Zorunlu Ara 12:41

Selammm ben geldimmm...(sonunda)

Ne kadar uzun bir ara oldu benim için anlatamam.Aksilikler birbirini takip etti:(Önce dizüstü bilgisayarımız bizi terk etti.Sonra yenisi beklendi(kızkardeşimin bilgisayarını geçici olarak aldık)Yaşasın Bloğumu güncelleyebileceğim derken internet gitti ve tam bir hafta gelmedi.Ancak dün gelebildi ama bende dışarıdaydım tabi ki:)Dün eşimle Eminönü-Sirkeciye gittik eşim işlerini bitirdi bende biraz güzel kardeşlerime birkaç resim çektim:)






Her zaman ki gibi bol bol kalabalık ve turistlerle doluydu.Balık ekmek yemek istedik bir ara tv de sandalların orda olduğunu söylemişti ama biz gittiğimizde yoklardı.Ama büfelerin yanındaydı balıkçılarımız bizde bu fırsatı kaçırmadık.Tabi turşu suyunuda:)Ben cola içmeyi tercih ettim ama eşim turşu suyu içince colayı bıraktım turşu suyuna ortak oldum.Eşim hepsini içemez diye :)bir yandan da
-ya bu turşu suyu kimbilir nasıl yapılıyor:))bizimkiler neden bu kadar lezzetli olmuyor diye eşime sorup duruyor biryandan da salatalıklarından verrrrrirmiisiiin diyerek turşu suyuna ortak oldum:))

Tata taaa tammm.İşte karşınızda tombul tombul köftelerimiz.Bu kadar mı güzel olunur:)Köfte canavarı bana köfte beğendirmek biraz zordur.Aç tok sabah,akşam her zaman yerim ve öyle 1,5 porsiyondan başlarım:)))Ananeme veya anneme gittiğimde yada evde terasta mangal sefası yapılacaksa önce benim köfteler hazırlanırdı hatta annem bir ara beni kasaba bile vermeyi teklif etti:)))) Ama yolunuz Merkez Efendiye düşerse Tarihi Merkez efendi Köftecisi ahmet ustaya mutlaka uğramanızı tavsiye ederim.Biz gündüz 10-11 gibi ordan geçiyorduk ve eşim bu saatte yiyip yiyemeceğimizi sorma gafletinde bulundu ve tabi araba hemen durduruldu.Kimsecikler yoktu ve afiyetle köfteler mideye indirildi.İşin ilginç tarafı cadde de masalar tam karşınızda da mezarlık bulunmakta.Yemek yerken aklınızdan birçok şey geçiyor belki biz sessiz olduğundan aklımızdan bir sürü şeyleri biz geçirdik.Manzaranın boğaza,veya herhangi güzel bir yere değilde kabirlere bakması insanın düşünmesi ve ders çıkarması için tam yeri diyebilirim.

Tabi bu ayrılık döneminde daha neler neler yaptık.Öncelikle büyük dayım bir haftalık Umre ziyaretine gittive geldi ne kadar mutlu olduk anlatamam.Rabbim isteyen herkeze nasip etsin. Kendisi döndü aramıza neler neler anlatıyor.İnsanın uçup gidesi geliyor.Giderken gece yarısı anneme (alpulluya)da uğramış. Dönüşünde de biz havaalanına dayımı almaya gittiğimizde önce dayımın şokuyla karşılaştık kendisi Arap elbiseleriyle geldi ne kadar beğendik anlatamam:)Dayım farklı olmayı her zaman sever zaten.Bu arada asansörde eşimin başındaki takkeyi gören bir arap amca eşime bereket getirir maaşallah maaşallah deyip durdu hatta Arapça birşeyler sordu ama eşim pek sesini çıkaramadı.Arapça anlıyor ama konuşamıyor kendisi.İngilizcede konuşmak istemedi nedense anlamadım.Asansörden inerkende acill arapça öğrenmeye devam etmeliyim dedi:)Eve bir geldik annem gelmiş ta ta tamm tam süpriz oldu yani:)tabi bol bol gözyaşları bayanlardan bir ben ağlamadım herhalde:)))

