Bol bol tarif 11:18







Nerdeyse bütün bir haftayı dışarıda dışarıda geçirdim.Güzel yemekler,börekler,kekler,soğuk çorbalar içtim en yakın zamanda diğerlerininde resimlerini yayınlayacağım inşallah.Görünen soframız gizemcimlerin yani yengenlerim sofrası.Zeytinyağlı Barbunya tarifi zaten bloğumuzda var:)Peynirli börek, vişneli kek,havuçlu toplar(ben yapıp götürdüm)Gün içersinde gizemin bana uğrayıp eşimi de ikna edip beni evden almasıyla başladı.Akşam üstü sofrası oldu yani.Ben gittiğimde herşey hazırdı.Bu güzel sofra için ellerine sağlık yengeciğim.

Tariflere gelince;Benim yaptığım havuçlu topların tarifini ekleyeceğim.İlk defa yaptım çok beğerek de yedik.

Havuçlu Toplar
Malzemeler;

5,6 tane havuç

1 su bardağı şeker

1/2 su bardağı su

1 paket petibör bisküvi

arzuya göre ceviz

ve hindistan cevizi

Havuçlarımızı soyup bir tavaya rendeliyoruz.İçerisine şekeri ve suyumuzu da ilave ediyoruz.Suyunu çekene kadar pişiriyoruz.Havuçlarımızın ılınmasını beklerken petibör bisküvimizi ufalıyoruz.Havuçlarımızı,cevizimizi de ilave ediyoruz.Elimizde ceviz büyüküğünde toplar yapıp hindistan cevizine buluyoruz.Bir saate yakın dolapta dinlendiriyoruz..Çok pratik ve acil durumlar için birebir bir tatlı.


Vişneli Kek

5 yumurta

2 bardak şeker

Yarım bardak sıvıyağ

Yarım bardak su

Bir paket kabartma tozu

2,5-3 bardak un

Yumurta ve şekeri özleşene kadar çırpıyoruz.Sıvıyağı,ve suyumuzu da ilave edip karıştrırmaya deveam ediyoruz.Üç bardak unu ve kabartma tozunu ayrı bir kapta eleyerek karışımımıza ilave ediyoruz.Çekirdeklerini çıkardığımız vişnelerin hafif unlayarak kekimize ilave ediyoruz.(unluyoruz ki dibe çökmesin)150 derecedeki fırında 40-45 dakika pişiriyoruz daha uzun veya daha kısa sürede pişebilir kürdan testimizi yapmayı unutmayalım.

Not.Yumurtayı 3-4 azaltabiliriz çok olur diyorsanız.Birde vanilyada ekleyebiliriz.
Peynirli börek ve Soğuk çorbanın tarifini ve resmini en kısa zamanda yayınlacağım inşallah.

Önümüzdeki hafta eşim izne ayrılıyor.İnşallah kısa süreliğine de Alpulluya gideceğiz.Biraz da dolaşırız tabi.Pek dolaşmayan gezmeyen aile olarak:)

5 yorum:

Kuaybe dedi ki...

Ellerine sağlık Sedacım, bu havuçlu toplar gerçekten çok pratik ve lezzetlisanırım.. İnşaallah deneyeceğim hemen.. Ne de olsa zaman kısıtlı bizde, pratik tarifler lazım :))

Adsız dedi ki...

aman aman kardeşim tatildeyim ama yinede bakayım dedim cep tel.den.
eve dönünce aynen yapıyoruz.
kardeşin ferahnaz

Adsız dedi ki...

Oi, achei teu blog pelo google tá bem interessante gostei desse post. Quando der dá uma passada pelo meu blog, é sobre camisetas personalizadas, mostra passo a passo como criar uma camiseta personalizada bem maneira. Se você quiser linkar meu blog no seu eu ficaria agradecido, até mais e sucesso.(If you speak English can see the version in English of the Camiseta Personalizada.If he will be possible add my blog in your blogroll I thankful, bye friend).

Adsız dedi ki...

Kardeş kolay gelsin, bizde tatildeyiz, köyümüzde :(((((( sıkıldım ama napayım babamların dönmesiyle bizde döneceğiz, döner dönmez, tariflere devam.Ablam boş oturmasın evde de mi ?

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Kızlar bende bugün tatilden yeni döndüm :)) peş peşe yazıar gelecek herkeze iyi tatiller