Allah Rızası için Sevmek 11:14


Hz.Ali (r.a)şöyle demiştir;

"Arkadaşlarınızı terk etmeyin,çünkü onlar dünya ve ahirette itibar ve güç kaynağıdırlar.Cehennem halkının "Şimdi ne arka çıkanımız var,ne de candan bir dostumuz."dediklerini işitmediniz mi?(Şuarâ,100-101)

Bir hadiste şöyle buyrulur;

"Birbilerini Allah için sevenler tepesinde yetmiş bin oda bulunan kırmızı yakuttan yapılmış bir sütun üzerinde dikilirler ve ordan cennet halkını seyrederler.Güneşin dünya halkına ışıldayışı gibi onların güzelliği de cennet halkına ışıldar.Onları farkeden cennet halkı Gelin şu birbirlerini Allah için sevenleri yakından görelim derler.İnce yeşil atlastan altın sırmalı elbiseler giymiş olan o kişilerin alınlarından "Birbirlerini Allah için severler"yazılıdır.(Tirmizi Nevadir adlı Kitabından)


Bu güzel ayet ve hadisle açmak istedim bloğumu.Öncelikle beni yalnız bırakmayan blog dostlarıma ve kardeşlerime teşekkür etmek istedim.Her ne kadar da birbirimizin yüzünü görmesekte birçok kardeşim ve arkadaşım oldu beni merak edip yorumlarıyla yanlız bırakmadılar.



Gelelim bize:)Genelde günlerimin çoğunu annemle ve hastanede geçirdik.Bel fıtığından olmadığı netleşti.İlaçlar ve Kuran-ı Kerim sayesinde (şifa ayetleri)anneciğim biraz daha düzeldi(bir ara resmen yan duruyordu) Elhamdülillah.Şuan Ceragem adlı firmanın üretmiş olduğu yatakta tedaviye başladı.Rabbim dermansız dert vermesin.

Bana gelince annemle olmadığım zamanlarda evimde eşimle zaman geçirdim.Biraz dışarıda biraz evde ama genelde dışarda:)vaktim geçip gitti.Bir kaç gündür de grip olsam mı olmasam mı diye vücudum karar veremedi:)Sözde grip aşısıda oldum.O yüzden ayakta atlatıyorum sanırım.

Bu arada hazır bilgisayar başına geçemiyorum eşimden bloğumu yenilemesini istedim vakit buldukça kendisine baskı yapıp değişiklikler yaptırdım:)hala da baskı yapmaya devam ediyorum yok öyle olsun yok böyle olsun diye.(zavallım hiçte sesini çıkarmıyor yapıyor Allah Razı olsun)Yorumlarınızdan anladığım kadarıyla beğenildi de:))Bir de hasret kaldığım fotoğraf makinasına kavuştum mu beni tutana aşk olsun:)

Birde yeni bir tarifle geldim sizlere ;

Fırında Beşamel Soslu Karnıbahar



Tarfimize gelince çok kolay;Ufak karnıbaharımızı parçalarına ayırarak çok az suda haşlıyoruz.Bir orta boy soğanımızı ve bir iki diş sarımsağımızı küp küp doğrayıp kavuruyoruz.İçerisine arzu ederseniz 50-100 gr aras kıymamızı ilave edip kavurmaya devam ediyoruz.(benim 50 gr'a yakındı)İçerisine bir orta boy havucumuzuda rendeleyip soteliyoruz.Tuz,Karabiberimizide ilave edip önceden orta boy bir fırın kabına yerleştirdiğimiz karnıbaharımızın üzerine eşit miktarda dağıtıyoruz.Göz kararı yaptığım ama yaklaşık 2 dolu dolu yemek kaşığı unumuzu bir tavada zeytinyağımızla kavurup üzerine 1,5-2 su bardağı sütümüzü ilave edip beşamel sosumuzu hazırlayoruz.Sosumuzu da karnıbaharın üzerinine gezdiriyoruz.1 su bardağına yakın rendelenmiş kaşar peynirimizide fırınımıza vereceğimiz zaman üzerine serpiyor ve 170 derecedeki pişiriyoruz.Afiyet olsun:)

Not:Karnıbaharı çok seven ve nerdeyse her hafta elinde bir karnıbaharla alışverişten dönen eşimin sıcak sıcak yerken yaptığı yorumu aynen aktarıyorum.Bu neee yaaa hatun acayip olmuş:)yandım ki ne yandım artık iki günde bir ister :))))