Bu arada bu sıralar biraz yoğunum erkek kardeşim askerden geldi ve işe girdi.Diğer kızkardeşimle Serap Annemler Alpulluda kaldığı sürece bizde kalıyor ve diğer kızkardeşimde taşınıyor.Erkek kardeşimle aynı evde kalacaklar.Bir yandan evlerine eşya,boya vs..alışverişi yapıyoruz bir yandan da eşyalarını topluyoruz.Kendisi 6 yıllık evliliğini bitiriyor ne kadar zor şeyler anlatamam.Allah herkeze hayırlı eşler nasip etsin.Yani anlayacağınız biraz anne görevi görüyorum bu sıralar.yeni tarifler de denedim özellikle muffinler ama resimlerini çekmeyi unuttum.Birde erkek kardeşim puf puf poğaça istedi ama ona yemek 2 tane nasip oldu.Evimize ufaktan kandil misafirleri geldi ve poğaçalarım biranda bitti iki taneyi zor ayırdım.Bu arada herkezin geçmiş Berat Kandili mübarek olsun.

Mübarek Ramazanda geliyor.Bayılıyorum bu aya keyifli sahura kalkmalar,akşama güzel güzel yemekler,Sultanahmat Camiinde iftar ve Kitap fuarı,herkezin Ezan saatini beklemesi,ve en önemlisi Allah Rızası için oruç tutmak.Her tv kanalında ezan sesini duymak dua etmek,aile bireylerinle büyük sofralarda keyifli yemekler,hep beraber cemaat yapıp namaz kılmak bunları normalde de yapıyoruz ama Ramazanda bir başka keyifli oluyor.Yüzümüzün akıyla Ramazan-ı Şerifi geçiririz inşallah

Şimdilik bu kadar ama artık günlük olarak bloğumu güncelleyeceğim inşallah sık sık beklerim:)

22 yorum:

Adsız dedi ki...

Maşaallah ne güzel site kardeşim, belgesel gibi...Belgesel tadında yemekler...Merkez Efendi'ye gitmek bize kolay ama kocayı kandırmak zor:((( Binbir güçlükle çıkıyoruz evden...Yalnız köfte dedimi bende şafak atıyor, bende çok severim herçeşit köfteyi...Gelmesede bu hafta bir punduna getirip yalnız gideceğim...Alayına İsyan..gelmeyen gelmesin...:))))

Kolay gelsin muhabbetler dilerim kardeşlerim...
Emine Demirkanlı

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Emine kardeş siteyi beğenmene çok sevindim.Sık sık beklerim.İnşallah gidebilirsiniz eşiyle ayrı bir keyif alıyor insan.Yok ben tek başıma gidicem isyan diyorsan bende sana eşlik edebilirim işin ucunda köfte var beraber gidelim:))

Minel dedi ki...

karnım çok acıktı bu guzel yemeklerı gordukten ve hele hele balık ekemğı duydukdan sonra:)))maşallah maşalllaaah:):)

Adsız dedi ki...

Yürü be Emine kim tutar seni !!!
Ben böylesine güzel yerlere sık sık giden insanları çok seviyorum.Helal olsun onlara diyorum.Özendiriyorsun gezenti kardeş :) Köfteleri bensiz yedin ya...Yalnız eniştede maşaallah sağlam adam yani baksana sürekli geziliyor yani:)
Tatilden döndüm bilgisayarı açtım, ilk ziyaret sana :)
Allah'a emanetsiniz...

Bu arada Çankaya GÜL'ler açtı....

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Güzel bebeşin güzel annesi sirkecide balık ekmek yemek gibi yok değil mi oranın havası bir başka.Birde balığınız kılçıksız çıkarsa süper yoksa eşim bana ayıklatıyor:))
D.Leyla kardeşim hoşgeldin tatilden inşallah güzel geçmiştir.heheh gelir gelmez beni ziyaret ettiğinden köftelerin benden sen hadi gidelim deeeeee:)Güllerin açmasına bende çok sevindim inşallah memleketimize hayırlı olur.

