Selam Vermenin Önemi 11:25




Ömer radıyallahu anh'den;

Bir gün Ebu Bekir'le birlikte yürüyordum.Kimin yanından geçiyorsa Ebu Bekir ona:

Esselamü aleyküm diyordu.O da:

Ve aleykümüsselam ve rahmetüllahi ve berakatüh diyordu.

Ebu Bekir bana;

Görüyormusun ne kadar kurnazdırlar?Sevap kazanmada bizi fersah fersah geçiyorlar dedi.

(İbn-i Ebi Şeybe ve Buhariden)


----
Enes b.Malik radyallahu anh'den

Peygamber Efendimiz zamanında aramıza bir ağaç bile girse tekrar karşılaşınca selamlaşırdık(Teberaniden)

----

Tuheyf b.Übey b.Kâ'b'dan;

Abdullah b.Ömer radyallahu anhüma ile birlikte çarşıda dolaşıyorduk.Yanından geçtiğimiz adam,bakkal,kasap,esnaf,mağaza sahibi,kısacası kim olsa ayırt etmez ve Abdullah ona selam vermeden geçmezdi.Bir gün yanına gittiğimde bana:

Benimle çarşıya geliyormusun? dedi

Çarşıda ne işin var?Birşey almıyorsun birşey satmıyorsun,bir şey pazarlık etmiyorsun ve herhangi bir dükkanda oturup sohbet de etmiyorsun,dedim.

Ey karnı büyük adam biz çarşıya halka selam vermek için gidiyoruz dedi.

---

İnsanların birbirine selam vermeyi bırakın bir gülümsemeyi bile çok gördüğü bu dönemde sizlere Hayatü's Sahabeden okudularımdan aktarmak istedim.

Herkeze Hayırlı Cumalar ve Esselamü Aleyküm.

8 yorum:

RUMEYSA dedi ki...

gerçektende çok doğru bir konu üzerinde durmuşun ALLAH razı olsun esselamü aleyküm :)

Adsız dedi ki...

Esselamu Aleykum !!!

Adsız dedi ki...

Leylacım yanlış yapmışsın önce Aleyküm Selam...
Sonra Selamun Aleyküm...
:)
Çok güzeldi Seda'cım...

Adsız dedi ki...

selam,
ben aranıza yeni katıldım. www.kucukprensinkucukdunyasi.blogcu.com..bu adresteyim.yorumlarınızı eksik etmeyin.arkadaş listenize eklemeyi unutmayın.bu da annemin sitesi www.karabiberinmutfagi.blogcu.com.her iki sitemize bekleriz..

Adsız dedi ki...

Aleykumselam...
Sumeyye

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim, ne güzel yazilar eklemisin ellerine saglik. Selamlasmak insani yakinlastirir benden sana zarar gelmez demektir, Allahin selami üzerine olsun demek ne güzeldir, sevgiler....

şengül dedi ki...

sedacım bizlere selamı ne kadar güzel anlatmışsın ellerine sağlık sana çok teşekkür ederim ki artık selam verirken dahi insanlar o kadar acayip bişimiş gibi bakıyorlarki tekrar teşekkürler canım sana

Adsız dedi ki...

Güllere vurgunum güllere sevdalı
bana güllerimi kırmızı güller verin
kan rengi hüzünlü şehitler ahı
bana güllerimi kırmızı günler verin !
" O "nu hatırlamak için
kutlu doğum haftanızı kutlarım...
BİZEDE BEKLERİZ