22:11

Gene Benden:)

-Çok şükür ütüyü aldı eşim (braun ve oldukça da makul fiyata diğer ütüm oldukça iyi sandığım bir marka ve bol miktarda hatta şuan aldığımın 2 katı fiyata olan bir ütüydü pehhh) ütüler bitti bile:)vildoşum yaptı:P çok beğendik kendisini:)beklemiş ve buruşmuş olan ütülerin üstünden bir kere geçmek yeterli oldu:)

-Yarın gene anneciğimi ve ananeciğimi hastaneye götüreceğim inşallah

-Eşim bu sıralar aklımdan ne geçirsem mutlaka ertesi gün veya birkaç gün sonra temin ediyor.Sırf elektronik eşyalar değil yemek içecek vs.kendisini söylemediğim halde içine mi doğuyor ne:)

-Bazen birilerine öyle kızıyorum ki elim ayağım titriyor.İnsanların nasıl böyle olabildiklerine akıl sır erdiremiyorum.Korkuyorum yanlış bişey yapmaktan,yanlış bir söz söylemekten.Rabbim sabır ver.Rabbim sen hakkımızda herşeyin hayırlısını ver.

-Bugün çok mutlu oldum değer verdiğim sanal alemde tanıştığımız ve birbirimizi gerçekten sevdiğim kardeşlerim ne zamandır doğru düzgün yorum yapmıyorlardı bugün hepsinden teker teker yorum aldım kendileri bloğumu ilk açtığımda yorumlarıyla beni destekleyip devam etmemi sağladılar.Elhamdülillah.Ferahnaz kardeşimde onlardan biri, diğer kardeşlerimden ve blog sahipi kardeşlerimden de kendisine dua istiyorum biraz rahatsızlanmış.Tam olarak neyi var bilmiyorum ama birbirimizi dualarımızda unutmayalım ne olur.Dua şifadır değil mi?Rabbim acil şifalar versin sağlık problemleri yaşayan herkeze bununda bir sınav olduğunu düşünürsek buna bile şükretmek gerektiğini bilmeyenimiz yoktur sanırım.

-Birde yeni bir tarifim tabi;




Mercimekli Köfte

Yarım kg kırmızı mercimek(göz kararı yapıldı)
2-2,5 su bardağı ince bulgur
1 patates
3-4 dal taze soğan+2,3 yaprak kıvırcık(ince kıyılmış)
3 tane kuru soğan
1 yemek kaşığı kimyon
biber salçası(acılı ve rengi size kalmış)
birkaç yaprak kıvırcık
tuz,karabiber,pulbiber,

Yapılışı;Mercimeğin üstünü biraz fazla geçecek kadar suyla haşlıyoruz.İçerisine küp küp doğranmış patatesimizide koyarak patatesimizin de haşlıyoruz.3 kuru soğanı yemeklik olarak küp küp ve ince doğrayıp yağda kavuruyoruz içerisine salçamızıda koyarak birkaç kez döndürüp altını kapatıyoruz.Haşlanmış olan sıcak mercimeğin içersine ince bulgurumuzu da aktararak kabarıp pişmesi için ağzına kapatarak dinlenmesini sağlıyoruz.10-15 dakika bekledikten sonra içersine kavurduğumuz soğanı,kimyonu,karabiberi,kırmızıbiberi ve tuzu ilave edip biraz yoğuralım.İnce ve küçük doğranmış kıvırcık ve taze soğanlarımıza da ilave edip tekrardan yoğuruyoruz.Elimizle çiğ köfte şekli vererek tabağımızada yerleştirdiğimiz kıvırcık yapraklarını yerleştirerek afiyetle yiyiyoruz.Oldukça bereketli bilgilerinize sunulur:)

Not:Ben yapmayı bilmiyordum bugün kadiş annem,anneme giderken yaptı çok lezzetliydi,kaç tane yediğimi bilmiyorum.Hala da eşime ayırdığımız köftelerden arta kalanları yemek geçiyor içimden:)bende bu vesilleyle öğrenmiş oldum mercimek köftesini:P

19 yorum:

Adsız dedi ki...

ütü hayırlı olsun iyi günlerde kullan inşallah.

ay mercimek köftesine bayılırım beeen. ellerinize sağlık.

bu arada benim internet kısıtlandı.msn filan açamıyorum :S

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

sağol neslihancım.Valla köfte süperdi.üzüldüm şimdi ya:(ben senden nasıl haber alcammmmmm bak sık sık yazılarını yazmansan elimden çekeceğin var ona göre:P

Adsız dedi ki...

Allah Allah....Koptum geldim abla...
Savulun Mercimek köfte yapılıyor...
Bu gün mercimek köftesi yapılmazsa bu evden giderim...:)))(hep aynı ama bu sefer giderim kesin)

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

:)elif alemsin canım yaaaa.Yapmazlarsa bize gell:)))

Adsız dedi ki...

