Bloglardan Denemeler 23:13






Resimde gördüğünüz yiyecekler son birkaç günde denediklerim ve sizlerle paylaşmak istedim.Baştan söylemeliyim Şeftalili Turta,ve Damla çikolatalı Diyet Kurabiyeyi
öyle bir telaşla yapıp çıktım ki ben bile kendime şaşırdım.Acil yapıldıklarından görünütüleri pek cezbedici olmadı sanırım.En başta da başaramadığım Pastacı Burcunun Frambuazlı Çikolatalı yumuşak kek tarifi.Öncellikle tadı enfes.İlk defa sıvı krema kullanarak yaptım:)pardon yapamadım. Yapamama sebebim ise muffin kağıdı kullanmamam.Muffin kalıbına direk boşaltmam ve keklerin çıkmaması benimde silikon kek kalıbıma kalan kek hamurunu boşaltmam ve ondan da çıkartamamam:)Üzerine başka birşeylerle süsleyecektim ama evde olmadığımdan bu şekilde kaldı.Ama gelip geçip atıştırıyorum:)

Diğerlerine gelince Şeftalili Turta

Sevgili Bolbol ye Deryanın tarifi.Evde duramadığımızdan şeftalilerimizi değerlendirmek istedim üst kısmını açmadan turta gibi hamuru uzunlamasına parça parça koyarak (kolay yoldan yaptım)Eşim bayılarak yedi.Tavsiye ederim.

Damla Çikolatalı Diet Kurabiyeyi de Oktay Ustadan denedim.Hamur yapımı biraz zor ve yaparken insanı endişelendiriyor içerisinde katı yağ olmadığından hamuru toparlamak biraz zor oluyor.Benim yaptıklarım orjinalinden biraz büyük oldu ama tam süt yanında yenilebilecek lezzetli bir kurabiye tarifi.

Hafif yaz yemeği Zeytinyağlı Patlıcan Mutfak Güncesi Şaziye Hanımın tarifi.Üç aylara girdiğim şu ilk günlerde eşimle oruç tutmak istedik (Rabbim kabul ederse)canımız ne öyle ağır bir yemek ne de geçiştirmek istemedi.Ben de bu tarifi denedim gerçekden oldukça lezzetli ve hafif.Bayılarak yedik desem lezzeti anlaşılır sanırım.

İnşallah bundan sonra hergün evde yaptıklarımı sizlerle paylaşabileceğim.Kötü kek görüntüsünden dolayı da özür dilerim ama sadece yaptıklarım değil yapamadıklarımıda yayınlamak istedim

5 yorum:

Adsız dedi ki...

selam seda'cım kek için üzüldüm ama tamda zamanı börtlenin. sıcaktan burada (ki normali 35in altında değil) karpuz peynir yeyip duruyoruz.ama patlıcan güzel seçenek.sen başarmadan keki denemem.zaten meşhurum bu konuda.
melis

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Melis kardeş ilk iş zaten eşime muffin kağıdı siparişi verdim alır almaz tekrar deneyeceğim.Benim keklerim çok meşhurdur aslında nasıl oldu da hem de ilk defa kek tarifi koyacaktım bloğuma:)napalım her işte bir hayır vardır diye kendimi avutacağım bende.Patlıcanı mutlaka denemelisiniz kardeş.Çok hafif.

Adsız dedi ki...

Kardeş, aynen devam, birşey olmaz deneye deneye...Al benden de o kadar bende denedim biraz önce...Benimki oldu diyecektim,aynen böyle salkım saçak oldu normal teflon kalıpta, halbuki yağladımda ama bilmem neden...Acaba tarifinde bir hata var, ama sıvı vanilya bulamadım vanilya tarçın karışımı birşey yaptım, (çok az tarçın) ama çuvalladık...
Zeytinyağlıyı yarın yaparım inşallah...Ama inadım inat, yarın tekrar keki deneyeceğim.Muffin kalıbı çok çeşit var burada ama markete bir gidip bakmam lazım.(kocayı kandırırsak, bizimki pek sevmiyor böyle ufak tefek şeyler için markete gitmeyi)
Diyet kurabiyeyi listeye aldım, damla çikolata maalesef yok.
Turta'ya zaten hastayım, bir de burada turta için özel malzeme çok.Şeftalili denememiştim açıkcası.Birçok meyveyi denemiştim.
Yabanmersinli denedim, kopardı beni.Tavsiye ederim.

Adsız dedi ki...

Mmmmm, Turta hakkaten güzeldir herhalde...Zeytinyağlıda öyle...Böğürtlenlide problem mi var acaba ? Bir de ben deneyeyim, Bursa'da böğürtlen bize köyden sandık sandık geliyorda :))) Böğürtlenli puding yapıyorum, kompostosunu, meyve suyunu yapıyorum, evdekiler çok seviyor.
Diyet şeyleri pek sevmiyorum, tatları çok ot gibi oluyor.Bunun tadı nasıl seda'cım ?
Mübarek üç aylar girdi.Hepimize mübarek olsun...

Adsız dedi ki...

Merhaba sağlıklı, mutlu ve çok iyi bir hafta sonu diliyorum.
Sevgiler…