Zeytinyağlı Patlıcan 13:15



Oldukça pratik ve kısa sürede olan bir yemek.Hele bu sıcaklarda hafif bir yaz yemeği



Malzemeler

3 tane ortaboy patlıcan
3-4 tane ortaboy domates
3-4 tane sivribiber+kırmızı biberde ekledim ben
1 baş soğan
5-6 diş sarımsak
2 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı tozşeker
5-6 yemek kaşığı zeytinyağı
Arzuya göre sulandırılmış az miktarda salça

Yapılışı

Patlıcanları yıkayıp, tamamen soyun.Küp küp doğrayın. Domateslerin kabuklarını soyun. Domates ve biberleri küçük küçük doğrayın. Soğan ve sarımsakları ince ince kıyın. Bir çelik tencereye önce patlıcanları, üzerine sırasıyla soğan, sarımsak ve domatesleri koyun. Tuz, şeker ve zeytinyağını üzerine gezdirin. Tencereyi en kısık ayardaki ocağa koyup, kapağını kapatın. 15-20 dakika hiç kapağı açmayın. Sebzeler suyunu salacaktır. Daha sonra arada bir kapağı açıp karıştırarak, patlıcanlar yumuşayıncaya kadar pişirin.



Gelelim benim bunalım durumlarıma:)
-Herkez biryerlere gidiyor ben evden çıkmıyorum
-Eşimin tatili büyük olasılıkla ağustosta dahaaaaa çok varrrr:((yurtdışı ne zaman tatil olursa offff off)
-Evde karpuz peynirden başka birşey yemek istemiyorum sanırım zayıflayacağım:)))
-Şu sıralar komşu çocuğuyla öyle haşır neşirim ki yavrucak nerdeyse günün büyük bir kısmını benimle ve onu mıncıklamamla geçiyor.Adımı bile söylüyor:))))
-Bu sıcaklarda beni ne paklar tabiki de güzel camiilerimiz:))serin serin.
Şimdilik bu kadar canlarım:)

12 yorum:

RUMEYSA dedi ki...

ayy ayy aynı durumdayız bizde ağustosun 18inde çıkıcaz tataile çokkkk var daha çokkkkkkk iyi iyi inşaallah zayıflarsın bu arada yemeğin görüntüsünün nekadar güzel olduğunu söylemeden geçemeyeceğimmm :D

Melek* dedi ki...

canım ellerine sağlık çok güzele benziyor aynen sıcaklıklar bunaltıyor insanı gezmek istiyor insan.

şengül dedi ki...

sedacım görümtü olarak çok güzel ellerine sağlık canım bunalıma gelince havalar çok sıcak ama akşam serinliğinde biraz çıkıp dolaş canım kendini eve kapatma yannız kendine çok güzel bir arkadaş bulmuşsun canım saygılar

KelebekGibi dedi ki...

Yemegi görünce aa ben niye böyle bir yemek yapmadim epeydir dedim. Yani yaz sicaklarinda yemeklerde yenilmiyor egerki agirsa, bu iyi bir alternatif olacak, aklima getirdiniz tesekkürler:)
Sevgiler

sühendan dedi ki...

Yemeğin kızartılarak yapılmaması güzel.Onun için hafif olur ve yaz aylarında tercih edilebilir dediğin gibi.Bu tarz yemeklere az da olsa şekerin lezzet kattığını düşünüyorum ama eşim şeker hastası olduğu için ben katamıyorum.

Bunalım durumlarından biran önce kurtulman dileğiyle...

Talha ile Eymen'in annesi dedi ki...

ben de karpuz peynir yiyorum ama henüz zayıflama gibi bi gelişme gösteremedim :((((
havalar çok sıcak ve bu havalarda çalışmak iki katı eziyet. yazın üç ay tatil yapsak ya :D
sana bol bol gezmeler dilerim :D

Adsız dedi ki...

Seda'cım yarın öğlen yapıyorum inşallah.Ya nasıl özlemişim tariflerini bir bilsen...

Adsız dedi ki...

Seda'cım yarın öğlen yapıyorum inşallah.Ya nasıl özlemişim tariflerini bir bilsen...

Adsız dedi ki...

Seda'cım merhaba, ya ablam fena takmış senin tariflere bir bilsen, paso senin sitenden yemek yiyoruz desem yalan olmaz...Hele bayburt yemeklerin bir harika...
Ellerine sağlık...

serinmavi dedi ki...

Hayırlı kandiller dlerim...Dualarda buluşalım..Selamlar..Sevgiler....

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Rümeysacığım sağoalsın canım.

şengülcüm arkadaşımı sorma yiyeceğim çocuğuda annesinden korkuyorum:)

Kelebekciğim ben teşekür ederim beğendin için.

Sühendancığım şekersizde güzel olur.Sebzelerin zaten kendi tatlarıda yeter değil mi:)

Emineciğim bende üç aylık tatil fikrine canı gönülden varrrıımmm diyorum.Ayrıca ben karpuzun yanında bolca su tüketiyorum 1,5 lt su şişeleriyle dolaşıom:))))

Ferahnazım güzel kardeşim bende sizleri çok özlüyorum inşallah Türkiyeye geldiğinizde tanışma fırsatımız olur diye de dua ediyorum.Ayrıca artık sık sık güncelleyeceğim hazır evdeyken:)Ayrıca yemeklerimi beğenip yedirmene çok seviyorum canımmm kardeşim

Gülnazım bende sizden öyle bahsediyorum ki aileme genelde herkez tanıyor sizi:)Güzel ablandan ve senden de Allah Razı olsun canım kardeşim

Oyacığım sanada hayırlı kandiller canım.Allah Razı olsun

Adsız dedi ki...

Patlıcanı çok severim.Tarifin için teşekkürler ellerine sağlık Seda'cım.