00:35

Fırın Güveç(Kaşarsız) Fırın Güveç(Kaşarlı)












Resim(001) Resim(002)






İncirli Ponçin
İncirli Ponçin

Bu akşamki menümüzdü.Fırında güveç ve İncirli Ponçin.Eşim Güveçi çok sever ve sürekli de ister.Bugünde gündüz dışarıda olduğumuzdan evde pratik ve çabuk birşeyler yapmam gerekti.Kaşarlı olanı kardeşime ve kendime eşimede kaşarsız olanı yaptım.İncirli Ponçini de yemekten sonra yarın sabah kahvaltısında değişik birşeyler yemek için denedim.Tariflerine gelince Güveci sanırım bilmeyen yoktur.Ama kısaca anlatmam gerekirse soğanları minik minik doğranır ve güveç kaplarına birer miktar aktarılır ve buzluğumuzda bulunan Allah ne verdiyse bizde(patlıcan,kabak,bezelye,havuç,bamya,patetes vs.)hepsinden birer avuç denecek kadar hepsine paylaştırlır.Toplam 4 adet güvecim oldu.Üzerine istenirse domates rendesi,yada bir miktar ılık suda açılmış salça ve zeytinyağ ve tabiki de tuzunu unutmadan aktarırız.Ben streç peşinden de folyoyla sardım bunuda Sevgili Oktay Ustamızdan öğrendim.(Sağlığa zararlı diye düşünüldüğünden ve streçin de yapışmamasından birazdaha gönül rahatlıylı kullanıyorum) Eşim ve kızkardeşim beğenerek yediler.Gelelim İncirli Ponçin’e tarifi Dr.Oetker Instant Kuru Mayasında arkasında yer alan bir tarif .Pişer pişmez bir tane tattık oldukça değişik bir tat.Biz beğendik özellikle ben İnciri çok sevdiğimden bayağı lezzetli geldi.


Malzemeleri;


3 Su bardağı Un


1 Yumurta


50 gr margarin(bir dahaki sefere sıvıyağla denemeyi düşünüyorum)


Yarım çay bardağı şeker


1 çay bardağı ılık süt

1 paket Instant Kuru Maya

İç Malzemesi İçin;


10 adet kuru İncir


1 çay bardağı süt


Hazırlanışı;


3 su bardağı unu eleyip maya ile karıştırın.Bir tutam tuz,yarım çay bardağı şeker,1 yumurta 50 gr margarin ve 1çay bardağı ılık süt eklenip yoğrulur.(Bana biraz katı geldiğinden 1 yemek kaşığı kadar süt ekledim)Ilık ortamda 40-50 dakika bekletin.10 adet kuru inciri 1 çay bardağı süt ile sıvısı bitenceye kadar kaynatın ve soğutun.Hamuru 10 eşit parçaya bölün.Herbirini avucunuzda açın,birer adet incir koyun ve kapatın.Yağlanmış tepsiye sıralayıp üzerlerine yumuşak margarin(ben becel zeytinyağlı kullandım)sürün.30 dakika bekletip 180C ye ısıtılmış fırında10-15 dakika pişirin.Afiyet Olsun.


