18:03

DÖRDÜ BİRYERDE


Resim(008) Resim(024)


Resim(011) Resim(012)


Dün akşam ve bu akşama ait mamalarımız .Çok bilinen bir salata Amerikan Salatası; Ne zamandır yemiyorduk özlemişiz ama bizim salatamız biraz farklı oluyor genelde bol mayonozli yapılması gerekiyor ama ufak sağlık probleminden ve biraz daha sağlıklı beslenmeye çalıştığımızdan bol yoğurt bir yemek kaşığı kadarda mayonez içeriyor.İçeriğini sanırım herkez biliyor ama gene de tekrar etmekde fayda var;Bezelye,havuç,kornişon turşu ve patates.Genelde annemin ısrarıyla minik minik doğranıp haşlıyoruz ama bu sefer eşim hazır konserve almış(pek tüketmekten yana değilim ama oldukça basit oluyor)


Diğer resimdeki de Lorlu bol maydonozlu Anane Gözlemesi;Bugün canım ananem sabah kahvaltısına geldi beraberce kahvaltımızı yapıp onun ufak tefek işlerini hallettik ve bu seferde onda bu güzel gözlemeleri birlikte yapıp afiyetle yedik:)Öyle güzeldi ki .Ben yufakları aldım oda bir güzel hazırladı ve bana nasıl yapmam gerektiğini de anlattı.Dört yıllık bir mutfak maceram var genelde klasik şeylerden çok hem pratik hemde farklı şeyleri yapmaya çalıştığımdan pek gözleme yapmamıştım.Bir keresinde annem kurutuılmuş yufkalardan gözleme gibi açılanlardan vermiş, bende denemiştim eşim yerken aynen şunu söyledi;Gözleme yumuşak olmaz mı ?Niye sert?.Gözlemede ilk ve son denemem oldu:)Ne bilim kurutulmuş olanları ıslattıktan sonra tülbent vs.gibi birşeyin içinde birkaç dakika beklemesinde yumaşamasında faydalı olduğunu.(Bugün ananem söyledi)(Neyime neden normal yufkadan denemek varken onda deneyip hayal kırıklığına uğramak)Şunuda itiraf etmek lazım Anane,Anne yemekleri,börekleri ayrı bir lezzette.


Buda benim Tiramisum:)Eşim çok beğenerek yedi benim gurmem o:) ben her seferinde farklı deneyerek yapıyorum.


Malzemeler;


400 gr Kedidili pasta altlığı


1 Kutu Labne


1 Yumurta


2 Kaşık Şeker


2 Kaşık Un


2 Bardak Süt


1 Paket Vanilya


2 Kaşık Nutella


Kakao


Hazırlanışı;Sütümüzü,Unumuzu ,Şekerimizi, ve yumurtamızı genişçe bir tencerye alıp göz göz olana kadar karıştırarak pişiriyoruz


İçerisine vanilyamızı ve Labnemizi de ekleyerek karıştıryoruz.Ben Nutella diyorum ama isteyen başka bir üründe kullanabilir.Nutellamızı da ekleyerek karıştrımaya devam ediyoruz.Oldukça lezzetli bir pasta kreması oluyor.Kedi dillerimizi kare bir borcama hafif süte batırıp borcamımıza diziyoruz.ve kremamızın bir kısmını üzerine spatula yardımıyla yayıyoruz.Kalan kedi dillerimizide tekrar sütle ıslatıp üzerine diziyoruz.Kalan kremayı da üzerinde gezdirdikten sonra kakao serpiyoruz.İsteye bağlı olarak ara katına yada üzerine meyva koyabiliriz muz,böğürtlen,vişne gibi.Elimizde bulunan pasta süslerinide serpmeden geçemiyoruz:)


Yanında bulunan tatlının ne adını nede nasıl yapıldığını bilmiyorum.Sağolsun ki komşum göndermiş.Mutlaka yaptığımız herşeyden birbirimize ikram eder olumlu yada olumsuz fikir alışverişi yaparız.Eğer tarifini isteyen olursa seve seve alırım.(Bir tv kanalından almış oldukça hafif ve lezzetli)Ayrıca benim incirli ponçinime bayılmış yeni bebek sahibi olduğundan mevlütte klasik pilav yerine bunlardan yapma istediğini söyledi:)yuppii


Sırası gelmişken bazı gıdalardan bahsetmek istiyorum.Eşimin işi gereği gıda içeriklerini incelediğinden bazı ürünleri güvenle kullanabiliyorum.Mesela Nutellayı,Kedidili (İthal Savoiardi pasta altlığını)Ama şu son dönemde yeni birşey farkkettik.Bazı bol reklamı yapılan sakızlarda Şellak adında parlatıcı kattı maddesi kullanılmakta(bir böcek türü).İnternetten ben araştırdım ve Hanefi meshebine göre haram olduğunu öğrendim.Çok az sakızda bu madde yok ben Ülkerin bir kaç sakızına baktım bunlarda yok.Bir araştırın derim.Amacım herhangi bir markanın reklamını yapmak yada karalamak değil (bu işler bana göre değilde zaten)Dikkat edilmesini istiyorum hepsi bu.Rabbim haramlardan bizleri uzak durmayı nasip etsin.Helal daire keyfe kafidir(Sanırım B.Said Nursi Hz.Ait bir söz)

23 yorum:

Adsız dedi ki...

Yaw hepsinden nasıl canım çekti...
Amerikan salatası tam ağzıma layık.Bende yapcam bu akşam.
Gözlemede yanında yat :)
Tiramisum çatalkaram çingenem...

Adsız dedi ki...

"Helâl dâiresi keyfe kâfîdir."

