Hünkar Beğendi 15:24



Geçen akşam canım değişik birşeyler yapmak istedi ve bende bu yemeği denedim.Biraz zahmetli ama hakikatten bu adı kendisine boşuna verilmemiş:)



Malzemleri

3 adet orta boy patlıcan
(Fırında yada ocak üzerinde közlenmiş)

250-300 gr kuşbaşı et(hindi eti veya tavuk etide olur.Tv programında hindi etiyle yaptılar)

1 soğan (küp küp doğranmış)

2 tane sivribiber(küçük küçük doğranmış)

2 tane domates Domates(küp küp doğranmış)
1 diş sarımsak
1 çay kaşığı şeker
1 Tutam maydonoz(üzerine servis edilmesi için)
3 su bardağı su(ben göz kararı koydum)
Zeytinyağ

Beşamel Sosu İçin
Bir su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri
3 yemek kaşığı tereyağ
3 su bardağı süt
Tuz,Karabiber

Hazırlanışı;
Öncelikle soğanımızı ve sarımsağı zeytinyağımızla kavuruyoruz.İçerisine kuşbaşı etimizi,biberimizi ve domatesimizi ve salçamızıda ilave edip bir miktar daha kavuruyoruz.Üzerine etin ne kadar suda pişiceğini tahmin edip:)ben 3 su bardağından az koydum etim çabuk pişti.Üstüne ilave edeceğimiz harcımızı hazırlamış oluyoruz.

Ayrı bir kapta tereyağ ve unumuzu kavurup sütümüzü ilave ediyoruz.Göz göz kaynamaya başladığında temizleyip küp küp doğradığımız patlıcanlarımızı ilave ediyoruz.(arzuya göre isteyen unla birlikte bir iki sefer sütü ilave etmeden patlıcanlarıda birkaç kez çevirebilir)
En son rendeleniş kaşar peyniri,tuz,ve karabiberinide ilave edip.Sıcak sıcak servis yapıyoruz.

Not:Eşimin yorumu:)Hünkar tabiki bunu beğenir:))beğenilmiyecek gibi değil.
Demekki neymiş bizim evin hünkarını yemek konusunda bir akşam daha mutlu etmişiz:)
Ayrıca yaşça büyük ananelerimiz ve dedelerimiz için birebir:))yumuşacık.Birde etleri onların yiyebileceği gibi yaparsak sanırım gözde torunlardan oluruz:))

36 yorum:

Adsız dedi ki...

Vay beeeeeeeeeeeaaaaa...
İlk yorum benden...
Ya bu yemeği hep merak ederdim, ama senin hünkar beğendiyse ben 10 üzerinden 10 verdim bile.Hemen yapalım bu hafta sonu, şöyle güzeeeeeeeel bir mideme indireyim...
İşte budur, yumulun tellioğulları...
Selamlar Seda'cım...

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

leylacım inşallah istediğin gibi olur:)yemeğin biz çok beğendik bende çok merak ediyordum merakıma değdi doğrusu:)

Adsız dedi ki...

Merhaba Seda'cım,
Hünkar Beğendi'yi hiç denemedim ama denemek istiyorum.Beşamel soslu karnıbahar ise bir alem oldu yani.Şaşırdım ne kadar güzel oluyormuş.Eline sağlık önerdiğin için teşekkürler.
Hünkar beğendiyide yapmayı düşünüyorum ama "senin hünkar" eşiniz mi oluyor Leyla kardeşin yorumladığı?
:)
:)
Alemsin Leyla kardeşim...
Selamlar ve dualar ile...
Fi'emanillah...

Zen dedi ki...

çok güsel görünüo yemekk aplaa ama annattığına bakılırsaa baya sahmetli bişey..kaç saatte yaptın sen bunu yaf :D annemde buna benser bişe yapıooo...ellerine sağlık aplaaa..

