İlahi aşkın mükafatı o aşkın içindedir 13:24

Adamın biri her gece zikreder,yani doyasıya binbir ismiyle Yüce Yaratıcıyı anardı.Ağzı tatlılaşıncaya kadar,"Allah"der dururdu.

"Tabi ki şeytan onun bu halinden mutsuz oldu ve birgün dedi ki:
"Ey çok zikreden kişi!Bunca "Allah"demene karşılık,Onun lebbeyk(buradayım)demesi nerede?Sana Allah katından bir cevap bile gelmiyor.Bu inatçı yüzünle ne zamana kadar "Allah" diyeceksin?

"Bu açıklama üzerine adamcağızın gönlü kırıldı.Zikri bıraktı,başını yere koydu ve uyudu.Rüyasında,yeşillikler içinde Hz.Hızır 'ı gördü.

"Hızır ona "kendine gel.Zikretmeyi niçin bıraktın?Çağırdığın addan nasıl usandın?dedi

"Adamcağız,büyük bir üzüntü içinde,"Lebbeyk sesi gelmiyor,kapıdan geri çevrileceğimden korkuyorum!"dedi.

"Hızır'ın açıklaması, adama Hızır gibi yetişti ve Şeytan'ın verdiği vesvese yi susturdu:

"Yüce Allah buyurdu ki senin o Allah demen bizim lebbeyk dememizdir.Senin o yalvarıp yakarman,dertlenmen niyazın bizim sana haberci çavuşumuzdur.Senin korkun ve aşkın bizim lütfumuzun kemendidir.Her yarabbi deyişinde birçok lebbeyk gizlidir"

Sizleri Mevlanaya göre İlahi aşkın mükafatı,o aşkın içindedir ve peşin olarak verilir.Bu husustaki misalle karşılamak istedim.

Ramazan dolayısyla bloğuma pek ilgilenemiyorum.Nedense bu sıralar canım değişik birşeyler yapmak ve yemek istemiyor.akşamları ne yapsam diye düşünüp duruyor sonra da bildiğimiz tarifleri yapıyorum.Eşim ve kardeşimde az yemek taraftarı oldukları için bir çorba ve biraz kahvaltılık bişeyler yeterli diyorlar.Tabi ben ek olarak birşeyler yapıyorum ama onlarada pek dokunmuyorlar.İftar davetleri başladı dün ilk iftarımız Kadriye annemlerde (kayınvalidem de) yaptık oldukça keyifli geçti inşallah geçmeyede devam eder.Bende aile büyüklerimi davet etmek istiyorum ama bu hafta kimleri ve nasıl yemekler yapacağımı düşünür haftaya da çağırırım herhalde:))))))

Bu arada vildoşun hem en yakın kız arkadaşı (kendisi spor hocasıydı ve vildoşa 35-36 kg verdirdi),gelecek iftar davetime hemde tanışmaya.Evimize ilk defa geleceğinden iyice telaşlandım.Bir de sporcu olunca herşeyi yemez sanırım:))))

Bol bol gezme işinide büyüklerimi ağırladıktan sonra yapacağız inşallah.Bir yandan Sultan Ahmet Kitap Fuarını da bekliyorum gitmek için:P(kaçırmak olmaz değil mi:)))

6 yorum:

Calimero Mutfakta dedi ki...

Allah razi olsun bu guzel yaziyi bizlerle paylastigin icin..

Az yemek.. yani az yiyebilmek ne kadar guzel bir ozellik masallah..

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Allah Senden de razı olsun kardeş.İnşallah Ramazanda kilo almayız:)

Adsız dedi ki...

Dörtgözle seni bekliyoruz, sende birşey yapmak istemiyorsun...Biz ne yapacağız evde akşamları iftara kardeşim ? Hikayeye bayıldım.
O kadar kilo nasıl verilir ? Nerdeyse bir insan çıkarmış...Bravo...yani...
Kitap Fuarını bende bekliyorum ama ne zaman açılacak acaba, inşaallah orada tanışırız ablacım...

Adsız dedi ki...

Allah demekten hiç vazgeçmemek gerek demek ki günahkar olsanda...
Kardeş olsun sen gayret et birşeyler koyuver en azından her akşamki iftar sofranı koyuver bize de fikir olsun yani demi ? Kitap fuarında buluşmak akıllı fikir.Maşallah kardeşe iyi kilo vermiş...
Gez gez sen gez...:)))))

Adsız dedi ki...

Yine güzel bir nokta...
İftarda ne yapacağımı bilemiyorum, bende senin gibiyim...Ama işte buranın kültürüde varya insan birşeyler bulabiliyor hemen.
Ne güzeeeeeel kitap fuarı :(((

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Sümeyye ve leylacığım tamam tamam kızmayın yapıcam yayınlıcağım yemekleri:)Kilo nasıl verdi diyorsanız kolay değildi ama başardı tabi sporda yardımcısı çok oldu.Rabbim bana da kilo vermeyi nasip etsin:)
Ferahnazcığım senin içinde bol bol resim çekerim.Bir nebzede olsa seni sevindirmek için olur mu:)İstediğin kitaplar varsa gönderelim kardeşim:)