00:37





Hz.Peygamber (s.a.v)şöyle buyurmuştur:
1.Geçim sıkıntısını şikayet ederek sabahlayan kişi,Rabbini şikayet ederek sabahlamış olur.
2.Dünya işlerinden dolayı üzüntüyle sabahayan kişi Allah'a dargın ve kızgın bir halde sabahlamış olur.
3.Zengine zenginliğinden ötürü saygı gösteren kişinin dinin üçte ikisi gitmiştir.

Hz.Ebubekir (r.a)şöyle demiştir;
üç şey üç şeyle elde edilmez:
1.Zenginik,arzu etmekle
2.Gençlik makyaj yapmakla
3.Sağlık ilaç kullanmakla

Hz.Ömer (r.a)şöyle demiştir.
1.İnsanlarla iyi geçinmek,aklın yarısıdır
2.İyi soru ilmin yarısıdır
3.İyi yönetim geçimin yarısıdır

Hz.Osman (r.a)şöyle demiştir.
1.Dünyaya karşı gönülsüz olanı Allah sever
2.Günahtan uzak duranı melekler sever
3.Halkın malına göz dikmeyini insanlar sever


Hz.Ali (r.a)şöyle demiştir

1.Dünya nimeti olarak İslâm sana yeter
2.Meşkuliyet olarak ibadet sana yeter
3.İbret olarak ölüm sana yeter.

Cebrail (a.s)Hz Peygamber (s.a.v)şöyle demiştir:
Ey Muhammed (s.a.v)!
1.Dilediğin kadar yaşa,muhakkak öleceksin
2.Dilediğin insanı sev,kesinlikle ondan ayrılacaksın
2.Dilediğini yap,mutlaka karşıığını göreceksin.

Hz.İbrahim(a.s)"Allah'ın seni dost edinmesinin sebebi nedir?diye soranlara şu cevabı verdiği bildirilmiştir"
Üç şeyden dolayı Allah beni kendine dost edinmiştir.
1.Allah'ın emrini başkasının emrinden üstün tuttum.
2.Allah'ın bana garanti ettiğinin gerçekleşeceğinden asla kaygı duymadım
3.Akşam ve sabah yemeklerini hiçbir zaman misafirsiz yemedim

ERDEM YOLCUSUNA UYARILAR İbn.Hacer el-askalanin Hayat ve Maneviyat serisinden
(Sadeleştirilmiş)birkaç alıntı yaptım öyle güzel bir kitap ki insan baş ucundan ayırmak istemiyor okudukça okumak istiyor.

7 yorum:

Adsız dedi ki...

Tek kelime...
Nutkum tutuldu...
Allah Razı olsun...Candost...
Mükemmel sözler...

Adsız dedi ki...

Gözlerim doldu...
Melis

Adsız dedi ki...

Büyük insanlar büyük sözler...
Hepsine kurban,sana da gurban...
Allah CC razı olsun...
Resulullah AS'a Cennette komşu , Hz.Hatice RA'nin arkadaşı olasın...
Kardeşin Dürdane Elif

Adsız dedi ki...

Bu kadar...
Sözün bittiği yer...
Allah razı olsun dost, hepsini not ettim...

Adsız dedi ki...

Blogunuzu tebrik ediyorum, ne güzel ne mübarek sözler...
Canan Mutlu
Sefaköy İstanbul

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Güzel kardeşlerim güzel yorumlarınız için Allah razı olsun beğenmenize sevindim eğer isterseniz ara sıra bu kitaptan bu güzel sözlerden sizleri mahrum etmem.İnşallah hepimiz cennet komşuları oluruz.(amin)

Kuaybe dedi ki...

Çok çok çok güzel.. insan ara sıra mutlaka okumalı böyle "kendine getirici" cümleleri..