Adsız dedi ki...

hehe hünkar beğendiyse bende beğenirim hahahah içimden çok gülmek geliyo nedense hihihi

Adsız dedi ki...

ellerinize sağlık nefis görünüyor zahmetli fakat çok lezzetli:))
afiyetler olsun size

zeyneple.blogspot.com

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Çok zahmetli değil ama biraz vakit alıyor o kadar:)Anneneciğinin de ellerine sağlık canım özlettin kendini.

Zeynep hoşgeldin öncelikle.Gerçekten güzel yemek şiddetle tavsiye edilir.

Adsız dedi ki...

hünkar ve beğendi...en sevdiğim ikililerden birisi....

harika görünüyor...


özlemcik...

Ayça dedi ki...

merhaba blogunuzu çok beğendim. yeni olan kendi bloguma ekledim..
tarifler süper ellerinize sağlık

Adsız dedi ki...

Merhaba kardeşim, hünkar beğendi ne zahmetliymiş.Ama merak ettim.Birazda masraflı yani.
Ama çok güzel olacağını düşünüyorum.
Deneyebilirmiyim yapabilirmiyim acaba ?
Neyse Hayırlı cumalar herkese...
Buz ve kar memleketinden Selamlar...

Adsız dedi ki...

Hayırlı Cumalar Ablacım...
Ya ben senin yemeklerini görünce bayılıyorum, canım istedi hemen yapın dedim annemle ablama...Annem oooo.uzun iş dedi...Ama ablam zannedersem aldı sıraya...bir kaç gün içinde yapar...sınavlara gircem dedim enerji lazım bana bol bol dedim...
Herkese selamlar, tabii "hünkar"'a da (Bu Leyla kardeşime aynı zamanda kıskanma ne olur, çalış seninde olur uyarısıdır) :):):)

Adsız dedi ki...

Hayırlı cumalar kardeşim,
Hünkar beğendi bizim hep yaptığımız bir yemek değil, özel günlerde ya da misafirlerde yapılıyor.Ama cevizi de bol olur.Bizim burada öyle bol cevizli yapanda var, arap baharatı atan da var.Ama her şekli çok güzel olur.
Bu arada Leyla kardeş bizleri güldürmeye devam ediyor, Allah'ta sizleride güldürsün.

Adsız dedi ki...

Kardeşim ne güzel aklına gelmiş mübarek gün...Haftasonu ne yaparım diye düşünüyordum...Tam isabet Hünkar Beğendi, bir de yanına sıcak sıcak lavaş ekmeği yaparım...Ohhhh...Yemede yanında yat...
Eline sağlık candost Seda'cım...
Leyla,Elif alemsiniz kızlar...
Allah müstehakınızı versinde siz de rahat edin bizde :)

Adsız dedi ki...

Ay Seda'cım ablam telefon açtı heyecanla, bu hafta sonu Hünkar Beğendi yapacağım diye aç seda'yı al tarifi yazdı, bir bakayım dedim belki hafta sonu bende yaparım.Biliyorsun o belçika'da ben fransa'da...Hafta sonu değişiklik olsun...Bak ablam lavaş yapacakmış yanına, bende düşüneyim bakayım başka ne olabilir diye...
Eline sağlık kardeşim görüşmek üzere.
Tariflere ara verme...
Bu arada yorumları okudum ve gün geçtikçe büyüyoruz, ama Leyla kardeşimiz şov yapıyor o başka yani:)))))

Adsız dedi ki...

EsselamuAleykum.
Merhabalar,kardes.
Ben ilk defa buldum siteniz.
Ben Cairo'dan yaziyorum, cok gusel beğendim siteniz.Ben burada yasayan bir Turk kardesinizim.cok tebrikler ederim,cok guzel site...Ah memleketimi cok özledim.Gözlerim doluyor size yazarken.
Burada komsularima değisik yemekler yapiyorum, esim Sudan'li bir Musluman Ebu Rafi Es Sudi.13 yildir buradayim.Esim pek yemek islerini bilmiyor ama Osmanli hayrani o yuzden yemeklerimizede bir hayran ki sormayin.
Ama hunkar beğendiyi hic yapmamistim,aklima da pek gelmedi,pekte duyduğumu söyleyemem.Sik sik sitenizi ziyaret edeceğim insaallah.
Maasselame.
Nefise Delia Bin Nur

Adsız dedi ki...