Said Nursî Rh.A
Lemalar | Yirmi Dördüncü Lem´a | 205

İşte sözün kaynağı güzel kardeşim...
Allah'a Emanet ol...

Şebnem
Çarşambalı Sofi...

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Adaşım ve hemşerim afiyetle yersin inşallah hepsinden:)
Şebnemcin kaynak belirttiğin için Allah Razı olsun.

Adsız dedi ki...

Amma meşhur oldu şu tiramisu ya...
Demet Er

Adsız dedi ki...

Rica ederim kardeşim...
Bir ara bir gözleme yapıpta yemek lazım...
Amerikan'ın salatasınada karşıyım:)
(ama tadı çok güzel yaaani)

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

:) Demetcim bırak olsun hem pratik hem lezzetli hatta dün Oktay Usta bugünde Fox tv Pınar Altuğ programında buna benzer pastalar yapılıyor

Adsız dedi ki...

Valla kızlar, amerikan salatasına mayonezi light kullanmak lazım...mayonez resmen kilo deposu...
Şiştik yiye yiye :)

Pardon yani küt diye daldım...Ben Şerife Demircili, Konya'dan yarışmaya!!! katılıyorum.Yeni evliyim.Tavsiye ederim :))))

Selamlar

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Hoşgeldin Şerife kardeşim Allah sağlıklı huzurlu mutlu bir yuva nasip etsin.Aman dikkat et ben ve eşim evlendikten sonra 10 kilo aldık hala vermeye çalışıyoruz:)
Bende Amerikan salatasına karşıyım birde bol moyenezli olanına:)

Adsız dedi ki...

Ben tiramisunu pek beğenmiyorum açıkcası, çok yapay geliyor bana ama arkadaşlarım ve ailem çok seviyorlar...
Bilmem, ben biraz daha Türk tatlılarına bağlanmışım sanırım.
Ama gözleme için birşey söylenemez.
Gözleme kahvaltıda ya da tam açken inanın 5 tane bile yerim...

Adsız dedi ki...

Yeni bir site sanırım henüz...
Trabzon'dan başarılar dilerim.

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Maşallah ferahnazcım 5 gözleme mi:)(büyük ihtimalle kilo problemin yok sanırım)Ama yenir değil mi birde büyüklerin eli değerse.

Adsız dedi ki...

Tiramisu güzel bir tatlı ama ben diye t/kalori olarak pek hafif olduğunu sanmıyorum.
Yemesi hafif doğru ama bence kalori oranı yüksek.

Amerikan salatası da öyle ama mayonezsiz de olmaz yani...

Bir de ketçap olunca zaten kumpir içi gibi oluyor...:)))

Sefaköy/İstanbul'dan saygılar

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Oldukça yeni bir blog.Çaylağız desek yeri nevin kardeşim.İyi dileklerin içinde teşekkür ederim

Adsız dedi ki...

Ay bir yoruma bakayım dedim, maşaallah sitede kardeşler gelip yazıp duruyorlar...:)))
Bereketli olsun...
Valla kilolar kat kat söylemesi ayıp çocuk olmadan önce kilo aldım,çocuk olduktan sonra adeta yerleşti bizimkiler...:)))

Ne biliyim işte iştahlı insanlar iştahlı aileler olunca...

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Demet;tatlı yerken hiç kalorisi düşünülür mü:)))

Adsız dedi ki...

Ohhh maşallah...
Gözlemeler, tiramisular...
Amerikan salatalar...
Güzel kardeşim döktürmüşsünüz...
Afiyyet olsun, gelsin kilolar.

Adsız dedi ki...

Allah muhabbetinizi artırsın, dostlar...
Kardeş geçen hafta yaşadıklarınız için geçmiş olsun tekrar...
Hazreti Allah sevdiği kullarına dert verirmiş :)
Hepinize kucak dolusu sevgiler...

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Ferahnaz öylesine bir bloğuma bakayım diyorum 5 dakika da bir güzel kardeşlerden bol bol yorum görüyorum.Cevap yazmaya çalışırken başka kardeşlerden başka yorumlar geliyor.Yüzümün ifadesini görmenizi nasıl isterim anlatamam.Bende senin gibi evlendim kilo aldım diyetin "d"den anlamıyorum bir de bebiş olursa yandıkk:)Seviyoruz yemek yemeği.Yavrunuda benim için bol bol kokla.

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Güzel kardeşler yaz geldi takılmayın kilolara:)Saadet kardeşim buyur soframıza seni bekleriz:)
D.Elif kardeşim muhabbetimizde seninde yorumlarınla sık sık bekleriz:)

Adsız dedi ki...

Hep birlikte iştahlıyız o zaman...
Sormayın benimde başım kilolar ile dertte kardeşler, üstelik çocukta yok...Ne yapacağım bilmem...
Hoş Seda kardeş biraz light ürünlere geçelim :) diyorum ama kendimi kandırıyorum...

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Saadet kardeşim ligt ve diyet mamalarda yazacağım inşallah yazılarımda bahsetmiş olduğum vildan kardeşim tam 35 kilo verdi yanlız hafta da 3 gün sporla.Oda bize yaptığı mamalardan resimlerini ve tariflerini verecek.Hem yiyeceğiz hem dikkat edeceğiz hemde bol bol kaçamak yapacağız:))

Adsız dedi ki...

Aman ne light'ı kardeşlerim,ablalarım...benim gibi olun...1,75 boy 48 kilo :)
Bende alamıyorum bir türlü...
Okul bitsin,hapur hupur yicem...:)

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Biz seni ablaların olarak besleyelim o zaman çarşambalı sofi kardeşimiz bizim gibi olsun :))biz de yemesek de senin yemenle mutlu oluruz en azından:)))