Arnavut Ciğeri ve Sobe 00:16




Hafta sonu eşimin özel isteği olarak yapıldı.Ve afiyetle yendi.Bilmeyeniz yoktur sanırım.Fikir olsun bu akşam ne pişirsem diye düşünen olursa diye ekledim:)

Hazırlanışı çok kolay;Yarım kg kuzu yada dana ciğerini kuşbaşı doğrayıp bir güzel yıkıyor ve süzüyoruz.Bir miktar un ve bir çay kaşığı karbonatı ekleyerek orta kıvamda kızdırılmış yağda kızartıyoruz.Alacağımız zaman üzerine istediğimiz miktarda tuzumuzu ,karabiberimizi ilave ediyoruz.Ayrıca acil zamanlar için bulundurduğumuz hazır patates kızartmalarını bir yandan fritözümüzde kızartıyoruz:)(üşendiiim napimmm)Ayrıca 2 orta boy beyaz soğanı piyazlık doğrayp tuzla ovuyor ve sumak ilave ediyoruz.Tavabağımızı göz ve damak zevkimize göre düzenliyor ve afiyetle yiyioruz.




İsteğe bağlı olarak da eşinizin veya ailenden birinin sizin evde ekmek yapacağım ısrarlarınıza dayanamayıp size birkaç kutu hazır ekmeklerinden getirmelerini sağlıyor ve yapımı çok kolay olan Sinangil Tahıllı Hazır ekmeklerini pişiriyor(mayası ve unu içerisnde siz sadace su ilave edip kutunun üzerindeki gibi pişiriyorsunuz) ve afiyetle sıcak sıcak Arnavut ciğerinin yanında yiyiyoruz.

Aa söylemişmiydim ben gene kilo almaya başladım:)Ramazanda verdiğim 2-3 kilo geri geldi.Tamam bugünden itibaren yemek yemeği azaltıyorum diyorum ya eşim yada ailem birşeyler ikram ediyor yada sevdiğim şeyleri alıyorlar.Bende kıramıyorum tabi kendilerini:)Birde eşiniz hem gıda işinde hemde yemek yemeyi yedirmeyi seviyorsa yanıyorsunuz.Özellikle bu sıralar eşim Güllüoğlundan çilomek adlı tadına doyum olmayan birşeye beni abone etti.Denemeyenlere şiddetle tavsiye edilir:P

İmdatttt yaz geliyor ama yaaaaaaaaaaa:))

Gelelim Talhacığımızın annesi Emineciğim sobesine;

Nefesimi kesecek anlar:

İlk aklıma gelen Kutsal topraklara Hac ve Umre için gitmek.
Bu sene Annem ve babam hac vazifesi için kuraya katıldılar onları havaalanına götürmek gittiklerini görmek, hacı kızı olmakda nefesimi kesecekler arasında yer alıyor.(Dua edin arkadaşlarım isteyen herkez gidebilsin)

Herhalde ilerde bebeğim olursa onu kucağıma aldığım an nefesimin kesileceğini düşünüyorum.

Peygamber efendimizden ve Osmanlıdan kalanları incelerken nefesim kesilir

Aile içinde sevdiklerimle beraber olmak nefesimi keser.

Ve tabiki eşimi tanıdığımdan bu yana onun en ufak bir gülümsemesi sevgiyle bakışı nefesimi kesiyor.


Aslında Yapabileceğim Hâlde Şimdiye Kadar Ertelediğim Şeyler:

Spora başlamak,(kilo aldım demişmiydim)
Ehliyet kursuna yazılmak,
Ütü yapmak(aldı başını gidiyor)
Hala çok istediğim halde bir fotoğraf makinası almadım.
En yakın arkadaşımın bebişi oldu Balıkesire bir kaç günlüğüne gidip bebeşi sevmek ve arkadaşımı görmek.(eşimi evde yalnız bırakmak istemiyorum oda beni bırakmıyor zaten:))

Bir daha dünyaya gelseydim herşeyin aynısı olmasını isterdim birkaç şey hariç.
Rabbimi daha iyi tanımak için daha fazla çaba sarfederdim.Daha fazla okur hayatımı daha bilinçli yaşamak isterdim.

Birde babasız büyüdüğüm için babayla büyümenin nasıl birşey olduğunu merak ederim. Babamla annem ve kardeşimle yaşayıp büyümek isterdim.(Ben İlk okuldayken iş kazasında vefat etti)

Sanırım bu zamana kadar sobelenmemiş blogcu kalmamıştır.
Bu arada yorum bırakan kardeşlerimden de onları daha iyi tanımam için bu sorulara cevap vermelerini istesem çok şey istemiş olurmuyum?

Herkeze iyi haftalar.

19 yorum:

Talha ile Eymen'in annesi dedi ki...

teşekkürler sedacım...
bu arada başın sağolsun...
umarım dilediklerin gerçekleşir...
2-3 kilo neymiş canımmmmmmm kilodan sayılmaz...
bu arada arnavut ciğeri hiç yapmamıştım bir deneyeyim bakalım... teşekkürler tarif için.

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Eminceciğim ben teşekkür ederim canım.Ciğeri denemeni tavsiye ederim.Yumaş yumuşak talhada yer:)

Adsız dedi ki...

