21:09

Resim(094)Resim(105)


İÇ BAKLALI ENGİNAR VE PUF PUF POĞAÇA


Sanırım uzun bir ara oldu ama günlerin saatlerin nasıl geçtiğini anlayamadım ve vakit bulamadım bloğuma.Ama nefis tariflerle tekrar döndüm.Özlüyorum ben bloğumu arkadaşlarımı:)


Gelelim tariflerimize ;


İç Baklalı Enginar


4 adet Enginar,Bir orta boy kase büyüklüğünde bakla içi


1 limon,1 orta boy soğan,2,3 diş sarımsak 3-4 dal dereotu,zeytinyağ,tuz,ve biraz da şeker


Enginarın bir karaciğer dostu olduğunu bilmeyenimiz yoktur sanırım.Tamda mevsimiyken yememizde fayda var yanlız enginarlarımızı alırken kılçıksız olmasına dikkat edelim çünkü bizimkiler hafif kılçıklıydı ilk defa böyle olanına rastladım ve üzüldüm .Bizler enginar yiyip bakla yemeyen tipler olduğumuz için bu şekilde bayıldık özellikle ben.Benim aldığım enginarlar 1 ytldi Genelde bu fiyata rahatlıkla bulunabiliyor marketlerde de pazarlarda da.İç Baklayıda annem kendi baklalarından göndermiş normal yemek olarak yiyemedğimizden bende içlerini çıkarıp buzluğuma atma gereği duymuştum.Sanırım oda çok pahalı değil tam fiyatını bilmesem 1,1,5ytl arasında olabilir.Öncelikle temizlenmiş enginarlarımıza yarım limon paylaştırıyoruz.Ben her tarafına sürdüm.Orta boy bir tencereye enginararırmız yerleştirip biraz zeytinyağ,biraz tuz,ve bir tutam şekeride üzerine serpip yarım çay bardağına yakın ılık suyumuzuda ilave edip kısık ateşte pişirmeye bırakıyoruz.


Yemeklik doğradığımız soğanı,sarımsağı hafif zeytinyağında kavuruyor ve kabukarı çıkarılmış iç baklamızı ilave ediyoruz.(benim iç baklalarım buzluktan çıktığı için rahatıkla kabukarını çıkarabildim)Biraz tuz,biraz şeker ve gözkararı (yarım yada bir çay bardağı sıcak suyu)ekleyip pişiriyoruz.Ben dereotlarını doğrayana kadar iç baklam pişmişti bile.Biraz ılınmasını bekliyoruz içerisine kalan yarım limonu ve doğradığımız deretotunu ilave edip blendardan geçiriyoruz.Pişmiş olan enginarlarımızın üzerine ya kaşık yardımıyla yada çeşitli sıkma aparatlarıyla süsleyerek servise sunuyoruz.Afiyet ba şeker olsun.


PUF PUF POĞAÇA


Bildiğimiz standart mayalı poğaça işte:)Uzun zamandır yapmaya çalıştığım fakat istediğim gibi yapamadığım puf puf poğoçayı ilk defa herhangi bir tarife bakmadan bu zamana kadar yaptığım deneyimlerimi de içine katarak yaptığım ve dün akşam 2 tepsi yapııp bugüne 1-2 taneden fazla kalmayan poğaçam olur kendisi .Nası yapıdığına gelince;


Öncelikle bir paket yaş mayamı ılıktan biraz fazla sıcağa yakın 1 bardak süt.1 bardak suyla büyük bir kasede çözülmesini sağladım.4 su bardağı elenmiş unu genişçe bir kaba alıp içersine 4 yemek kaşığı şekeri,2 tatlı kaşığı tuzu ilave ettim.Yarım bardaktan biraz fazla sıvıyağ, kibrit kutusu büyüklüğünde oda ısısında margarin,ve bir yumurtanın akını,ve çözülmüş olan mayamızı da ilave ettim.Yoğurmaya başlayıp özellikle az koyduğumuz unumuza da ilave ettim.Sanırım 6-6,5 su bardağını buldu.Hamur ele yapışmayan bir kıvamda oldu.İçerisine kabartma tozu konulduğunu duyduğumdan ve evde yarım paket açılmış kabartama tozu oduğunu bidiğimden ve onu kullanmaya yer aradığımdan onu da ilave ettim.(açılmış yarım kalmış pakette olan şeyleri pek sevmiyorum mutlaka gözüme batıyor)Neyse lafı daha fazla uzatmadan hamurmuzu 1 saatten fazla dinlendirdim.Tepsiye yağlı kağıt serip(kokarık başa bela) Cevizden biraz büyük parçalarak kopararak içerisine istenilen malzemeyi doldurup kapattım.Üzerine yumurta sarısını çörek otunun faydalarını bildiğimden çörek otu ve susamı serpip 1 saate yakında bu şekide tepsi mayasının gelmesini sağlayıp 170 derecede 2 fırın tepsisi poğaça pişirdim.Afiyet bal şeker olsun.


DSC00927


14 Haziran 2007 .4 yılık bir evlilik hayatının 5 seneye girmesi:) Güzel bir yemek ve Sahilde biraz yürüyüş ve obez benim çay ve pasta keyfi.:)Allah herkeze hayırlı eşler nasip etsin.


DSC00931DSC00934DSC00933DSC00932


Bu pazar kendimize ziyafet çektik.Hafta içi bol bol sebze yediğimizden eşimle canımız Türk usulü birşeyler yemek istedi tabi bizde attık kendimizi dışarı ve afiyetle yedik mamalarımızı.