Kardeşim, bir hünkar beğendide ben yapayım bari, ablalarım aradı bu hafta sonu yapalım en güzel hangimizinki olacak yarışalım diye :)
Sen çok yaşa Seda'cım, zaten buz kesiyor buralar, kar kış kıyamet, dışarı burnumuzu çıkaramıyoruz, hafta sonu eğlence olacak bize.
Hafta sonu evde değişik birşeyler istiyor insan...Bir de tatlı yap bari bitir bizi :)
Kolay gelsin kardeşim, hayırlı cumalar.

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Öncelikle herkeze hayırlı Cumalar

Remiye kardeşim Karnıbaharı beğenmen beni nasıl mutlu etti yuppiiiiiiiiii:)
Hünkar eşim olur:)Kızlar kendisini bloğumdan az çok tanıdığından ve damak zevkine güvenildiğinden ve:)ith.gıda işinden de çalışmasından dolayı kendisi bloğumuzda gurma görevi yapmaktadır:))

Ferahnaz Elifnaz Gülnaz kardeşlerim siz bir alemsiniz.Beni şaşırttınız:)Birbirinizi aramalar falan.Deneyin bakalım hanginizin ki daha güzel olacak:))benide haberdar edin olur mu?

Nefise kardeşim hoşgeldin aramıza.Bloğumu beğenmenize inanın çok sevindim.İnşallah eşinizde sizde beğenirsiniz yemeklerimi:)Osmanlı mutfağını benim eşimde çok sever.Rabbim uzaklarda yar ve yardımcınız olsun.İnşallah bir nebzede olsa gönlünüze yönelebiliyorsak ne mutlu bana.Heyacanlanıyorum sizler gibi kardeşlerimden gelen yorumlarla ne yazacağımı bilemiyorum.Allah Razı olsun sizlerden.

Melis kardeşim şimdi sizin oralarda olup bu işi erbaplarından yemek vardı bu yemeği.Cevizli Allah Allah tutmayın beni:)sizin oralara geleceğim ben:))

Elifim ne güzel abla kardeşsiniz siz Rabbim hiç bozmasın.Herkeze böyle bir abla lazım.Hünkara selamınıda ileteceğim kardeşim:))

Saadet kardeşim yemeği denemeni isterim hatta fazlasıyla isterim:)sende yaparsın ve çok da güzel olur eminim.Her zaman olmasada yapılması gereken bir yemek bence:)

Tonguçun annesi hoşgeldin ve bloğumu beğenmene çok sevindim Sık sık beklerim canım.Bende ekledim seni:)

Özlemcim hoşgeldin ve yemeği beğenmene memnun oldum.Senin tariflerine bende baktım sende harikasın canım:)

Adsız dedi ki...

Hooop, kardeşler benim dilim size aslında çok sessiz sakin bir kızımdır :))) desemde pek inandırıcı olmayabilir.Ne yapalım Kasımpaşalıyız...:)))
Elif kardeş,çalışıyoz çalışıyozda hep boş be :) Üniversiteyede gitsek olmuyor,olmuyor, beyaz atlı prens midir ne ise bir türlü hem akla uygun hem bizim değerlerimize uygun hemde gönle uygun hemde malum yolun adamını bulmak kolay değil.Benimkisi laf işte Allah herkesin gönlüne göre versin.Nur Süresinde ayet var değil mi "Temiz erkekler temiz kadınlara temiz kadınlar temiz erkeklere" layıktır...Allah öncelikle bekarlara en güseeeeeeel en şeker en kibar en düşünceli en dindar en açık fikirli en mevlana en zeki kocalar versinnnnnn....Aminnnnnn...
Önce bana...Sonra Sümeyye Bacıma....Sonra bütün bekar kadınlara...Elif sen en sona kal...
Yieeeyt bugün Cuma mübarek gün, var mı kaşınan ?
:)
:)
:)
Havamdayım bana çatma,
Arkama geçip çamur atma,
Ablan yapınca Hünkar beğendiyi ye,
Sonrada teşekkür et bir Hoş Seda'ya...

