Kedidili Pasta Denemeleri 13:05



Geçen hafta yeğenim Seren bizde birkaç gün kalmaya geldi onun için yaptığım pasta.(canımız aniden tatlı istedi ve acil olarak yapılan bir pasta evde ki ve evdeki imkanlarla)Öyle lezzetli ve güzeldi ki biz severek yedik.Bu zamana kadar yaptığım Kedidili pastalarında en favori olanıydı.Çok hafif denemenizi şiddete tavsiye ederim. adresinden Portakal Ağacı Haticenin Zaman gazetesinde yayınlanan tarifi Ben ek olarak damla çikolatasıda ekledim.

Bahsettiğim gibi ailede sünnet telaşı olduğundan Annem Alpulludan geldi tabi elleri de dolu olarak.Sarı renkte taze fasulye,kabak,erik,bol bol nane,ve yeni yeni olmaya başlayan biberlerden.Resimlerini çekmeyi unuttum üzgünüm.Ama annem kabakları hemen tüketemiyeceğimizden kesip kızartmamı ve buzluğa atmamı istedi buzluktan çıkarıp üzerine bol sarımsaklı yoğurtla süper olduğunu söyledi.(ben pek kabak kızartması pek yemezdim ama deneyeceğiz bakalım)

Kına gecesi ve Mevlüdü aştık.Birtek kaldı pazar günü.Onuda atlattık mı tamamdır. Memolide sünnet oldu yatıyor.Ben de annemde kaldım birkaç gün evini temizledik.Hem buradaki evi hemde Alpulluda ki evi temiz tutmaya çalışıyor.Çok zor yaa.Allah kolaylık versin canım anneme ben ufacık evimi temizlemeye çalışırken zorlanıyorum:)

Şimdilik bu kadar.Canım kek ve kurabiye istiyor vaktim olursa bugün yapmak istiyorum.Belli mi olur bir hafta yazamadım belki birazdan başka tariflerle karşınızda olurum:)

18 yorum:

Adsız dedi ki...

oooo süpersin canım benim ;) siteyi açar açmaz onu karşımda görünce sewindim :) Mmmmm süper gözüküyooo :) ayyhh ben depresyondayım yinee :( böle şeylere ihtiyacım var annemede bunun tarifi lazım ;)

Adsız dedi ki...

Evdede kedi dili vardı kardeş, o kadar çok tarif var ki hangi birini yaparım diye düşünüyordum...
Aman şu sünnet işini ne kadar abartan bir milletiz ya...
Kilo ve selülit varsa ( ki var ) kızartmaya uzaktan bakmak lazım...

Adsız dedi ki...

Tatil tatil tatildeyim...Tatilde herşey serbest olmalı değil mi ? Kilo selülit boşveeeer..
Biz sünnet düğünü falan yapmayız.
Doğru şeyler değil, adeta ayak takımının düğünleri gibi oluyor.Kadın erkek karışık eğlenceler oynamalar, ooooo...Bize ters...

Adsız dedi ki...

Selamun aleyküm kardeşler...
Böyle güzel insanları buluşturan siteler çok hoşuma gidiyor.
Başarılar dilerim Rabbimden.
Ben yeni evliyim ve böyle tarif sitelerinde pır pır dolaşıyorum.Ama hep yok alkol,likör,içki vs vs...
Yiyeceğimize haram katamayız.
Bizdede sünnet mevlidi olur hepsi o...O da öyle çok gürültülü patırtılı değil, sadece dua okunur Kur'an-ı Kerim okunur o kadar, sonra da güzel bir pilav ve tatlı...Birleştirici unsuru var nedeni de o zaten.
Şebnem kardeş,
Bende fatihteyim siz neresindensiniz?
Dersli misiniz ?
Bu arada dersli olan kardeşleride tanıyalım değil mi ?

Adsız dedi ki...

Kardeş biz Çarşamba'dan dersliyiz, Kız lisesinin arkasında oturuyoruz.
Allah Selamet versin, isminiz çok güzel kardeş...

Seda kardeş bu kedi dilini nereden alıyoruz ? Fiyatı nedir ? Sanki bir aralar annem almıştı ama hatırlayamadım.

Kardeş sünnet düğünü falan filan eski türk adetleri ve ben çok çirkin buluyorum, Allah nasip eder güzel bir koca bulur evlenirsem ve erkek çocuğum olursa, 15-20 günlükken sünnet ettiririz rahat ederiz olur biter...Bir de mevlüt tam kırkına denk gelir...Mis gibi Allah'ın izniyle

Adsız dedi ki...

