23:31

Resim(066)Resim(071)Resim(065)Resim(069)Resim(072)Resim(068)


HAFTA SONU GEZİSİ


Bu Cumartesi Eşim ben ve Vildan Zeytinburnu Belediyesine ait Geleneksel Merkez Efendi Tıp Festivaline gittik.Son günüydü.Keyif alarak gezdik Bol bol sabun,mesir macunu aldık bende uzun zamandır yaptırmak istediğim hint kınasından Osmanlı Lalesi dövmesi yaptırdım.Bir hafta on gün kalır dedi yapan bayan arkadaş hatta benim simamın yabancı olmadığını yüzümün tanıdık geldiğinide söyledi hoş sohbetle ayrıldık ordan.



Resim(082)Nasıl olmuş?


İnsan bazen huzur dou mekanlar arar ya bende Cumartesi günü öyle bir günümdeydim huzur dolu mekanları ziyaret ettik.Allah Razı olsun eşimden İstanbul’un nerdeyse altını üstüne getirdik.Fatih’e uğramadan da geçmedik tabiki:)



Resim(076)Resim(075)



Resim(077)Unkapanında Zeyrek de bulunan Mehmet Emin Tokadi Hz.unutmadık tabi.



Bu akşamki Mamalarımızın da resmini çektim tabi.Kıbrıs Kabağından yaptım.İk defa aldım ama sanırım bundan sonra hep bu kabaktan alabilirim çünkü eşim bir kabak sever ve bu kabağa bayıldı.Daha farklı geldi tadı.Tarifi Portakalağaci Haticeden yaptım.Kendime göre tabi.Yanındaki mamamızda Zeytinyağlı Bol Maydonozlu Barbunya.



Resim(089)Resim(090)


ETLİ KABAK DOLMASI


4 adet Kabak


50-100 gr arası Kıyma


Bir orta boy soğan


1 çay bardağı pirinç


1 çay kaşığına yakın nane


3-4 dal maydonoz


Biraz karabiber,bir tutamda tuz


Bir tatlı kaşığına yakın salça ekledim


1 yemek kaşığı zeytinyağ


Soğanları yemeklik doğrayıp diğer malzemeleride ekleyip yoğuralım Kabakların dışını çatalla çiziyoruz.Üst kısmını keserken atmayalım ki kapak olur:)Şık da duruyor ayrıca. İçini tatı kaşığı yardımıya çıkarıyoruz.İçini hafif tuzlayıp hazıradığımız harçtan dolduruyoruz.Bir parmak eksik koyarsak domatesimizle süslüyoruz.Biz renkli sevdiğimizden 1 yemek kaşığına yakın salçayı sıcak suda açarak dolmalarımızı pişiriyoruz.Afiyet Olsun.

13 yorum:

Adsız dedi ki...

Adeta şov yapmışsın kardeşim.
Bu ne güzel gezi...Ayrıca eşinide tebrik etmek istiyorum.İnsan böyle aileleri görünce duygulanıyor...
Bakalım bu kabağı buralarda bulabilcek miyiz ?

Selamlar

Adsız dedi ki...

Merkez Efendi, benim hep duyduğum hayatını dinlediğim mübarek ve büyük bir zat...Ayrıca hoşgörü timsali...
Ancak çilehanesini ilk defa burada gördüm...Müthiş bir hizmet...
Elinize sağlık...
Bu hizmet tarifinizin önüne geçti..
Deva Gül
Kayseri

Adsız dedi ki...

Ay süpersin ya nasıl özlemişim mübarek insanı...
Allah CC, cennette en güzel hediyelerle ödüllendirsin...
Türkiyede olup buraların kıymetini bilmeyenlere ders olsun...
Nihan Özdeniz
Köln

gunlukcugum dedi ki...

kina coook super olmus sevgiler..

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Güzel kardeşlerim öncellikle güzel dualarınız için Allah hepinizinden Razı olsun.İnşallah cennette hepimizin buluşmasını Rabbim Nasip eder.Ferahnazcım iyi dileklerin ve beğenmene nasıl sevindim gözlerim doldu.Hatta eşime bundan sonra heryeri geziyor arkadaşlarımıda mahrum bırakmıyoruz diye tehtid ettim:)Kabağı bulursan mutlaka dene canım.
Deva Gül kardeşim hoşgeldin ve beni güzel düşüncelerinle çok mutlu ettin.Merkez Efendinin çilehanesini kameraya da aldım ama nası yüklemem gerektiğini tam bimiyorum İnşallah onu da ekeyebilirim.Gelip göremeyen arkadaşlarıma faydası olur.
Nihan kardeşim Dualarınız cümlemiz için geçeri olur inşallah.Bir bilseler insan böyle yerlerde nasıl huzur ve manevi bir hava buluyor çıkmak istemezler aslında.
Rana kardeşim kınamı beğenmene çok sevindim.Normalde tüm elime yaptırmak istiyordum ama vakit yoktu:)

Adsız dedi ki...

