Hayırlı Ramazanlar 23:02

Herkeze Hayırlı Ramazanlar.

Güzel kardeşlerimden zeynep beni sobelemiş bu ilk sobem olduğundan biraz heyecanladım doğrusu:)Hemen çantamın içindekilerinin fotograflarını çektim.

Genelde eşimle birlikte dışarıda olduğumdan eşim eşyalarını da benim çantama koyar.Ortak çanta anlıyacağınız. Çantalarım genelde büyük olur.Seviyorum bende bavul tarzında çantaları.


Görüldüğü üzere çantamda olmazsa olmazlardan kuru ve ıslak mendil. Küçük ıslak mendiller az gelmeye başladı büyük boylardan kullanıyorum:)(yolda börtü böcek sevildiğinden yetmiyor birde titiz eşiniz oldumu büyük kurtarıcınız)Cüzdanlarımız,ev ve araba anahtarımız,ruhsatımız,bir not defteri ve kalem.
Bunlarda benim hangi çantayı kullanırsam kullanayım birbirine mutlaka aktardıklarım.Hoş kokulu el Kolanyalarım,Stick deodorant,(kötü kokulara karşı sıkıntım var napim)parfümüm,tabiki olmazsa olmazlardan eşarp iğne kutumuz(sık sık düşürüyorum da:)ve gördüğünüz midye kabuğu kutumuzda da yüzüklerimiz var.Abdest aldığımda mutlaka bir yerde bırakırım yada eğer dışarıdaysam eve geldiğimde mutlaka çıkarırım napim takamıyorum sıkıntı yapıyor:) kaybetmemek için bende kendisini taşırım mutlaka yanımda.Çantamın içindekiler bunlar.Bende eğer sobelenmediyseler kelebekk,orhan keremin annesini ve tedarik mucizeyi sobeliyorum



Bu aralar Vehbi Vakkasoğlu hocamızın Aşk Çağlayanı Mevlana adlı kitabını okuyorum ve herkeze tavsiye ediyorum.Mübarek ayda manevi duyguların arttığı yardımların güler yüzün ve sabrın daha da fazlası olması gereken bu günlerde bir kaç bölüm aktarmak istedim sizlere.

GÖNÜL AL

Sen varını yoğunu malını mülkünü ver de bir gönül al.Al da o gönül mezarda o kapkara gecede sana ışık versin nur versin.

Mevlana,fakire verirken dikkatli olmamızı ister."Sevdiklerinizden veriniz"emrini çok zarif bir üslupla hatırlatır.

"Eğer kendimiz için ayırdıklarımızla fakirler için ayırdıklarımızdan bir pazar kurulsaydı,
fukaranın ki bit pazarına,bizimkiler de Kalpakçılar Çarşısına benzeyecekti!"

LÜTUF MERHEMİ OL

Gönlüme dedim ki:Önde olmaya heves etme,lütuf merhemi ol.İnciten diken olma.

"Kimseden sana kötülük gelmesini istemiyorsan kötü sözlü,kötülük öğreten,kötülük düşünen olma.Her halinle salih amel içinde ol."

MERHAMET,MUSA'YI PEYGAMBER YAPTI

Hz.Musa gençlik günlerinde çobanlık yapardı.Birgün güttüğü sürüden bir koyun kaçtı.
Hz.Musa bu koyunun peşine düştü,köşe bucak kovalayarak onu yakalamaya çalıştı.ayakları şişti
ama koyunun peşinden hiç ayrılmadı çünkü sürü,çobana emanetti.

"Neden sonra koyunu yakaladı.Önce ona sarıldı,sonra da sırtını merhametle okşayıp başladı.

"Kendi yorgunluğuna bakmadan,sanki o koyunun anasıymış gibi o korkulu hayvancağızı seviyordu.Hiçbir öfke ve kızgınlık alameti göstermiyor,üstelik koyuna şöyle diyordu:

"Diyelim ki bana acımadın;peki niçin kendine zulmettin?

"Yüce Allah ,o an meleklere şöyle buyurdu:

"Musa peygamberliğe yaraşır!"



Güzel sahurlar,Birlikte güzel iftarlar.Bol ibadetli günler geceler:)

Ne mübarek bir ayın içersindeyiz.Yüzümüzün akıyla geçirmeyi Rabbim hepimize nasip eder inşallah.