Sedacım Merhaba,
Hafta sonları gezmelerden yorum yazamıyor insan...Bu havada en güzel yenecek tatlı bence kedi dilli pastalar...Çok hafifler...İnsanı rahatsız etmiyor...
Aman sünnet deme bir telaş alıyor insanı, mevlütde olsa,kalabalık gitti geldi,üstbaştı vs vs...Bir hengame oluyor.
Bizde dersli sayılırız,bizde bir yoldayız ama biz cemaatiz biliyorsunuzdur.
Hepiniz benim kardeşimsiniz.
Selam ve Dua ile

Adsız dedi ki...

Kedi dilli pastalar hakikaten çok hafif oluyor.Ara sıra kedi dilli böyle değişik öneriler vermeni rica ederim, candost.
Kek ve kurabiye yaptıysan yazabilir misin ? Merak ettim de :))))
Hepimiz Resulullah AS'dan dersliyiz kardeşler...Ben bütün kardeşlerimi seviyorum.

Adsız dedi ki...

Kedi dili pasta...Olsa da yesek...
Kardeş ben yapmasamda biriniz yapsanızda ben yesem, hem iş güç hem çalış hem pasta yap akşam, zor be...

22 Temmuz geliyor, Tayyip baba'ya oy vermeyin hepinizin ağzına biber sürer,ipte sallandırırım :))))
(Not:Saadet'ede verebilirsiniz,safınız belli olsun,müslümanlar uyumasın)

Heppinize bol muhabbetler dilerim, dersli ve derssiz kardeşlerim :)
Çarşambaya selam, derslere devam değil mi Şebnem?

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Güzel kardeşlerim çok şükür internetime kavuştum.Gizemcim ve diğer kardeşlerim öncelikle buyrun bize ben size yaparım canlarım:)Ferahnaz kardeşim boşver selülite falan şöyle sarımsaklı yoğurtlu kızartma olursa kolay kolay kimse hayır diyemez özeliklede ben:)Şebnemciğim Bizde de ilk defa bu şekilde sünnet yapıldı genelde bu tür işleri pek yapmayız.Zaten eşimle anlaştık bizim çocuğumuz olursa ilerde böyle değil doğar doğmaz sonra ufaklık isterse mevlüt ve aileyle yemek:)
Ayşenur kardeşim iyi dileklerin için teşekkür ederim.
Sümeyye kardeşim büyük marketlerde bulabilirsin.Tansaş,Uyum,Migros,gibi ama belirtemeden geçemeyeceğim bu kedi dillerini benim eşim ithal ediyor:)Fatihe geldiğim birgün sizlere hediye getirebilirim:)))Saadet kardeşim çok zor bir de düşünsene kına (bayanlara)mevlüt,birde yemekli sünnet siz düşünün ayrıca evede gelen giden kalabalık bir misafir grubu:)ben kendimi her kardeşimden gibi görüyorum:)Hepimiz Peygamber efendimizin(s.a.v)izinden gitmeye çalışıyoruz Rabbimizin izniyle değil mi?Sema kardeşim Kek ve kurabiyeyi yaptım ama kek hayatımın fiyaskosuydu desem:)ama onu da ekleyeceğim:)))Leylacığım yukarıda da yazdım ya buyur sende gel bana sana yaparım.Rabbim memleketimiz için hayırlısını nasip etsin.Bu arada böyle güzel kardeşlerim olduğu için Rabbime çok şükrediyorum.

Adsız dedi ki...

Kedi dilli pasta ne kadara çıkar kardeş ? Pahalı mı ? Aslında doğumgünü pastaları olarak böyle şeyleri yapmak isterim.
Aman aman o düğün işleri bizim buradada adet olmuş insanı çileden çıkarır bir de cebini boşaltır.yorgunluğuda cabası...
Bende düşünmüyorum...
Dersliyiz elhamdulillah...

Adsız dedi ki...

merhabalar dostlar,
Güzel tarif ama tarifi sitede verseydinde olurdu kardeş, başka siteye yönlendirmene gerek yokki bence.Sadece nereden aldığını söylerdin...
Tadı güzel olur inşaallah...
Babama söyledim, gelirken kedi dili alsın da yapalım bu akşam...

Selamlarım bütün kardeşlerime.

Adsız dedi ki...