33 yorum:

Adsız dedi ki...

bu sefer ilk yorum benden:))
karnıbaharı elif görmesino tepsinin hepsini yer valla bayılıyo karnıbahara gökhan abime çekmiş demekki :D elin marifetli seda ablacım valla sizde iki gün kalsam ben bu halimle bir ken iki olurum :DDDDDDD

Ayşe dedi ki...

sedacim blogunu guncellenmis gorunce cok sevindim..hele baslangic icin sectigin ayet ve hadis de cok manidar, Allah razi olsun senden de...iyi haberlerini almak cok guzel. annene insallah bu tedavi yontemi iyi gelir ve iyilesir..karnibaharda cok guzel gozukuyor, ellerine saglik canim...

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Rümeysacım Elifide al gel size daha neler neler yaparız canım.

Ayşecim güzel yorumun ve iyi dileklerin için çok teşekkür ederim canım.İnsanın sizler gibi arkadaşları oldumu daha neler istenir ki :)Allah senden de Razı olsun.

Talha ile Eymen'in annesi dedi ki...

hoşgeldin... iyi haberlerle gelmişsin çok sevindim...
umarım annene bu yöntem fayda sağlar... rabbimden annene şifa sanada kolaylıklar diliyorum...
ben de çok severim karnıbaharı ama yapan yokki yiyelim :D

Yaren dedi ki...

Güzel sohbetin ve güzel tarifin icin ellerine yüregine saglik canim.

Adsız dedi ki...

"Birbilerini Allah için sevenler" beni çok duygulandırdı can dostum.Ben de sizleri ve seni Allah için seviyorum, bu kadar uzaklarda Gülnaz ve Elifnaz'da sizleri seviyorki uğruyorlar.Biraz rahatsızlığım geçti, ziyarete gelmişlerdi, selamları var...
Ferahnaz Kardeşin
Belçika

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Canım güzel dileklerin için Allah Razı olsun.Sen Talhayıda al gel ben yaparım size:)

Yarencim güzel dileklerin için teşekkür ederim canım.Beğenmene inan çok sevindim.

Ferahnazcım canım kardeşim bende sizleri Allah için çok seviyorum canım.Ne mutlu bana ki uzaktada olsanız birbirimizi tanımasakta Rabbim sizlerle Arkadaşlığı bana nasip etti(elhamdülillah)Benden de sevgili kardeşlerine selamlar canım.Rabbim biran önce sağlığına kavuşmayı nasip etsin.Bizim kızlar sana iyi baksınlar:)sevgiler

Adsız dedi ki...

Kaaarnıbahaaaaaaaaaarrr
Ya kokusu olmasa yaparım ama kardeş o karnıbahar kokusu çok yayılıyor her tarafa...
Ama bizdede çok yenmiyor.
Neden bilmem.
Ne tarifler ne de yazılar, mü'minler birbirlerine sırf kardeş oldukları için bağlanıyor, bir de Allah yolunda oldukları için...
Selamlar
Dadaş diyarından
Saadet

Adsız dedi ki...

Kardeşim benim, ne güzel buldun ve yine onikiden vurdun.Ah ah, dostlar dostluklar hep uzakta, yakında olamıyoruz.
Karnıbahar'a hastayım bende, çok severim.Beşamel soslu ilk defa görüyorum salatasını falan duymuştumda.Bir deneyelim bakalım tadına.
Öyle abi bulmuşun burun kıvırma yalnız, ne istiyorsa yapacaksın tabiii.Hieeeeyttt, benim adım Leyla alayına cızzzzz...
:)
:)
Bugün havamdayım kardeşler mazur görün...

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Saadet kardeşim dene bak beğeneceksin eşi tarafından karnıbahar komasına sokulan ben bile bayılarak yedim ayırca faydasınıda unutmamak lazım açarız kapıyı gider koku birde oda spreyi her taraf mis gibi tecrübeyle sabittir:)Selamlar

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

leylacım sen dene bu yemeği beğeneceksin:)sana yanlış bişey yap dermiyim canım benim tabi abiyide dinliyorum ne isterse yapıyorum:)ablacım.Senin havanda olmandan ben büyük keyif alıyorum.Rabbim hiç bozmasın bu güzel cana yakın halini.

yemek dedi ki...

