Közde Patlıcan 17:06





* 4-5 adet patlıcan
* 4-5 adet biber
* 2 orta boy domates
* 300 gr kıyma
* 1 adet soğan

Üzeri İçin

* arzuya göre 2-3 diş sarımsak
* yoğurt


1. patlıcanlar delinir. biberlerle birlikte közlenir.
2. 2 kaşık zeytinyağında soğan ilavesi ile kıyma kavrulur. soyulup küçük küçük doğranmış patlıcan ve biberler tavaya eklenir. biraz pişirildikten sonra küp doğranmış domatesler ilave edilerek pişirilir.
3. servis yaparken üzerine sarımsaklı yoğurt dökülür. istenirse en son kızdırılmış kırmızı toz biber eklenir yağla servise sunulur.


Köz için özel pazardan eşimin aldığı közmatikle yaptım ocağım batmadı:)
Yemekten yorumlar;Eşim bayıldı Önümüzdeki hafta için gelecek olan misafirlerimize yapılma talimatı verdi:)

Kız kardeşim bir daha ne zaman yapacağımı sordu:)hani pek yemekle işi olmadığından şaşşıırdıımm:))

Söylemeden geçemeyeceğim hafta sonu Üsküdarda Aziz Mahmut Hüdayi hz.makamına gitmek nasip oldu.Nasıl huzur bulduk anlatamam birde yolculuğumuzu arabasız yapınca ayrı bir keyifti.Üsküdar sokakları gemiler,ve gemide ki kitap fuarı fevkaledinin fevkindeydi:)Karar verdik artık arabasız gezeceğiz:)Resimler en yakın zamanda sizlere özelikle yurt dışında yaşıyan kardeşlerime saygıyla sunulacaktır.Beni takip etmeye devam edin

sevgiler

14 yorum:

RUMEYSA dedi ki...

hıııııııımmmmmmmm


harikaaaa çok güzel görünüyoo patlıcanın bi tek közlenmiş halini yerim odaa gözümün önündee resimleri en kısa zamanda bekliyoruzz...

Adsız dedi ki...

Közde olan herşey güzel olur genelde.Ama evde közleme zor ya hemen fırını mahvediyor hem tam becerilemiyor(belki ben)...
Benim aklıma kuşbaşı et geldi kıyma yerine kullanmak için...
Ben öyle deneyeceğim seda'cım.
Kolay gelsin.

Adsız dedi ki...

Közü evde neyle yaptın kardeş ?
Aziz Mahmuh Hüdai'de bizim için de dua ettin inşallah...

Adsız dedi ki...

Hz. Hamza’nın cesareti yüreğinize,
Hz. Ali’nin kuvveti bileğinize,
Hz. Ömer’in adaleti kalbinize,
Hz. Muhammed’in nuru evinize dolsun.
Kandiliniz mübarek olsun.

sühendan dedi ki...

Ellerine sağlık.Güzel yemekler yapa yapa eşine kilo aldıracaksın:)

Kandilin mübarek olsun.

Minel dedi ki...

közmatik nedir merak ettim doğrusu?
nerede satılır,nasıl birşeydir acaba?
ben közlenmiş patlıcan ve közlenmiş biberi çok severim ve sık sık yapmak isterim ama fırın ve ocağın batacağı korkusu ile vazgeçerim:))

sevgiler

Ayça dedi ki...

sedam canım biz geldik görüşelim canım bir an önce. öpüyorum.

Bir Anne dedi ki...

Merhabalar Sedacim, kozmatik de neymis? Merak ettim. Isini kolaylastirdigi belli ama, hem de nefis bir goruntu olmus, ellerine saglik:)
sevgiler

KelebekGibi dedi ki...

Bu aralar her yerde patlican önüme cikiyo, ayy en kisa zamanda yapicam, közlemeyi firinda yapsam olur sanirim:)
Elinize saglik.

Zen dedi ki...

aplaaaaaaaaaaaaa nerelerdesinnnnn???

Adsız dedi ki...

Gene ortalıklarda yok bizimki :)
Leyla Damar...

уαѕємiη dedi ki...

Çok güzel görünüyoo

Elinize saglik.

YAVRU KUŞUN ANNESİ ANNEKUŞ(*YASEMİN*) dedi ki...

Ben de çok severim közde patlıcanı ama bu değişik olmuş.
Denemek istiyorum.
Eline sağlık.

şengül dedi ki...

seda canım uzun zamandır görüşe miyoruz gelmiyorsun artık özledim seni patlıcan çok güzel olmuş ellerine sağlık canım

KIsmet olursa bizde ramazan istiyoruz Aziz Mahmut Hüdayi hazretlerine Rabbim nasip ederse sana ve ailene hayırlı ramazanlar canım