Değerli dostlar,
Kedi dilli tarif araya araya sizi bulduk.Maşallah ne güzel birbirlerinize iltifatlar etmişsiniz.Allah CC birbirlerini tanımadan seven mü'minleri cennetine koymaz mı ?
Bıraktım tatlıyı tek başıma Finlandiya'nın ta ucunda soğuk memlekette yalnızlığımı düşündüm, bir de böyle güzel insanların mü'min kardeşlerim olduğunu düşündüm.
Rabbime ne kadar şükretsem azdır.
Eşime telefon ettim,böğürtlen alıver diye.Hemen deneyeyim...
Ben dersten ne kastettiğinizi anlamadım ama siz hepiniz öyle iseniz benide dersli bilin...
Finlandiya-Turku'dan selamlar...

Adsız dedi ki...

Merhabalar kardeşler,
Leyla kardeş senin her mesajın bir alem.Yine kedidilini Tayyip Erdoğan'a bağladın ya...Tamam kardeş oyum onun...:)

Kedi dilini bulmak o kadar zor ki hatay'da, adeta marketlere yalvarıyoruz getirsinler diye, eşin ithal ediyorsa aman buralara bir el atıversin.Çok kolay birşey, birisi mi gelecek hemen at bir muhallebi biraz fıstık,fındık kır bir muhallebi biraz çilek,vişne ya da benzeri bir meyva...üstünü de biraz kakao,damla çikolata ile süsle...bak gör ne süper bir pasta oluyor...Öyle 30-40 ytl harcayacağına 7-8 ytl'ye süper bir pasta hemde kocaman...

Hatırlattın azdırdın mübarek kardeş, yazıyı yazdıktan sonra kalan son paketimide kullanacağım inşallah...
Buyrun dersliler Menzil'e gidelim :)))))

Adsız dedi ki...

Kardeş yanlış anlama, Tayyip Baba bizim buradan Kasımpaşalı bir de derdi kendisi partisi değil, derdi insana hizmet etmek ve bunu da Allah için yapmak...
İşi Allah için yapmak kadar güzel birşey var mı ?
Seda kardeşimiz güzel sözleri yazarken kendine bir pay mı çıkarıyor ? Sırf Allah için, Allah rızası için.

Yoksa mesele parti işi falan değil...
Seda kardeş ne zaman yapıyorsun ? Bak bizim şebekeyi kapıp gelirim ona göre...Hazır mısın Şebnem beleş tatlı var ona göre :))))

Adsız dedi ki...

bende geliyorum canoomm :)))
bak bu akşam yiyemedik pastam senden ona göre ;)

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Ebru kardeş öyle pahalıya çıkmıyor sanırım kedidili 3-5 ytl arasında bişey birde illa arasına muz koymaya da gerek yok evde ne meyva varsada olur muhallebi zaten herkez yapıyor.Ben böğürtleni de pazardan 2 ytl aldım.En fazla tutsa tutsa 10 ytl olabilir bu pasta altlığı pratik acil misafirler için birebir bence.D.Elif kardeşim sanki onların yerlerini söylemezsem haklarını yemiş gibi hissettiğimden veriyorum nebileyim:)
Nursaadet kardeş öncelikle hoşgeldin aramıza yanlız değilsin Allahın izniyle bizleri de buldun :)Eğer denersen tarifi yorumunu bekliyorum.Dersten bahsettiğimizde bir cemaate ve bir tespihe bağlı olup olmadığını soruyor kardeşlerim.
Melis kardeşim notunu hemen eşime ilettim oradaki migroslar da uafk bir problem yaşadığını ama çözmeye çalıştıklarını söyledi.Olmaz ise ben sana gönderirim kardeş istediğin kedi dili olsun:)Menzile bende gelmek istiyorum:)Leylacım sen biz geliyoruz de yeterki:)Gizemim sen pasta iste yeterki.Doğum gününde kutlu olsun canım

Adsız dedi ki...

teşekkür ederim şekerim sağol :)
ilk defa pastasız bir doğum günü geçirdim ama olsun sende telafi ederiz ozaman :))

Adsız dedi ki...

dediğim lafı yedim hatta pastamıda yedim.. buakşam ailece dışarı çıktık.. çamlıcaya gittik yine aynı mekan ;) çamlıca yörük çadırı :) güzel bi gece geçirdik eğlendik, nargilemizi çayımızı içtik, canlı müzik dinledik.. daha sonra abinin anonsu değişti ve iyiki doğdun diye şarkı söylemeye başladılar.. bi baktım pasta gelioooo :D herkes alkışlamaya başladı :D çok şaşırdım kalktım babama sarıldım.. o hazırlamış herşeyi ;) mumlarımı söndürdüm pastamızı kestik... slow müzikler sölemeye başladılar bende babamı dansa kaldırdım :D :D :D :D
yine bi alkışşşşşş :D
öyle işte :P
güseldi ;)