Merhaba Seda, Ne güzel bir yazi, Allah razi olsun.
Daha önce gelmemsmiydim sayfana hatirlaymaim ama, neden gelmemisim diye de üzüldüm.
Sik görüsmek dilegiyle...

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Merhaba Lavantin hoşgeldin.İncelik gösterip bloğumu ziyaret etmen bile çok güzel.Yazıyı beğenmenede çok sevindim Sağolasın.İnşallah sık sık görüşürüz canım:)Sevgiler

Adsız dedi ki...

Çok güzel bir yazı kardeşim.Ellerine sağlık...Dostlar zor bulunuyor ama dost buldumuda uzak kalmak zor oluyor.
Karnıbaharı bende kokusundan dolayı yaparken rahatsız oluyorum ama tarifi iyi bir öğreneyim yaparım bizimkilere.
Elif'in çok selamı var bu arada malum yasaklı kendisi yoksa dersleri çuvallıyor.
Leyla kardeş senin yazılarını okumak ayrı bir eğlence.Seda kardeş, abi'den ihracat fazlası,üretim fazlası,az defolu falan var mı diye soracağım ama biliyorum ki Leyla'da atlayacak :)))))))))
Selamlar kardeşler...

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Sümeyyeciğim yazıyı beğenmene çok sevindim.Elifime sende selam söyle Rabbim yardımcısı olsun.Alemsiniz ne diyeyim inşallah Rabbim sizlerinde karşısına hayırlı eşler nasip eder.Dualarımdasınız kızlar:)

Adsız dedi ki...

Hayırlı günler kardeşim, yazıyı çok beğendim ve not aldım.Böyle sözleri kağıtlara değil kalblere yazmak lazım.Ama yinede not etmekte fayda var.
Bir de Sedacım fırında ne kadar kalmalı ? Karnıbahar biraz haşlanmazsa zor pişer gibime geldide...
Selam ve dua ile

Adsız dedi ki...

Teşekkürler Kardeşim, yazı çok güzel konuyu içeriyor.
Beşamel soslu karnıbaharda fırın sütlaç gibi görünüyor, fırın sütlacı nasıl seviyorsam sanırım bunuda çok severim.:)
Ellerine sağlık

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Mümine kardeşim inşallah kalplerimize de yazarız yazmanaya çalışırız.Yazıyı beğenmene sevindim.Karnıbahar fırından üzerine eklediğimiz kaşarlar kızarana kadar kalmalı(15.20 yeterli olur herhalde bir dahaki sefere yaptığımda yazarım canım) ben kaşarını az koymuşum biraz fazla koyarsanız daha da güzel olur.Karnıbaharı zaten en başta haşlıyoruz biraz suda.(zaten haşlanınce renginden belli ediyor kendini ve çabuk haşlanıyor)Eğer yaparsan yorumunu almak isterim.Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Bende not alacağım doktor kardeşim, böyle sözlere bayılıyorum.
Seda yaparda eşi beğenirde biz denemezmiyiz diyorum.
Kolay gelsin kardeşler...

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Sema kardeşim inşallah beğenirsin ve yorumunu da aktarırsın.Yazıyı beğenleri gördükçe Rabbime binlerce şükrediyorum.

Melisim yazıyı beğenmene çok sevindim.Yorumunu ayrıca eşime okutacağım:)Mutlu olsun oda :)))

Adsız dedi ki...

Bir konu ararken tarif sitenize geldim, başarılar dilerim.
Burhanettin Kara-Kayseri

Adsız dedi ki...

Merhabalar Seda,
Eşim'le bir konu ararken siteni buluverdik, çok sevindim ne güzel yazılar ve tarifler var, resimler var.Hoşuma gitti grubunuz bile oluşmuş.Kardeşlik ve dostluk ile ilgili sözler ne güzel değil mi ?
Büyüklerimizi tanımak okumak gerek.
Tabiiki bende siteni favorilere ekledim.
Selamlar
Remiye Kara

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Öncelikle bloğuma hoşgeldiniz Burhanettin bey ve Remiye kardeşim bloğu ve yazıları beğenmenize çok sevindim.Ayrıca iyi dilekleriniz içinde Allah Razı olsun.İstersen Allah Rızası için birbirlerini seven kardeşlerimizin arasına sende katılabilirsin güzel kardeşim:)

Kuaybe dedi ki...