14 yorum:

Adsız dedi ki...

Kardeşim öncelikle nice yıllara diyorum, çok güzel bir evliliğiniz olduğunu umud ediyorum, hem mutlu oluyorum hemde mü'min insanlarında güzellikler yaşayabileceğini bu insanlığa haykırıyorum...
Enginar ve bakla, pek bilinmeyen ve sevilmeyen iki sebze...Müthiş bir ikili...ama evdekiler yer mi bakalım ?
Poğaça dendi mi canım gidiyor...Hemen yapmam lazım, hafta sonu...
Ne güzel hafta sonu yemeğe çıkıyorsunuz, hemde bir pazar günü...Allah nice yıllara kavuştursun sizleri...
Kardeşin...Ferahnaz...

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Ferahnaz kardeşim Allah Razı olsun iyi dileklerin için.Rabbimde sana huzurlu yuvalar nasip eder inşallah.Benim eşim de Enginar ve baklayı duyunca tadına bakarım sadace dedi baktım bir enginarı bitirdi bende çok mutlu oldum tabi.Hayırlı Cumalar güzel kardeşim.

Adsız dedi ki...

Bakla ve enginar benim racona ters...:)Sevemedim baklanın kokusunu neden bilmem...Nice mutlu yıllara...İnşallah Allah CC bol bol evlat nasib eder...Bizede hayırlı kısmetler tabiikine...Poğaçada pide gibi bizim menüye alınmış ve gerekli kurumlara talimat verilmiştir :)
Selam ve dualarımla...

Adsız dedi ki...

Poğaçanızı yapmaya başlar,enginarı annemle babama şutlar, size nice nice mutlu yıllar,bizede hayırlı kocalar :) dilerim...

Adsız dedi ki...

Nice yıllara kardeşim...
Bende bakla sevenlerdenim,genelde insanlar nedense enginar baklayı eziyet görüyorlar.
Ama ben bayılırım.
Eşinle ve ailenle nice mutlu yıllar dilerim.
Evliliğe hevesli kardeşlerimide hemen kendini kaptırmamaları konusunda uyarırım, aşk meşk derken sonra hayalleriniz suya düşmesinde...
Tekrar kutluyorum, boğazına düşkün kardeşim...

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Güzel kardeşlerim Şebnem ve Sümeyye iyiki bloğumu keşfetmişsiniz yoksa ben sizsiz ne yapardım yorumlarınız o kadar keyifliki:)süpersiniz kızlar.
Enginarı deneyin bak sonra vazgeçemeyeceksiniz bizde baklayla pek yakın değildik öyle böyle kendini sevdirdi bize ama bu şekliyle.Allah sizlerede hayırlı eşler nasip etsin.İnsan eşinle evinde mutluysa herşeyin üstesinden gelebiliyor.
Saadet kardeşim enginarlı tarifi dene çok sevecek bana dua edeceksin:))derim ben

Adsız dedi ki...

Candost öncelikle nice seneler dilerim...Allah mutlu mesut yuvanızı şenlendirsin...
Ne güzel yemekler,tarifler,pideler kebaplar, yüreğim hopladı...
Tek kelimeyle canımı çektirdin, ama ben en önemli olan ailenin böyle mutluluklar içinde olmasını dilerim, çünkü hayat zor ve de insanın istediği arzuladığı birisine denk düşmesi her zaman olmuyor, imanlı nazik örnek şahsiyet birisi olmasını diliyorum...Öncelikle tabii ki Şebnem ve Sümeyye için :))))

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

D.Elif kardeşim güzel dilek ve duaların için çok teşekkür ederim.Buyur kardeşim seni de götürelim pideler,kebaplar yemeğe:))Dualarımız tüm bekar kardeşlerim ve şebnem ve sümeyye için:)

Adsız dedi ki...

Nice yıllar obezite grubu :))))
Beni duaya dahil etmeyenin...alnını karışlar, pidelerini yerimmmmmm...
Enginar sevmeyeni çizerim...
Damardan...
Hepinize sevgiler candostlar...

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

D.Leyla kardeşim öyle güzel insanlarsınız ki yorumlarınızla beni hem mutlu ediyor hemde nerede olursak olalım böyle güzel kardeşlerimin olduğunu bilmek insanın gözlerini dolduruyor.EE artık birgün beraber buluşmak nasip olursa sizlere bu yiyeceklerden yada o süperr pidelerden yedirebilirim inşallahh. Dualarımızda seni de unutmayız candostum:)

Adsız dedi ki...

Damar Kardeş, seni forumun kabadayısı pardon kabahalası ilan edelim derim...:)
Yani her yazında ha diyorum, beni dövecek şimdi...
:))
Hepinize saygılar, Allah ilminizi artırsın kardeşler, cennet komşuları olalım inşaallah...

Adsız dedi ki...

Kardeş seni tebrik edeyim dedim, bu güzel mutlu evliliğin için, kardeşlerimize örnek olur inşaallah.
Ama şebnem'le leyla'nın yazıları beni kopardı.
Bakla ile enginarın tam zamanı, şifa için yiyin arkadaşlar...
Kebablar,pideler,ohhhh, kilo problemi olmayan beri gelsin...

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Melis kardeşim Allah razı olsun.İnşallah herkez mutlu yuvalara kavuşur özellikle bizim kızlar:)

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Şebnemmmmmm duana Aminnnn demeden geçmek istemedim canım.D.Leyla bizi her yerde her koşulda Allahın izniyle koruyacak bir can dost ne mutlu bize:))