Adsız dedi ki...

Merhabalar,
Sabah sabah internette gezinirken Hünkar Beğendi nedir diye arama yaptım, aslında yemek olduğunu bile bilmiyordum doğru dürüst.Sitenizi buldum ve tarifi hemen aldım.
Ayrıca sitenizi çok beğendim, yazılar geziler tam kafama göre.Malum gurbette bizler memleketimizden herşeye açız.Dostluğa kardeşliğe yemeklere camilerimize dinimize herşeye bir hasretimiz var.Sitenizi bende takip etmeye çalışacağım.Çalışmalarınızın devamını ve başarılar dilerim.
Selam ve dua ile kalın, Allah'a emanet olun.

Fethiye Özer
Ohio-USA

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Leyla inşallahhhhh Rabbim gönlüne göre verir Rabbim duanı kabul eder inşallahhhhhhh.Şiiriine koptumm kız.İnşallahh Rabbim sizlerle karşılaşmayı nasip eder:)Blogdan böyleysen seninle canlı canlı sohbeti düşünemiyorum canım benim:)

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Fethiye kardeşim hoşgeldin aramıza sefalar getirdin.İnanın ne seviniyorum böyle yorumlara sizlere bir parçada özlem giderebiliyorsam sizlere hitap edebiliyorsam ne mutlu bana.Rabbime binlerce şükür.Her geçen gün yeni kardeşlerim oluyor elhamdülillah.Güzel dileklerin için teşekkür ederim.Allah Razı olsun.

Bir Anne dedi ki...

Selamlar Sedacigim,
Iadei ziyarete geldim ve siteni cok begendim. Hunkar degilim ama, yine de begendim:)))
Bilhassa sablonun gayet sade ve guzel. Tebrikler, basarilar,
Nurgul

Adsız dedi ki...

Merhabalar kardeşim,
Hünkar beğendi hakikaten mükemmel oldu, süper bir yemekmiş, uğraşması var biraz masraflı belki ama çok özel bir yemek.Çok teşekkür ederim, herkese parmaklarını yedirdik...
Selamlar ve dualar ile...
Remiye Kara

Adsız dedi ki...

Selamlar Ablacımmm benim...
O ne güzel hünkar beğendiymiş öyle...
Aman ablam bir yaptı kopardı beni...
Eline sağlık ablacım, ee ne demişler hünkar beğendi mi, gerisi zaten beğenir...:))))
Elif Kardeşin...
(kaçak yazıyorum haberin olsun, arkadaşın bilgisayarından girdim,kimse duymasın)

Adsız dedi ki...

Merhaba Seda'cım
Bende unuttum yazmayı dün girdiğimde, yaptım Hünkar Beğendi'yi ve beni şaşırttı.Aslında biraz endişeliydim ama baktım bayağı bir güzel oluverdi.Bir dahaki sefere ceviz katacağım hataylı bir komşumuz tavsiye etti.
Eline sağlık ve kolay gelsin.
Bir kaç gündür hastam çok yazamadım.
Selamlar...

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Remiye kardeşim beğenmene ve beğenilmesine çok sevindim.İnsan olumlu sonuçları duyunca nasıl seviniyor tarifi yok.EE hem masraf yaptırıp hemde beğenilmemesi çok üzer di beni:))Ne kadar keyfim yerine geldi anlatamam:))

Elifim var ya canımsın sen benim:))kaçak girdin demek.Ooo beğenmenize ne sevindim.Ablanda süper ama bak kırmamış seni gene yapmış.Allah Razı olsun.Günün güzel haberlerini aldım keyfim yerinde:))

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Mümine kardeşim seninde ellerine sağlık.Beğenmene ne kadar sevindim.Hataylı kardeşimiz Melis de cevizli önerdi bende bir daha ki sefere cevizli deneyeceğim inşallah.Sen denersen yorumunuda almak isterim.Allah yardımcın olsun ve kolaylıklar versin canım

Adsız dedi ki...