Ya süpersin, ben nediyim sana.
Kilolar sana feda olsun,senin gibi kardeşin kilosu altındır altın.
:)))
Bende geliyim sana ben 100 kilo alırım.Bu güzelliklere birde 2-3 kilo hiçbirşey değilkine..

Adsız dedi ki...

Tam çıkmak üzereyken bir baktım, yeni konu...
Eline sağlık kardeşim ben bu arnavut ciğerini hiç yapmadım, tutturabilir miyim acaba ?
Allah CC güzellikler ile karşılastırsın.

Adsız dedi ki...

Arnavut ciğeri,hemen yapalım Seda kardeşim.Bugün değişik bir şey yapayım, malum pazartesi herkes stressle gelecek eve.Bilhassa Elif tahmin ettiğin gibi.
Allah CC dert vermesin kardeş, istediklerin hep ekstra şeyler...Allah sağlık ve afiyet ve huzur ve böyle akıllı hoca (koca tabii ki) versin...
Hehehe...

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Leyloş öyleyim güzel kardeşim:))Gel canım beklediğimi her fırsatta söylüyorum sana fırsat bulursan soruları da cevplarsın inşallah:)

Saddetim güzel kardeşim tutturursun çok kolay ve pratik.Sadece karabiberi unutma derim.Duana da canıngönülden amin diyorum cümlemiz için:)

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Sümeyyeciğim bende birgün sana geleceğim :)ne güzel aile bireylerinin gönlüne göre hizmet ediyorsun maşallah.Aminnnn tüm bekar hanımlara diyorum son cümlene:))

Adsız dedi ki...

Arnavut ciğeri...Yapalım bakalım, napalım sen yaptın mı bize farz oluyor kardeş.
Yazının sonundaki duygusallıktan gönlüm ferahladı,özendimde yani.
Gülümseme vs...ah ah...duysunlar.
:))))
Canına kurban kardeş...
Bütün dualarınıza amin diyorum.
Selametle ve bizlerede nasib olması dileğiyle..

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Melek kardeşim nasıl hoşuma gitti yorumun farz oldu demişsin:)Allah Razı olsun beni bu kadar önemsiyorsunuz hakkınızı helal edin olur mu:)Kardeşinizin hep gönlündesiniz ve dualarımdasınız.Seninde duana aminnnnnnnnn diyorum canı gönülden.

sühendan dedi ki...

BENDE ARNAVUT CİĞERİNİ ÇOK SEVİYORUM.AMA NEDENSE SIK YAPTIĞIM YEMEKLER ARASINDA DEĞİL.iYİ AKLIMA GETİRDİN.EN KISA ZAMANDA YAPAYIM BARİ.

HEP MERAK EDİYORDUM.SEN DEĞİNMİŞKEN SORAYIM.NE ZAMAN BEBEK DÜŞÜNÜYORSUN?ÇOCUKLARI ÇOK SEVDİĞİNİ BİLİYORUM DA ONDAN SORUYORUM.

muko dedi ki...

ARNAVUT CİĞERİ HİÇ PİŞİRMEDİM BU GÜNE DEK,CİĞERLE ARAMZI HİÇ İYİ DEĞİLDİR EŞİM HARİCİ KİMSE YEMEZ BENDE PİŞİRMEM AMA SENİNKİ NİFİS GÖRÜNÜYOR ELLERİEN SAĞLIK,DENESEM Mİ ACABA HEM EŞİMDE BAYRAM ETMİŞ OLUR :)
aLLAHIM EN KISA SÜREDE GİTMEK İSTEYEN HERKESE HAC VE UMREYİ NASİP EYLESİN İNŞ..

RUMEYSA dedi ki...

AYYY VİLDAN YENGEMLERE ÇOK SEVİNDİM...ALLAH HERKESE NASİP ETSİN GÜLE GÜLE GİDİP GELSİNLER..:)
BU ARADA SEDA ABLAMINKİNİN YANINDA BENDE SÖYLEYEYİM DEDİM :)))
arnavut ciğerini bide patatesi küp küp kesip içine soğan bide maydonoz koyup büyük bi kabın içinde karıştırılıyo o şekildede güzel oluyo :))

serapin mutfaginda pisenler dedi ki...

sedacigim biz ailece cok severiz arnavut cigerini,ama maalesef hic yapmadim.Aslinda cogeri EDIRNE' de yiyeceksin cok güzel yapiyorlar,her gittigimizde yeriz bol,bol.Ellerine saglik canim.


selamlarimla.

şengül dedi ki...

sedacım ciğeğir hiç birinin tadını bilimoyum ne ben eşm ve çocuklar hiç yemeyiz ama senin yaptığın çok güzel gözüküyor ellerine sağlık canım

Ayça dedi ki...

ya nasıl güzel görünüyor.. ya nasıl canım çekti.. Üf yaaa iyi ki aşermiyorum seda. ellerine sağlık. afiyetle kal :)

serinmavi dedi ki...

Hayırlı kandiller canım....

şengül dedi ki...

Sedacım kandilin mubarek olsun kalbin sevgiyle dolsun Allah bütün dileklerini nasip etsin.

Zen dedi ki...

aplacımmm dert ettiğine şeye bak ya HU ..2-3 kilocukmuşş..verirsin sen onları merak etme : ) bu arada kandilin mübarek olsunnn...dualarda buluşmak ümidiylee..sevgilerimle aplacım ^_^

Adsız dedi ki...

Tabak gerçekten çok güzel gözüküyor :)