Muharrem Ayı 14:24

- "Allah'ın ayı Muharrem" olarak bilinen Muharrem ayı, İlahi bereket ve feyzin, Rabbani ihsan ve keremin coştuğu ve bollaştığı bir aydır"



10 Ocak 2008 itibari ile hicri 1429 yilina da girmis olduk.

Tüm İslam aleminin Hicri Yılını Mübarek olsun.

Peygamber efendimizden (s.a.v)bu ayla ilgili birkaç hadisini sizlerle paylaşmak istedim.



-Muharrem ayında Oruç tutmanın faziletini ve ecrini Efendimiz (a.s.m.) bir Hadis-i Şeriflerinde şöyle bildiriyorlar;

Hz. Ali (R.A.) ın anlattığına göre, bir adam ona sorar: "Ramazan'dan sonra hangi ayda Oruç tutmamı tavsiye edersiniz?"

Hz. Ali (R.A.) şu cevabı verir. "Ben bu soruyu Rasulullah (a.s.m.) a soran kimseye rastlamamıştım.

Nihâyet bir adam sordu.
O zaman bende yanlarında idim. Dedi ki: "Ey Allah'ın Rasulu! Ramazan'dan sonra hangi ayda Oruç tutmamı tavsiye edersiniz?"

Şu cevabı lûtfettiler.

"Ramazan dışında da Oruç tutmak istersen, Muharrem ayında tut.

Çünkü o Şehrullah (Allah'ın ayı)dır. O ayda bir gün vardır ki,
Allah onda bir Kavmin günahlarını affetti,
bir başka kavmin günahını da affedecek."

*********

-Sevgili Peygamberimiz (sav) bir başka hadisinde "Aşure günü tutulan oruç, geçmiş senenin günahına kefaret olur" buyurmuştur. (Riyazü's Sâlihin, II, 509, Müslim).

*********
-Bir başka hadisinde de Ashâb'tan birine "Receb, Zilkade, Zilhicce ve Muharrem aylarında üç gün oruç tutmasını" tavsiye etmiştir (Riyazü's Salihin, II, 507, Ebu Dâvud rivayeti

21 yorum:

Ayça dedi ki...

Rabbim bu güzellikleri bize hatırlatan sizden razı olsun :)

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Allah senden de Razı olsun Ayçacım.Tonguçu benim için bol bol kokla olurmu:)

Adsız dedi ki...

hayırlı olsun mübarek ay kardeşim.
Bende oruçluydum inan ayıldım bayıldım nasıl başım ağrıdı anlatamam.
Nedense çok hissettim.Rabbim şerefine nail olmayı nasib etsin.
Oruçları kabul duaları makbul eylesin güzel gönüllü dost.

Adsız dedi ki...

İyi ki hatırlattın kardeş bilmiyordum bu aydaki orucun bu kadar önemli olabileceğini.Kendi değerlerimize yabancı kalıyoruz ne yazık..

Mübarek olsun hepimize.

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Saadet kardeşim aynı durumdaymışız desene benimde başım çok ağırdı:) ama elhamdülilillah güzel dostum.Rabbim hayırlı bir şeyilde bu ayı geçirmemizi nasip etsin.

Ferahnaz kardeşim yardımcı olabiliyorsam ne mutlu bana:)

sühendan dedi ki...

Allah bu ayın bereketinden faydalanabilmeyi,bu ay ı günahları affedilmiş kullar olarak bitirebilmeyi bize nasip etsin.Böyle bilgileri bizlerle paylaştığın için de senden razı olsun.Bu da sanal alemde emr-i bil maruf:)))

Calimero Mutfakta dedi ki...

Allah razi olsun canim.. yeni hicri yilimiz hayirli ve mubarek olsun

Adsız dedi ki...

Hijri yeni yil mubarak kardesim.
Allah razi olsun,kardeslerimin muslumanlara ait degerleri hatirlamasi sahiplenmesi ne guzel.
Biz yurtdisindan bunları gorunce cok seviniyoruz.
Allah Razi olsun Seda kardesim.
Jazakallahu hayran...

Adsız dedi ki...

Esselamu aleyküm güzel kardeşim, Ohio'dan sabah namazından selamlar.
Allah razı olsun hatırlatmandan, eşimlede konuştum 3 gün oruçlu olmaya çalışacağım en azından.
Allah evinizin mutluluk ve bereketini artırsın ve duamı cami yapıyorum, bütün mü'minler içinde aynısı makbul olsun.
Selametle...

Adsız dedi ki...

Allah razı olsun kardeş, hakikaten oruç tutmak lazım bu ay.
Gönülden selamlar.

Adsız dedi ki...

Allah mübarek kılsın hayırlara vesile olsun inşallah.

Bir Anne dedi ki...

Bu guzel hadisi serifleri paylastigin tesekkurler canim. Hayirli bir Muharrem ve 1429 diliyorum sana.
Sevgiyle kal...

Adsız dedi ki...

Merhabalar ve hayırlı yıllar kardeşim.
Bende oruç tutacağım inşallah.
O kavmin affedileceği günüde bir yakalarsam ne güzel olacak...
Çok sağol Allah razı olsun.

Adsız dedi ki...

Ah ah, nerde bizde o fırsatta oruç tutalım, öyle yoğunluk oluyorki bazen bunalıyorum,çay kahve çay kahve...
Allah hayırlı etsin inşallah.İnsanlar hasta olmasın.Hicri yıllar görelim hep birlikte.

Adsız dedi ki...

Hayırlı yıllar kardeşim, biz yılbaşımızı oruçlu geçirdik kutladık.
İnşaallah bol bol oruçlu olacağız, hepinize dua edeceğim inşallah Allah günahlarımız siler tertemiz oluruz şu mübarek ayda.
Hatırlatmak Seda'dan uymak bizden.
Vesselam mübarek dost.

Adsız dedi ki...

ay yazamadım sümeyye diye...
Kusura bakma kardeş.

Adsız dedi ki...

Teşekkür ederim yazı için, bende bol bol dua edeyim.Oruçluda olmaya çalışırım.Dua edelim birbirimize.
Selamlar.

Adsız dedi ki...

allah bu ayimizi mübarek kilsin insallah hayirlara vesile olsun canim kardesim benim.....

Ayşe dedi ki...

Selamün Aleyküm..ziyaretine ve yorumuna teşekkür edrim..

Rabbim cümlemizi razı geldiği kullarından eylesin..

selamlar..

Adsız dedi ki...

Seda'cığım, bloglarda böyle yazıların yer alması çok güzel birşey, paylaşımın için teşekkürler. Allah razı olsun senden.

Melek* dedi ki...

arkadaşım bu yazılarınla birşeyler veriyorsundur kesin etrafa :) herşeyi hayır yönünü kullanmak buna derler gönlüne sağlık