Bu arada geçen günlerde başımıza gelenleride aktarmadan geçmeyeyim.Eşimle Anadolu yakasına geçtik.Giderken arabalı vapurda oldukça keyifli zaman geçirdim.Hafif yağmurlu bir havada güle oynaya öğle yemeği yerine atıştıra atıştıra geçtik.Hatta yakalayabildiğim birkaç resimde çektim.İşlerimizi halledip sahilden dönmeye karar verdik.Öyle bir trafik vardı ki (trafik kazası olmuş)yürüsek belki daha hızlı giderdik hiç böyle bir trafiğe takılmamıştım.Eşim bir yandan benzinin az kaldığını ama eve kadar gidebiliceğimizi söyleyip durdu tabi bende gönül rahatlıyla yolumuza devam edeceğimiz sanıyordum (diyorum)çünkü arabamız bize bir oyun yaptı ve o kadar trafiğin içinde birden istop etti eşim çalıştırdı o yine istop etti.Bulunduğumuz yer Sarayburnu normalde istesek park edecek arabayı çekeceğimiz bir yer yok ve araba otomatik kaldımı ancak çekiciyle tekrar hareket eder.Tabi biz arkamıza baktık arabalar bizi bekliyor:)nının nınn kornalar eşimle arabadan inip arabayı itmeye başladık bir baktık ki istesek bu kadar olmaz bir kaç arabanın durduğu minicik bir park şok olduk tabi. Rabbimize binlerce şükürler olsun oraya arabamızı park ettik.Normalde arabada biraz midem ağırmıştı sanırım atıştırma yaptığımızdan pek acıkmamıştık tabi o trafikte döndüğümüzden acıktık normalde arabının içinde hertürlü yiyecek olur eşimin işi gereği(ithal gıdal sektöründe çalışıyor)onlar bile kesmedi.Arabının içinde oturmaya başladık birden bende bir sancılanma ama daha önce böyle birşey hiç yaşamadım Bir yandan soğuk terler bir yandan sol kolum ve peşinden sağ kolumun uyuşması ve mide bulantısı ne oldu anlamadık sanırım rüzgara doğru durmuyor olsaydık bayılada bilirdim.Eşim arabaya mı baksın bana mı şaşırdı.Biraz su biraz dinlenmeyle kendime gelmeye başladım.Birden de yağmur bastırdı biz arabanın içinde eli kolu bağlı kaldık bir yandan kendimi okuyup durdum.Ne kadar Rabbimize şükretsem azdır İnsanoğlu ne zaman nerde ne olacağımız hiç belli değil.Aniden başımıza herşey gelebilir ve ben bir kez daha bundan kendime ders çıkarmaya çalıştım.Ya o ufak park alanı olmasaydı hem arkamızda ki insanları sıkıntıya sokacak hem kendimizi hem trafik,polis işlemleriyle uğraşıp duracaktık(İstanbul trafiği birde).Rabbim sıkıntı verdi ama dermanını da yanında.Yağmur hafifleyince eşim 2 -5 km yakında benzin istasyonun olduğunu öğrendi ve ağır trafikde taksiyle 10 dakika içinde geldi.Biz yolda kaldığımızda 19.30 bizim tekrar hareket etmemiz 21. civarıydı ve trafik hala açılmamıştı.Yol açık olsa belki arabada kalan benzin bizi benzinciye kadar götürcek ama bizde belki açılır diye beklediğimizden saat 22 de sağ sağlim evde olduk(Elhamdülillah).Rabbim beterinden korusun.


14 yorum:

Adsız dedi ki...

Çok güzel görünüyorlar.
Aslında böyle sağlıklı yemeyi alışkanlık haline getirmek lazım.
Az yağ hiç kaynatma kızartma yok...
Bu şekilde türlü çok güzel oluyor, ancak patlıcan varsa patlıcanları biraz haşlamak,kızartmak daha iyi oluyor...Genel olarak hepsi hafif kaynasa ya da kızarsa aslında daha güzel olur sanırım...
Eline sağlık ve afiyet olsun...

Adsız dedi ki...

Erzurum'dan Merhabalar,

Ponçin nasıl birşeymiş bir deneyeyim, incire bayılırımda.Ah ah, istanbul'u bir özledim ki sormayın, sıkıntısı olsada istanbul, istanbul'dur...
Uzakta olunca değeri iyi anlaşılıyor.
Geçmiş olsun kardeş, sitenizin logosu çok hoşuma gitti bu arada.
Görüşmek dileğiyle...

Adsız dedi ki...

Merhaba,
Tarifi kolay puf puf poğaça gibi şeylere bayılıyorum.Ponçin için fazla masrafa da gerek yok, ancak ponçinin üstü parlamıyor, daha güzel görüntü verilemez mi acaba ? Ben üstüne pudra şekeri dökmek istiyorum.Bu arada sitenize girer girmez besmele görmek hoşuma gitti.Kendi değerlerimize sahip çıkan insanları görmek sevindiriyor.Değinmeden geçemiyeceğim, üstelik rengi tonu da çok iyi ayarlanmış.
Cami albümünüzde güzel, devamını bekliyoruz.

Tekrar görüşmek dileğiyle, Bursa'dan selamlar...
Allah'a emanet olunuz güzel kardeşim...
Dürdane Elif
Bursa

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Değerli yorumlarınız için öncellikle teşekkür ederim.Ferahnaz kardeşim söyledigin doğru ama ben çok az patlıcan kullandığımdan haşlama gereği duymadım nasıl dikkatli bir mutfak anlayışın var:)Saadet öncellikle ismin çok güzelPonçini ben çok beğendim hatta içine biraz cevizde kattım.D.Elif kardeşim Logomu beğenmenize çok sevindim eşimden Allah razı olsun onu emeği.İstanbulun yeri ayrı ve bende uzakta olan kardeşlerimiz için hem İstanbulun genel görüntüsünden hemde güzel camilerimizden bizelere yadigar kalan tarihi güzelliklerimizden resimlerle slaytlarla sizlerle paylaşmayı bende çok istiyorum.(inşallah)Biraz da bu düşünceyle blog açmak istedim.Pudra şekeri benimde aklımdaydı ama unuttum:)Allaha emanet olun.(çok uzun yorumlara cevap yazıyorum sanırım)

Adsız dedi ki...

