ben bebişimle gidicem yazılanları okudumda:)heheh bu arada bu nasıl bir yemekdir nasıl bir kekdir heheh canım akşam akşam gülelim dedim kendine çok iyi bak öptüm Allah'a emanet ol..

LeYYa dedi ki...

ne güzel müjdeler ve ne derinden bir amiiiin.hani sahabeden biri ''yaz günü soğuk su hamdi yüreğin taa ortasından çıkarır'buyurur ya bu duaya aminde aynı yerden çıktı sanki.tşkler hatırlattıkların için. selamlar.

anneminkizıyim dedi ki...

Selam canim, ellerine saglik, harika olmus kekekin, büzlukta biraz var cikarip deniyeyim, yazinda cok güzel Allahim bizlere de o cennet kapisinda o hediyeleri nasip etsin, cenim, sevgiler...

Adsız dedi ki...

Kardeş kitabı bende merak ettim.
Yabanmersininin yaşını buldum Carrefour'da ama fiyatını görünce dondum kaldım yani, 38 ytl kilosu.
Kurusundan az alıp denemeyece çalışacağım.tabii bulabilirsem.
Sağlıcakla kal bizede dua et.

Adsız dedi ki...

Yabanmersinli kek...hemen yapmak lazım.
Hemşerim eline sağlık yazı çok hoşuma gitti.