AYSUN dedi ki...

ohh ohh eminönü, sirkeci ve merkezefendi:) Yaa sen nerde oturuyorsun bakem :) O köftelere ben de bayılıyorummmm....

Kuaybe dedi ki...

Ya yapılır mı ama bu bana, yapılır mı :(( Balık ekmek mi.. Kokusu burnuma geldi.. Tamam burada da var balık, kendim yapabilirim ama deniz kokusunu, o güzelim turşu suyunu nereden bulacağım :((

Böhüüüü..

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Aysun kardeş valla evde oturmadığım kesin:))Ama sanırım birbirimize yakın sayılırız tahminimce.
Minik meleğin güzel annesi bilmmiyordum bu kadar sevdiğini:(ama istersen gönderyim ben sana:)oda olmaz dersen İstanbula geldiğinde söz balıklar deniz havası ve turşu suyu benden:)

Adsız dedi ki...

Canım konu ile alakasız bir yere yorum yazdım ancak kemoterapi tedavisi gören bu arkadaşa lütfen destek verelim


http://www.edasuner.com/cerrahpasa-hastanesine-devincigim-araciligi-ile-tam-destek/

Adsız dedi ki...

Ya gez güzel kardeşim gez, bizlere de dua etmeyi unutma ama...Ama..Ama...Ya bu nedir nasıl birşeydir ? memleketten o kadar uzaklardayız bir de BALIK EKMEK yemek bir de Turşu Suyu içmek...Ahhh ahh, yaktın beni Seda'cım...
Bu arada köfteyi de listeye ekledim...Bizim beyi batıracağım Türkiye'ye gelince herhalde.
Liste uzuyor yani...
Selamlar

Adsız dedi ki...

Kardeşim aynen katılıyorum.Allah bize fırsat versinde bizde gidelim.Memleketimin herşeyini özledim.Birde böyle mübarek mekanları...Bize de dua ediver güzel dost...Unutma bizleri...
Sirkecide Balık ekmek...
Merkezefendide Köfte...
Seda Gezintide...
Seda dost, kalbimizde...

Selametle kalınız...

serinmavi dedi ki...

Ne güzel gezmiş ve anlatışsın :)

Dayınızın umresi kabul ve mubarek olsun...Tekrar gitmeyi bizlere de nasip etsin Rabbim...

Selamlar....

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Ferahnaz Gülnaz kardeşlerim Sizler ülkemize gelin bizlerde gezdiririz sizi:)masrafları yarıya indirmek lazım değil mi yoksa eniştelere yazık:)Sizlerde bizleri dualarınızda unutmayın olur mu?Allaha emanet olun.
Telekkür ederim serinmavi kardeşim.Senin bloğun ve yaptıklarında oldukça hatta fazlasıyla güzel:)Duana da amiinnn diyorum canı gönülden.

Adsız dedi ki...

ALLAH hepimize umre ve hac ve güzelım istanbul'da balık ekmek ve merkezefendide köfte nasib etsin.
Birde gezdiren yediren iciren seven böyle koca nasib etsin :)

(kıskanıyor muyum ?
eveeet)
saadet
erzurum

Adsız dedi ki...

Hop bir dakika saadet kardeş.kıskanmak yok ama dua et.Tamam belki böyle enişte bulmak talih kuşu bulmak olur ama inşallah sen daha iyisini bulursun.Talih kuşu konsun başına inşallah.
ben dua ettim cok tamam böyle mükemmel değil ama allah razı olsun.insan dengini buluyor.ya konuyu unutturdun daldık kocalara..
Elifnaz

Adsız dedi ki...