Şekersiz ponçin cilvesiz kadına benzer...

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

:) alemsin leyla

Adsız dedi ki...

Güveeeeeeeççççç...
Bende istiyom.....
Ya güveçleri nerden alabiliriz acaba?
Migrosta var mıdır ? Pahalıdır ama orada...
Dur bakem, belki Fatih'te bulurum.
Hayırlı olsun siteniz kardeş...
Allah mümin kadınların firasetini artırsın...
Bir başka sufi diyarı Fatih-Çarşamba'dan hürmetlerle...

Adsız dedi ki...

blog tarif vs yazdım karşıma siteniz geldi, iyi ki de gelmiş, doğru düzgün sitelere ihtiyaç var, insanın ahlakını terbiyesini zorlamayan, sınıflara ayırmadan, işte aydın müslüman kadın diyebileceğimiz birşeyler bulunca seviniyoruz...

Ayrıca Şebnemde benim kardeşimmmmmmm....

Adsız dedi ki...

Bir Hoş Sedacım,

Ponçin'i denedim, hakikaten çok enteresan bir tatlı poça.Biraz sanki hamuru fazla oldu ama sanırım şahsi hatam!!!
Ayrıca üstüne de pudra şekeri/kakao tozu karışımı yaptım, çok hoş ve enteresan oldu.Gerçi yinede biraz un mu hamur mu ne fazla oldu ama...
Bakıcam bir dahaki sefere daha az un koyalım...

Selamlar
Allah'a Emanet olunuz.
Ayrıca bende logonuza bayıldım...
Kayseri'den bol bol kardeşlerime saygılar sevgiler...

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Güzel Kardeşlerim Şebnem Ayşe ve Dilek tatlı dilleriniz ve yorumlarınız için Allah Razı olsun böyle güzel kardeşlerden böyle güzel sözler duymak,ve yalnız olmadığını bilmek İnsanı nasıl memnun ediyor kelimelerle anlatamam.Güveci migrosta,carfurda,ve metroda bulabilirsin.Ben metrodan aldım.(öyle yüksek bir fiyata da almadım)Alırken biraz araştırma yap derim Şebnemcim sırlı ve sırsız olarak satılıyor.Hangisi daha sağlıklıysa onu al derim.Fatih Çarşamba da olmanızda benide ayrıca mutlu etti sürekli eşimle Fatih Camiine gelir ve Çarşambayı da dolaşmadan dönemem ayrı bir güzellik de var orda.İsmiyle de güzel Ayşecim bloğumu beğenmene çok sevindim güzel yoruma karşılık söylecek söz bulamıyorum teveccüğün demekden başka.
Dilek kardeşim ponçini deneme ve yorum yazmana çok sevindim İnşallah bir dahakinde diyelim ve pudra şekeri ve kakao herkezin birbirinden öğrenecek çok şeyi var desene:)bir dahakine bende böyle deniyeceğim.
Allaha emenet olun.

Adsız dedi ki...

Bende bugün ponçin denedim, evet hakikaten unu fazla...
Ama tadı da çok değişik, paskalya tadında, ayrıca bir dahaki sefer inciri biraz şekerlendirmek ya da marmelatlandırmak istiyorum.
Kakao tozu bence pek uymaz ama pudra şekeri çok güzel görüntü ve tat verdi.
Selamlar

Adsız dedi ki...

Merhaba,

ilk defa bakıyorum bu siteye... (Ferahnaz kardeşimin tavsiyesiyle)
Ponçin için gerekli malzeme var evde, bir de inciri çok seviyorum.
Hemen bir deneyelim...

Bruksel/Belçika'dan canım İstanbul'uma selamlar...
Allah'a emanet olunuz...

Adsız dedi ki...

Merhaba Kızlari
Ben incir yerine marmelatla deneyeceğim.Hatta içine çeşit çeşit marmelat olsa diye düşünüyorum.
İnşallah sonucu yazarım...

Sertap Şirin
Babaeski

Adsız dedi ki...

Bu arada yaşadıklarınızda tam bir İstanbul klasiği...
İstanbul acaip bir yer oldu ya...İnsan herşeyden korkuyor

Sertap Şirin
Babaeski