Vay be...Abla kopardın beni...Ya o kınayı nasıl yaptırıcağız ? Ben bir kaç yerde sordum hep erkekler yapıyor, nasıl öğreniriz sıradışı bir şey ya...
Kabak dolmasından derhal yapılması konusunda ablama ve anneme emirlerimi verdim.
Merkez Efendi'me can kurban..
Arasıra gideriz bizde ailecenek...

Adsız dedi ki...

Merkez Efendi TGRT'nin kasetlerinden dinlediğim ve kendisine hayran olduğum bir büyük insan...
Ah ah, gözlerimi yaşarttınız biz öyle mekanlara gidemiyoruz, ancak dualarımızı gönderebiliyoruz.

Bu kabaktan çekiniyorum beceremem diye...

Ama kına çok şaşırtıcı, ben bu kına tarzını dizilerde gördüm sadece.

Selam ve dua ile kardeşim...

Adsız dedi ki...

Merkez Efendi dergahı olsada gidip derslensek...
Kolay gelsin...
Emine
Kayseri

Adsız dedi ki...

Bursa'danda geçmiş bir büyük insan Merkez Efendi...
Kendisine hayranım...
Kabaktan ben alıp yaparım, bir bakayım nasıl oluyor...
Kına'ya bayıldım ama Bursa'da yapan kadın ya da kız bilmiyorum...
Ama çok şeker duruyor ya...
Hafta sonları bayağı geziyorsunuz bu arada, eşiniz maşallah her yere götürüyor.
İmrendim valla..
Bursa'dan tüm HAK YOLCULARINA SELAMLAR DUALAR...
Şerife Han

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Şebnemcim öncellikle seni merak ettim nerde kaldı benim kardeşim dedim:)Elime kınayı nerdeyse bir yıldır yaptırmayı düşünüyorum yer bulamıyordum genelde seninde bahsettiğin gibi hep erkekler yapıyor yada çok uzaklarda yapılıyordu.Kısmet Merkez Efendinin orda yaptırmakmış. Hatta eşim gördü ve bana
gösterdi.Zeytinburnu Belediyesinden İsmek da ders veren bir bayan ve öğrencisi vardı orda yaptırdım.Eğer başka yerde bize uygun bir yerde bulursam mutaka haber veririm canım.Belki böyle mekanlarda karşılaşırız :)belli mi olur?
Saadet Kardeşim ne güzel en azından dualarında böyle mübarek insanları unutmuyorsun.Kabakdan hiç çekinme çok kolay ve lezzetli.Kınayı beğenmede çok sevindim.Emine kardeşim güzel bir istek bu keşke demekten başka bir söz bulamıyorum canım.Şerife kardeşim hafta içi genelde evde olduğumdan eşimle anlaşma yaptık cumartesi geziyor pazarıda eşime ayırıyoruz.Böyle hem o hemde ben mutlu oluyoruz.Allah herkeze hayırlı eşler yavrular nasip eder inşallah.Selam ve Dualarınız için Allah hepinizden Razı olsun

Adsız dedi ki...

Merhabalar.
Bu kınalar çok güzel.Ama çok dayanmıyorlar..Bizim burada yapan yer var ama erkekler üstelik dövme falanda yapıyorlar ama berduş tipler...
Bu kabaklar yeni çıkmaya başladı büyük şehirlerde ama köylerde insanlar kullanıyordu.
Çok güzel tadı var hakkaten.
Sitenizi tebrik ederim.
Arife Ilgaz

Adsız dedi ki...

Merkez Efendi.
ne mübarek mekan...kasetlerde dinleriz ama gitmek bir türlü kısmet olmaz.
Tam adresini tarif edebilir misiniz güzel kardeşim ?
Selamlar
Enise Mutlu
Erenköy

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Arife Kardeşim iyi dileklerin için teşekkür ederim.Evet kına fazla dayanmadı bugün tam bir hafta oldu ve nerdeyse izi siindi bile:)Enise Kardeşim Merkez Efendi Camii ve kabri, Topkapı mezarlıkların arkasında, Topkapı'dan sahilyoluna giderken ilk ışıklardan sağa dönüyorsunuz,sonra sağdaki ilk sokakta...(Zeytinburnu)Bu arada gidebilirsen Mehmet Emin Tokadi Hz.gitmeni de tavsiye ederim.Kendilerinin çok güzel duasını biliyorsundur sanırım:)Selam ve Dua ile