Helal olsun eniştemize ve seda'mada yakışır diyorum.Bir helalde dayına, Allah kabul etsin derim.Karddşine geçmiş olsun,Allah hayırlılarla karşılastırsın.
Ama bu da yapılırmı be seda'cım ? hemen aradım ablamı okudunmu diye sus ya aşerdim burda, diyor.Balıkekmek isterük köfte turşu suyu isterüüük.
Elifnaz

Adsız dedi ki...

arkadaşlar pardon ben belçikadayım.Balıkekmek nasıl birşey anlamadım.
A ben bura dogumluyum tatilde gideriz türkiyeye ama balıkekmek hiç duymadım.yozgatlıyım oradada oldugunu sanmıyorum.ayrıca 5 aylık evliyim ve şunu gördüm evlenince erkekler degişiyor maalesef.
Takip etmeme rağmen ilkyorumum.çok heyecanlıyım.inanın bir saatte yasdım bunu.
yasemin şener
antwerp

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Saadet kardeşim aminnnnnnn aminnnnn eminim sizin gibi güzel kardeşlerimide güzel eş nasip edecektir Rabbim.Siz yeterki Rabbimden hayırlısı isteyin ben hep böyle dua ettim canım kardeşim:)
Elifnaz ne güzel dua etmişsiniz:)hala inanamıyorum sizler gibi kardeşlerim olduğuna ve bana da zamanlarını ayırıp dua ettiklerine hani yazmasanız elimde delilllerim olması inanmayacağım:) güzel mekanlarda sizleride hep anıyorum.Türkiyeye gelin söz balık ekmekleriniz ve turşunuz benden:)
Yasemin kardeşim öncelikle aramıza katılmana ve yorum yazmana çok sevindim yuppii yuppii:)sık sık bekliyorum yorumlarını gönlünden ne geçerse yaz kardeşim.Balık ekmek ve turşu İst.Sirkeci de gemilerin,vapurların hareket ettiği ,dalgaların ve martıların,ve İnsan kalabalığının çok olduğu,ufak sandallarda ızgara balığın pişirilip ekmek arasına soğan ve domatesin sıkıştırılıp ayak üstünde genelde yer bulunamıyor:)yenmesi ve yanında ki turşudan bir bardak turşu ve suyunun alınması.Ne kadar hijyenik dersen tartışılır ama genelde hemen herkezin uğrayıp bayılarak boğaza karşı yediği bir yer hatta eve dönünce biraz üzerinde balık kokabiliyor:)ama değer.Ve İstanbulla özdeşleşmiş birşey.Sanırım Sandalları kaldırdılar ama büfelerde devam ettiriyorlar.
http://www.islamisanat.net/cards/gr/b/2310.htm
bu adrese tılarsan ufakda olsa sana yardımcı olabilirim sanırım:)sevgiler

Adsız dedi ki...

Selamlar bana ugramissiniz, bende bir bakayim dedim. Blogunuz bir göz atip gecilecek bir blog degil insallah daha sonra birazcik okuyacagim yazilardan, acele ugramak oldu benimkisi yani.
Hayirli cumalar..
www.kelebekk.blogcu.com

Adsız dedi ki...

Vay vay vay...Yine laf dönüp dolaşıp kocalara gelmiş.Kardeşler epey bir bekarımız var galiba.Aynı dertten muzdaribiz herhalde, bu devirde akıllı uslu edepli imanlı bütün aileye örnek olabilecek adam bulmak kolay mı ? Üniversitede bile bir tane adam akıllı müslüman genç göremedim.Bir iki kişi istedi onlarıda beğenemedim.Zor dostum zoooor...Valla ne diyeyim,bir ara biraraya gelelim ders alalım Seda'cımdan bu konuda, dertleşelim derim...Daha bulmadan bu kadar dertleşelim diyorum, bulunca herhalde naparız bilmem :)
Ablacım sende elindekinin kıymetini bil, bizede dua ediver bu gittiğin güzel mekanlarda...
Sabah sabah yine damarım şişti yani...

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Teşekkür eder:im bana da uğradığınız için sevgiler:)
Leylacım bu dersi herkez istiyor ama dersten çok Rabbime bol bol dua ettim desem oda gönlüme göre verdi desem:)Tabi birkaç ayrıntıyı paylaşabilirim

zeynep dedi ki...

ayy ne kadar eksik yazmışım. aşık mıyım nedir:)))

çorba için saol sedacım..