Seyid Nizam Camii 10:48




















Geçtiğimiz hafta sonu sıcaklarda bunalmış vaziyetteyken gezme gereği duyduk:)Çok şaşırdınız değil mi?

Bu hafta ziyaret ettiğimiz Seyyid Nizam Camii oldu.Peygamber Efendimizin (s.a.v)İmam Hüseyin Efendimiz'den itibaren Hz.Seyyid Nizameddin 27 Batından torunudur.
Kazlıçeşme Mahallesi'nde, Balıklı olarak anılan semtte, Seyit Nizam Caddesi ile Seyit Nizam Balıklı Yolu'nun kavşağında yer almaktadır.

Tekkenin kurucusu, Yavuz Sultan Selim döneminde (1512-1520) Bağdat'tan gelerek İstanbul'a yerleşen, ulemadan ve Nakşibendiyye tarikatı şeyhlerinden, halk arasında "Seyyid Nizam" olarak tanınmış Seyyid Nizameddin Efendi'dir (ö.1550).

Seyyid Nizam Tekkesi'nin kuruluş tarihi tam olarak tespit edilememişse de, 16. yüzyılın ikinci çeyreği içinde yer aldığı tahmin ediliyor. Tekke binalarının zaman içinde geçirdiği onarım ve değişimler de net olarak bilinmemektedir.

Tekkelerin kapatılmasından (1925) sonra, tevhidhane-türbe binası, cami olarak kullanılmaya başlanmış, meşruta ise cami görevlilerine tahsis edilmiştir.

1974'te Ahmet İpan isimli bir hayırsever tarafından, avlu girişiyle çevre duvarları, tekkenin ilk olarak inşa edildiği 16. yüzyılın klasik üslubuna uygun biçimde yenilenmiş, 1980'lerde avluda yeni bir şadırvan inşa edilmiştir. Günümüzde önemli bir ziyaretgâhdır.







Camii çıkışında Caddenin ortasında birçok eski kabir bulunmakta ama her zamanki gibi değerleri pek bilmiyor tabi.Birde Camii büyütmeye başlamışlar buna çok sevindik ailece.Huzur bulunan güzel mekanlarımızdan gitmenizi tavsiye ederim.

Detaylı bilgiyi: http://www.zeytinburnu.com.tr/bel_zeytinburnu/ilce_gezisi/tarih/seyyid_nizam_tekkesi.cfm adresinden aldım

15 yorum:

Adsız dedi ki...

Ya abla, at binenin kılıç kuşananın...Ohhhhhh...tam gezenti olmuşunuz ama ne güzel gezmek ya, ayıp olmasa ben de geleyim sizlerle diyeceğim.

AYSUN dedi ki...

Bize çok yakın bu camii. Allah bize de ziyaret etmeyi nasip etsin...

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Şebnem kardeş ayıp olmaz gel sen :)
Aysun kardeş inşallah en yakın zamanda gidebilirsin

Adsız dedi ki...

Allah razı olsun, kardeşim, gözlerimiz gönüllerimiz bayram ediyor.
Allah dualarınızı kabul etsin, götürenlerinde gezdirenlerinde resmedenlerinde sevenlerininde atasını dedesini anasını ninesini affetsin,mağfiret etsin.

Selametle

Adsız dedi ki...

Ne güzel fırsatlarınız oluyor can dostum, ne mübarek yerler ferah ferah ...Allah dualarınızı kabul etsin.Bizlerede dua etmeyi unutmayınız.Cennet hanımı ol inşaallah güzel kardeşim.

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Güzel kardeşler güzel dualar elhamdülillah:)Böyle güzel mekanlarda sizleride unutmamaya çalışıyorum güzel kardeşlerim.Sizlerde beni unutmadığın için Allah razı olsun

Adsız dedi ki...

İstanbul kazan, Seda BOL KEPÇE...gez de duanı ve resimleri eksik etme güzeller güzeli kardeşimiz.
Her gittiğin yeri not alıyorum, ilk Türkiye ziyaretimde mutlaka hepsine gideceğim inşallah.
İnsanımız elindeki değerin kıymetini bilmeli...
O kadar güzel dua etmiş ki arkadaşlar bize de amin demek kalıyor...

Adsız dedi ki...

Helal olsun kardeş, güzel bir ziyaret daha...
Seninle öğreniyoruz ve hevesleniyoruz.Bu da ne güzel bir hizmet değil mi ?

Adsız dedi ki...

Mübarek ziyaretiniz makbul olsun bizlerede nasib olsun,bütün dualarada amin diyorum dostlar.

Adsız dedi ki...

Allah razı olsun ablacım, çok gezen de çok okuyanda bilir.
Hatırlatman da yeter bize.

Adsız dedi ki...

Merhabalar,

Çok enteresan bir blog.Hem yemek hem hayat hem dini bir orjin var sanırım.
İnsanlarımızın böyle bir ortamda kendilerini ifade etmeleri güzel.Ayrıca gezdiğiniz yerleri hakikaten merak ettiğimi söyleyebilirim.
Kolay gelsin.

Eda Çavdar
Beylikdüzü

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Güzel yorumlar için hepinize tekrar teşekkürler.Çok şükür internetimize bugün kavuştuk.En yakın zamanda birşeyler ekleyip aranıza döneceğim inşallah...s

Adsız dedi ki...

Ne güzel geziyorsunuz ya...Nasıl fırsat buluyorsunuz ?
Allah'a emanet olun

Emine Demirkanlı
Bayrampaşa

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Emine kardeş ev hanımı olduğum için genelde evde oluyorum eşim akşamları erken ve yorgun gelmezse hatunu kırmıyor yada kendi istiyor yada hafta sonları bir yere gidelim bak ben bütün hafta evdeydim deyip duygu sömürüsü yapıyorum:))sağolsun oda kırmıyor.Kendisi alıştırdı beni ben bu kadar gezen biri değildim aslında:)

Adsız dedi ki...

ben seyit nizamda oturuyorum cuma namazlarını orada kılmak huzur veriyor herkesi ziyarete bekliyoruz allah dualarınızı kabul esin bahri çelik