Yaşam Bir avuç gül bir avuç diken 22:32

Annemleri de yanımıza alarak evimize geldik:)

Haftaya yeni başladığım keyif alarak okuduğum İnsanı düşünmesini,hayata bakış açısının insanlara göre nasıl değiştiğini anlatan,İnsanı motive eden severek okuduğum Yavuz Bahadıroğlu hocamızın Yaşam bir avuç gül bir avuç diken kitabından bir kaç alıntı alarak başlamak istedim:)


Hadi sizlerde söyleyin bakalım En son ne zaman bunları yaptınız;

-Düşünün lütfen sabah uyandığımızda hangimiz bize bugünde yaşama şansı vereni hatırlayıp şükrettik?

-En son ne zaman sırtüstü yatıp gökyüzündeki bulut karmaşasını seyrederek onlardan değişik şekiller ürettiniz?

-En son ne zaman ıssız bir yerde otomobilinizi ve yada kendinizi yolun kenarına çekip yıldızlarla konuştunuz?

-En son ne zaman ayın yüzeyindeki lekeler hakkında bir masal uydurdunuz?

-En son ne zaman içinizden gelerek bir gülü kokladınız?

-En son ne zaman yağmur altında çamurda ayakkabılarınız elinizde yürüdünüz?

-En son ne zaman sağlığnız için şükrettiniz?

-En son ne zaman çimler üzerinde yatıp yuvarlandınız?

-En son ne zaman bilye oynadınız?

-En son ne zaman dua ettiniz?

-En son ne zaman aynaya bakıp gülümsediniz?

-En son ne zaman uçurtma uçurdunuz?

-En son ne zaman başımıza gelen Olumsuzlukta bile gülmeyi başarabildiğiniz yada bunda da bir hayır var dediniz?

-En son ne zaman sevdiklerinizin elini tutup göz bebeklerinin içine bakarak onlara sevdiğinizi söylediniz?

Hadi söyleyin itiraf edin:En son ne zaman yaşadınız sahi?

Daha mutlu daha huzurlu yaşamak için aslında dünyayı değiştirmemiz falan gerekmiyor sadece dünyada hep var olan güzellikleri fark etmemiz bazende keşfetmemiz gerekiyor

Hadi dünyaya değişik pencereden bakalım

Kısacası her güzelliğin bizi mutlu etmek için yaratıldığını bilerek hayata bakalım

Unutmayalım ki hayata nasıl bakarsak onu görür hayata hangi sesi verirsek hayattan o sesi alırız demiş Yavuz hocamız :)

Ben bu kitabı okurken bayağı bir düşünmeye başladım ben bunları en son ne zaman yaptım?
İlk yapmak istediğimde yağan yağmur altında yalın ayak çamurda yürümek:)ve eskiden olduğu gibi sırt üstü yatıp bulutları seyretmek ve onlarla konuşmak:)))

16 yorum:

Talha ile Eymen'in annesi dedi ki...

ben çimenlerde yuvarlanmayı seçiyorum :D talha ile birlikte...
hoş geldin...

Ayşe dedi ki...

Bence; bunların hepsinin farkına varıp,tadlarını alabilmek için imanı bi kuvvetlendirmek gerek..Yoksa böyle okuyunca hatırlanır,bir süre sonra da yine unutulur..

Ayrıca başınız sağolsun..Rabbim geride kalanlara sağlıklı uzun ömürler versin..

Sevgi ve selamlar..

Zen dedi ki...

En son ne zaman sırtüstü yatıp gökyüzündeki bulut karmaşasını seyrederek onlardan değişik şekiller ürettiniz?

----bunu en kısa zamanda yapmak isterim : )


yavuz bahadıroğlu çok sevdiğim yazarlardan birii..kalemini çok beğeniyorum..bu kitabınıda en kısa zamandaa okuyacağım inş :) aplacımm buu postundaa yemek tarifi yasmamışsın..formdan düştün mü yoksa : ) sevgilerrr ^_^

RUMEYSA dedi ki...

ohooo bunların çoğu benim yaptığım şeyler dua etmek bilye oynamak sevdiklerimin gözlerini bakıp onu seviyorum demek heleki kardeşime :))birde her dakika yaptığım aynaya bakıp gülümsemek :D :D

Ayça dedi ki...

çoğunu yapmayalı uzun zaman omuş.. hiç okumadım yavuz beyin kitaplarını onunda zamanı mı gelmiş ne :)

serapin mutfaginda pisenler dedi ki...

birazini yapip digerlerini yapma firsatim olmadi mesela:cimenlere uzanip bulutlara bakmak.
Cocuklarimin göz bebeklerine bakipta onlari ne kadar cok sevdigimi hep soylerim.Paylasimin icin cok sagol canim,Allah razi olsun.

selam ve dua ile...

Kuaybe dedi ki...