Seda'cım, öyle bir isabet ettin ki bu kızın delirdiği Mercimek köfteyi buldun bu günde...Süper tercih hemde akşam misafir gelecek nasıl uygun oldu bir bilsen...
Bende bazen sinir oluyorum insanlara ama bize önce SELAMET iste demişlerdi.O yüzden Allah'ım selamet ver demek daha doğru kardeşim.
Ütüyü braun almana sevindim, hayırlı olsun.Böyle koca herkese lazım derim, özellikle de birilerine (kendim için istersem namerdim, damar leyla kardeşimizle saadet kardeşimize :)))))))

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Ooo kızlar sevindim valla işinize yaradığına.Ben hem kendi çevremdeki hkız kardeşlerime hemde sizlere dua ediyorum bu konuda inşallah Rabbim sizlere de hayurlı eşler nasip eder canım.Eşimde hep söyler Allah selamet versin de diye ama benim akılma gelmedi uyarın içinde teşekkür ederim kardeşim:)

RUMEYSA dedi ki...

ablacım köfte çok güzel görünüyüyo ama annem onu daha farklı yapıyodu sanırım:D ama seninkide çok farklı gözüküyo denemek lazım...bide içine doğuyodur gökhan abimin sen merak etme:))

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

İnşallah bir gün anneciğinin elinden de yeriz canım:)

Adsız dedi ki...

Yieeeeyt, kim benim adımı andı :)))
(Siteyi rss yapmışım,alırım aklınızı)
Kardeş bu mercimek köftesi iyidir güzeldir de bence biraz gaz yapar :)
Olsun o kadar.Sümeyye'cim dur yaramı deşme.Ah ah...Seda kardeşime en iyisi yakışır.
Braun'cuyuz, o kadar...

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Biz andııkkk:)ee leylacım her güzelin bir kusuru var olcak o kadar aç karnına yememenizi tavsiye ederim:)Hepimize herşeyin en iyisi yakışır inşallah kardaşcağızım:)

gunlukcugum dedi ki...

MERHABA BENDE MERCIMEK KOFTESINI SEVEREK YAPARIM AMA BEN ICINE PATATES KOYMUYODUM ACEP)DAHA KOLAY SEKIL VERMEK ICINMI KOYDUNUZ?SEVGILER..

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Ranacım anneciğime sordum senin söylediğin gibi hem tutması hemde lezzet vermesi için koyuyormuş.Birde bu şekilde dene istersen oldukça lezzetliydi çünkü sevgiler:)

Mısır Patlağı :) dedi ki...

Yaaa bende istedm mercimek kööfteesiindennn ... Napcaz Şimdi Sütlü kadınım yahuuu :D Bu arada hamileyken ayy canım Şunu istedi diye bol bol yedim Şimdide sütlüyüm yemem lazım diyorum Nolcak benim sonum .. sevgiler

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Güzel kardeşim buyur gel ben yaptırırım sana da .Hem ne güzel annesin sen öyle ki yok kilo alırım öyle olurum böyle olurum dememiş herşeyden yemişsin ve yiyorsun maşallah.Bu vesileyle bebişde herşeyden faydalanıyor bayılıyorum böyle annelere ben :)

Minel dedi ki...

bır kere mercımek koftesı yapmayı denedım tarıf portakal ağacından dı guzel olmadı en sonkı renk kısmına su ekleyın dıyordu ekledım ve vıcık vıcık oldu toparlıcaz dıye canımız cıkmıstı
bırde bu tarıfı deneyelım bakalım:)
ellerınıze sağlık

Adsız dedi ki...

canımsın sen benimmm güsel ablam yaaa hem becerikli hem güsel hem.... oohooo oooo neyse saymıyım şimdi :P sen hep mutlu ol, hep gülümse, sakın üzme kendini hiçbişey için.. bak bunuda paylaşmak istedim :)


Sabrın sonu selâmet,
Sabır hayra alâmet.
Belâ sana kahretsin;
Sen belâya selâm et!

Felâh mı, onda felâh,
Silâh mı, onda silâh
Sen de kim oluyorsun?
Asıl sabreden Allah.

Sabır, incecik sırat;
Murat içinde murat.
Sabır Hakk'a tevekkül.
Sabır Hakk'a itimat.

Sabırla pişer koruk,
Yerle bir olur doruk.
Sabır, sabır ve sabır,
İşte Kur'an'da buyruk!

Bir sır ki âşikâre,
Avcı yenik şikâre.
Yalnız, yalnız sabırda
Çaresizliğe çare...

1982
Necip Fazıl Kısakürek

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Minel sen bunuda dene istersen:)sonucu banada bildirirsen sevinirim canım:)

Gizmom sağolasın canım harikasın.Şiir içinde ayrıca teşekkür ederim Hakikatten çok güzel bir şiir ellerine ve yüreğine sağlık:)

AYSUN dedi ki...

ne kadar özlemişim seni okumayı:) Ahh bu işler ahh bloglarımdan ayırıyor beni:P

Ütüyü güle güle kullan canım...

Anne ve ananeye geçmiş olsun...

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

:)teşekkür ederim canım bende özlüyorum birkaç gün sizleri ziyaret etmedim mi:)sağol canım güzel dileklerin içinde.sevgiler