Selamun Aleyküm ablalarım abilerim :)
Hünkar beğendi ağzıma layık olmuş...
Nem nem nemmmm...Eline sağlık kardeşim, bütün kardeşlerimi noter tasdiki ile tasdiklerim, bu hünkar beğendi süpermiş yani...Allah Razı Olsun...
Arife sabahı hepinize iyi baryamlar...(bayramlar da olabilir)
Harçlıkları Elif kardeşimize topluyoruz,mendilin içine para bırakın yoksa....
Ayağınıza sıkarım uleynnnn (Cüneyt Arkın filmi gördüm sabah sabah Tv'dede)
Kolay gelsin, kolay gelmezse haber verin ben gelir kolay'ın canını okurum...
Selamlar Hayırlı bayramlar yeniden...
Alooo erzurum uyuma....
heheheheh

Adsız dedi ki...

Leyla Kardeş, sanada hayırlı bayramlar...Hayırlı arifeler..
Ama sabah sabah neşem geldi seni okuyunca, bizim kızlarda ne cevher var dedim...Allah uzun ömür versin güzel kardeşim...
Selamlar ve saygılarla Herkese Hayırlı bayramlar dileriz...

Adsız dedi ki...

Duyduk güzel kardeşim duyduk, Ay Allah sana uzun ömürler versin Leyla kardeşim, helal olsun afiyet olsun, güldürdün bizi arife sabahı...
Erzurum duydu bayramınız mübarek ola...

Adsız dedi ki...

Hepinize Hayırlı Bayramlar kardeşlerim.
Leyla kardeş tam Arifelik bir yorum yapmış,gülmekten kendimi alamadım.
Evet,Konya'danda ses geldi, buyrun...

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Leyla kardeşim bloğumun koruyucusu diyeceğim ben sana:)süpersin.Bende işlerimden dolayı bloğumu güncelleyemedim bakayım ama dedim bayram tebrikleri başlamış bile:)
kısa zamanda güncelleyeceğim inşallah.Günceleyemesem bile şimdiden tüm kardeşlerimin bayramnı en içten dileklerimle kutlarım.Blog sahibinden de ses de geldi:));)

Adsız dedi ki...

Sakarya'dan da ses var,Allah cümlenizden razı olsun, Tüm İslam aleminin bayramını kutlarım...
Sizlerinde ve Seda'cımın,kardeşiminde...

Adsız dedi ki...

Evet Leyla'cım , katılıyorum, abilerim ablalarım pamuk eller cebe bayram harçlıkları bu kardeşinize fakire, malum bayram başörtüsü alıcam, etek alıcam, ayakkabı falan...:)
Ablam benim, o ne tarifti öyle...Akşam kalan biraz vardı,sabah sabah ısıttım ya bu ne güzel bir yemekmiş.Yani 10 üzerinden 20 verdim bende.
Hepinize hayırlı baryamlar (leyla diliyle)...
İslam alemine hayırlı olsun, kurbanlara eziyet etmeyelim...
Hepinizi çok seviyorum ve bizleri buluşturan Seda'mıda...
Esselamu Aleykum...

Calimero Mutfakta dedi ki...

Canim
Sevdiklerinle birlikte saglıklı, mutlu, huzurlu nice bayramlara.. Bayramin kutlu olsun

Adsız dedi ki...

Bayramınız kutlu olsun kardeşlerim, bizler gurbet ellerde burnumuzun direği sızlıyor memleket hasretiyle.
Hepinize çok selamlar ve saygılar...
Esprili resim içinde teşekkürler güzel SEDA'cım...Ömrün hep güzel Seda'lar ile dolu olsun...
Fethiye Kardeşiniz
Ohio-USA