Öncelikle başın sağolsun canım.. İnna lillah ve inna ileyhi raciun..

Bu listeden bazılarını yapıyor olduğumu farketmek mutlu etti beni.. Unuttuklarımı da hatırladım.. Anlaşılan güzel bir kitap bu.. Okumaya fırsatım olsa keşke..

Adsız dedi ki...

Zor zor, Yavuz Hoca söylüyorda insan bir türlü anlayamıyor, anlamak istemiyor.Verdiğin sesi alırsın.
Bağırıp çağırısan kalpleri kırarsan sen o olumsuzluğu aslında kendine negatif enerji olarak yüklüyorsun.
Yani kendi kendini vurmak gibi birşey.
Kitabı okumak isterim,bakalım nesil yayınlarına hemen :)))
Sen alıştırdın kardeş ne yapalım...

Adsız dedi ki...

yağan yağmur altında yalın ayak çimlerde yürümek isterim :))

Adsız dedi ki...

Hayatın ve sevdiklerin değerini anlamak için seni takib etmek lazım güzelim.
Tekrar başın sağolsun.

Mısır Patlağı :) dedi ki...

Yavuz Hoca sen bi tanesin :)

Walla ben yavuz Hocayla geçtiğimiz yıl Bulutları seyretmiştim .

Şimdide aklıma esince seyrediyorum ama onsuz olmuyor ki :(

Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Bir seni bir de Yavuz Hoca'mı tek geçerim arkadaşşşş...

Zen dedi ki...

aplaaaa ösledikk seni nerdesin...umarım iisindirr..sevgilerimlee..

serinmavi dedi ki...

Öncelikle başınız saolsun canım,Rabbim anneannenize rahmet ve merhametle mualemede bulunur dilerim.Ben de çok yakın bir zamanda anneanemi kaybettim.Son anına kadar yanındaydım ve vefat anından hemen sonra yapılması gerekenleri ablamla beraber yaptık,İnsanın canından biri vefat edince hiç çekinmiyor,yoksa vefat etmiş birini görmek beni ürkütür diye düşünürdüm.Rabbim bizlere ders almayı ve kendine layık kul olmayı nasip etsin....

Son yadığın yorumda kedidili biskuvileri eşinin getirdiğinden basetmişsin.Bana en son geçtiğimiz cuma lazım oldu,bir arkadaşım için pasta yapacaktım,ama sadece 1 paket bulabildim Kiler markette ve kedidili yetmeyeceği için kedidili ile rulo katları karışık dizerek yapmam gereken pastayı yaptım.Yakında blogda yayımlayacağım.
Uyum markete de baktım ve sordum her iki marketteki elemanlar da bir süredir gelmediğini ve gelip gelmeyeceğinin belli olmadığını ,yurt dışından getirildiğini falan söylediler.
Yurtdışından geldiğini biliyordum elbette ama bu olmamasını gerektirmezdi sanırım.Hala geliyor mu yurtdışından sana sorayım o halde...

Bana gönderebileceğinden bahsetmişsin canım,incelik göstermişsn.Bu konuda mail yazacaktım ama blogda mail adresini göreedim.Eğer görüşmemizde bir sakınca yoksa benim mail adresim akdenizo@gmail.com yazarsan çok memnun olurum...

Selam ve sevgiler...

Melek* dedi ki...

canım başın sağ olsun bayadır yoktun meraklandık bizde.yavuz bahadıroğlunun kitaplarını ben bekarken imam hatip yıllarında çok okurdum.ama çok entilenirdm.ben en son neyi nezaman diye cvaplamıyım da en sık yptığım veya yapmaya çalıştığım haller dua etmek,sevdiğimin elini tutup gözbebeğine bakarak sevdiğimi söyledim,başıma gelen olumsuzluklara bile güldüm,aynaya bakıp çok gülerim kaşım gözüm her yerim yerli yerinde diye çok ça şükrederim,çimenlere küçükken yuvarlanırdım,hergün sağlım için şükrettim,yaz mevsiminde gülü ne zaman görsem damarlarıma kadar çekerim kokusunu iliklerimde hissederim adeta o güzelliği gül kokusu bana efendimiz hatırlatır,sabah kalktığımda hem şükür hem korku duyarım şükrederim sağlıkla bu güne çıkardı diye korkarım bu günü nasıl eda edicem diye,daha düne kadar bulutlardan şekiller bulurdum:)gökyüzüne bakarım balkondan daha çok yazın,konuşurum onlarla ey size bu güzelliği veren bize faydalı kılan Mevlama şükürler olsun diye konuşurum.benim çok sık yapmaya çalıştıklarım bunlardı nacizane...paylaşıomın çok güzeldi blogunu ihmal etme ihtiyacımız var böyle bloglara.Allaha emanet ol

Adsız dedi ki...

Öpüldünüz...