Sedacım gecenin bir vakti Yusuf kucağımda yzıyorum - daha doğrusu yazamıyorum.. Yusufcuk karnıbaharı görünce ekrana bakıp "mam maağğm.." dedi, çok sevindim :)) Bi yapalım belki yer..

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Kuaybeciğim inşallah yerde sende ben de mutlu oluruz.Hatta ben biraz da şımarırım:)seda teyzesinin yaptığı mamayı beğenip yemiş diye:)

Adsız dedi ki...

Seda'cım merhaba,
Ay bir takıldım siteye sabahtan beri hemen her sayfayı okuyorum, çok hoşuma gitti,eline sağlık.
Yazılar, tarifler, güzel sözler kitaplar camiler türbeler ne güzel anlatamam.Kıskandım açıkcası gezdiğiniz yerlere gitmek istedim.
Arkadaşların yorumları falan çok komik ve eğlenceli ve de en önemlisi seviyeli.
Ay ne memnum oldum bilsem siteni bulduğuma...
Allah yar ve yardımcın olsun...

Adsız dedi ki...

Remiye kardeş, ne yapacan işte kimin kardeşi...Ben büyüttüm Seda'yı önceden böyle mi idi ? peeeh,....
Yorumlara bakıyorumda benide çekiştiriyorsunuz kızlar, neyse bugün iyi günümdeyim yoksa neler olabiliceğini tahmin edebiliyorsunuz herhalde...
Yalnız Elif'e yasak koyan ablası Sümeyye'yi kınıyorum...Kardeşim, yazık değil mi kızcaaza?
Saldırın tellioğulları hooobaaaa...
:)
:)
:)

Adsız dedi ki...

Merhabalar Seda,
İlk kez ziyaret ediyorum, siteyi favorilerime ekledim bile...
Ancak yorumları okudukça gülmektende alamıyor insan kendisini.Çok yaşayın e'mi ?
Elinize sağlık, karnıbahar'ı bu akşam deniyorum inşallah.
Selamlar hepinize

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Remiye kardeşim çok sevindim tekrar uğramana ve değerli yorumlarına:)Sitemin böyle güzel olmasını kardeşlerimin yorumlarıda çok etkili.Allah hepsinden ve senden de Razı olsun canım.

Leylaaa leylaa şekercim sen olmasan ben naparım bilmiyorum:)Elif ders çalışıyor o yüzden dokunmayalım yarın öbürgün havamız olur :))okumuş kardeşimiz var diye.

Şerife kardeşim hoşgeldin sende aramıza sefalar getirdin.Böyle güzel yorumları okuyunca iyiki bloğu açmışım iyikide güzel kardeşlerim beni bulmuş ve bulmaya deveam ediyor diye Rabbime şükrediyorum:)Eğer karnıbaharı denersen yorumunu da bizlerle paylaşırsın inşallah:)Sevgiler

AYSUN dedi ki...

oo yenilenmiş site:) Annene Allah şifa versin canım en kısa zamanda inşallah. Bu arada karnabahar delisi bir eşim var benim de. Aksine ben de hiç sevmem ama deneyeceğim tarifi hafta sonu. Kokusuna dayanamıyorum yaa...

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Aysuncum yenileyeceğim artık inşallah sık sık bloğumu.Bende çok sevmiyordum karnıbaharı ama eşim sağolsun sayesinde sever olduk:)

Adsız dedi ki...

Merhabalar kardeşim, uzun süredir uğrayamadım, bir baktım konu adeta bana atfen yazılmış.Vefasızlık mı yaptım diye düşündüm.Hakkınızı helal edin.
Karnıbahar kokusu biraz ağır gibidir ama inanın ben çok severim.Beşamel soslu düşünemiyorum ama yapan arkadaşlar bir yorumlarını yazsın bakalım.Gerçi abimiz çok beğenmiş değil mi ?
Selamlar Saygılar Sevgiler hepinize dostlar.

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Elif kardeşim hakkımız helal olsun canım.Sende hakkını helal et vaktinden bizlerede ayırıyorsun.Hem vefasızlık yok ortada herkezin hayat meşkalaesi var canım kardeşim:)Bende bekliyorum yorumları yapan kardeşlerimden bakalım beğenecekler mi.Hatta dün akşam kapı komşum da aynısından yapmış banada ikram etti:)Hem de birkaç seferdir yapıyor.Çocuklarıda bu vesileyle yiyorlarmış:))