13 yorum:

tedarikmucize dedi ki...

güzel kitapmış ama önce benim elimdekileri bitirmem lazım :S

sobeni de yazıcam :)

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Teşekkür ederim tedarik mucize bende merakla bekleyeceğim olmazsa olmazlarını:)

AYSUN dedi ki...

hayırlı ramazanlar...

Adsız dedi ki...

Hayırlı ramazanlar güzel kardeşim...
Bakıyorum Vehbi Hoca'dada ortağız, bizim buraya gelmişti kendisini öyle sevdikki bizi manevi kızı kabul etmişti.
Çok tatlı insan bayıldım ona, fikirlerine...
Mevlana'yı burada belçikalılarda çok merak ediyorlar ve geneldede okunuyor.Bana hep böyle bir ulaşılmaz erişilmez insan gibi gelir, yani güzelliğiyle iyiliğiyle Mevlana...
Ramazanla ortalık şenlendi biraz...
Ya bu çantayı dökme işi nereden çıktı ? Ben dökersemfoyam meydana çıkar...

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Güzel ferahnaz:)Vehbi Hocada ortak olmamıza da çok sevindim.Eşimin orta okulda din öğretmeniymiş.Kendisiylede bizlerde tanıştık.Radyoda da programı ve özellikle Ramazanda birçok yerde sohbetleri var hiç kaçırmayız.Güzel gönüllü bir insan değil mi:)Manevi kızları olarak da kardeş olduk sanırım:)Hz.Mevlanayı sevmeyen yok sanırım.Hayatınıda blogumda sizlerlede paylaşacağım inşallah.Sobelemi işide bloglar arasında ufakta olsa birbirimizi tanımak için yapılan minik oyunlar.
Ramazanı bütün güzellikleriyle yaşarsınız İnşallah kardeşim:)

Adsız dedi ki...

Sobe sobe...Sobe ablalar...
Allah Ramazanınızı hayırlı kılsın...
Aman ne ramazan telaşı ne okullar telaşı birbirine girdi...Hiçbir şeye vakit ayıramıyoruz.
Vehbi Hocamızıda çok severiz biiiiiiiz....

Adsız dedi ki...

Merhaba millet,
Hayırlı ramazanlar, dök çantanı görelimin adı sobe olmuş:)
Seda kardeşim, ramazanda evde durmayacaksın, gezdireceksin kendini valla...Birde yemekle mi uğraşacağım şöyle paşalar gibi gez dolaş ye...
Ohhhh...
Biz bulamadık bir tane, bari sen gez :)

Adsız dedi ki...

"Sevdiklerinizden veriniz" ne zor gelir insana ama ne kadar önemli...
Herkese Erzurumdan hayırlı ramazanlar...
saadet bukas

Adsız dedi ki...

Çok güzel uyarılar, çantadakileride öğrenmiş olduk...Mmmm neler kullanıyormuşuz neler :)

Selamlar Hayırlı Ramazanlar Dostlar

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Güzel kardeşlerim Vehbi Hocamızda da bir olmamıza ne kadar sevindim anlatamam.Leyla kardeşim gezeceğim gezmesine de biraz Ramazanın ortaları ve sonuna doğru malum Ramazanın başı olduğu için İftar sofralarına davetler var:)Sizlerinde Ramazanı nasıl geçirdiğiniz neler yaptığınızda merak ediyorum doğrusu:)

Zen dedi ki...

hayırlı ramazanlar..blogunusu isinsis gesdim kusura bakmayın :) çok hoşuma gittii ekledikleriniz,yazdıklarınız..bundan sonra takip ettiklerim arasındasınıs ^_^

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Hoşgeldin sefa getirdin seineb kardeş.Beğenmene çok sevindim.Sanada Hayırlı Ramazanlar :)

Adsız dedi ki...

Canim ben buna benzer bir yazi yazmistim cantamda´kiler diye yanima aldiklarim hakkinda. Yani bu yanit olarak yeterlidir diye düsündüm o nedenle yazmadim kirilmazsin ins:)
Sana yazimin linkini yazayim:
http://kelebekk.blogcu.com/1711543/
Sevgiler..