Tatil Maceraları 12:09

Merhaba onbir ayın sultanı
Merhaba canım kardeşlerim :)sonunda internet problemimizi de çözdük,bilgisayar canavarını bilgisayar başından ayırdık ve sıra bana geldi:)

Baştan söylemeliyim çookk uzun bir yazı olacak haberiniz olsun


Önceliikle hastane maceramıızdan başlayayalım iki gün sürdü ve biz sonuç alamadık.Genel cerrahi ortapedi,mikro cerrahi ve tekrar genel cerrahi olmak üzere bölüm bölüm gezdik herbir doktor farklı bişey söyledi:)kafamız karıştı :P ayrıca bende tekrar boynum için doktora gittim ve hertürlü ev işinden doktorum tarafından uzaklaştırıldım örneğin çamaşır asmam bile yasak:))çok işime yaradı çooook:))daha fazla oyalanmadan kaçalım buralardan dedik ve apar topar Trakyaya Annemlere doğru yolu çıktık.

Temiz hava,bol ve organik gıdalarla bol bol gezdik.Babam bahçeyi öyle bir hale getirmişki bahçede olmayan şey yok:)bakın resimlere





Bu mevsimde karnıbahar olurmu demeyin bizim bahçede deneme amaçlı vardı ve oldukça lezzetliydi:)






Efendim bu gördüğünüz salatalıklar sabah kahvaltısında sunulurken kabuklarınıda kırışılıklara karşı yüzümüzde buluverdik:)doğalya:))



Artık mısır görmek istemiyoooruummm:))









Yukarıda görmüş olduğunuz Nektarin ağacı özellikle benim için dikilmiş olup ben teşrif edene kadar gelen diğer misafirler yanına yaklaştırılmamıştır :)))




Arıcılıkta babamın yeni hobisi:)artık kendi balımızı kendimiz üretiyoruz seneye satışa başlarız.Gel vatandaş şekersiz trakya balı:P

Elhamdülillah herşey o kadar güzel ve bereketliydiki sizi daha fazla sıkmamak için bütün resimleri yayınlamıyorum:)Bahçeden aktarcaklarımız bu kadar sırada Babaeski,Hayrabolu,Ve muhteşem ihtişamıyla güzel Edirnem var ama onu özel olarak anlatacağım için bir sonraki yazımda inşallah.Boşuna Osmanlıya başkentlik yapmamış.

Efendim gene günlerden birgün Hayrabolyu ziyaret edelim dedik.

İlçenin Romalılar devrinde kurulduğu rivayet olunmaktadır. Eski adı “Rüzgarlı Şehir” anlamına gelen CHARIOPOLİS idi. Bugünkü adının ise 1358 yılında Süleyman Paşa tarafından fethedilirken ölen kale komutanı HANRİPOL’den ya da fetih sırasında “Fetih hayırlı yoldur” veya “Fethin Hayrı boldur” gibi söylentilerden türediği sanılmaktadır.Ananemin anlattığına göre hayır işleri bol yapıldığından bu adı almış.

Girişte bizi mehter takımı,palyaçolar ve develer karşıladı.Festivaller başlamışda:))
Bizde kendilerine teşekkür edip kendimize Tarihi Cami aramaya başladık malum camileri gezmeden gezmek sayılmaz.







Efendim camimizin kurluş tarihi 1687 kendisi hakkında ne kitaplarda nede internette pek bir bilgiye rastlayamadım ama cami çıkışında bir tabelada caminin belirli bir dönem ki bu dönem camileri kapatıldığı depo veya arsa olup üzerlerine binalar yerleştirildiği bir dönemdir bu camimizde depo olarak kullanılmış.Daha sonra tekrar kullanıma açılmış.Cami,tekke mescid kıyımlarıyla ilgili elimde öyle bir kitap varki insan okurken resimlerine bakarken nasıl tarihi kültürümüzün yok olduğunu daha iyi anlıyor.
Yurt dışında yaşayanlar bilir yabancılar tarihlerine kültürlerine emanetlerine öyle sahip çıkarlarki bir çivisi bile değiştirmezler değil mi.Ama bizde öylemi Hayrobolu halkından öğrendiğimize göre Trakya 18 medrese bulunurmuş ve bunların 16 tanesi hayrabolundaymış.Ama günümüzde hiçbiri yok.

Konuyu fazla dağıtmadan devam edelim :)camii çıkışında yağ fuarı vardı tabi kendilerinide ziyaret etmeden geçmedik malum trakya nesiyle meşhur ayçiçeğiyle:)







Reklam olmasın ama çok güzel dizmişlerdi:)veee sırada son resmimiz Trayanın yakışıklısı bir ufaklık, resim çekerken beni inceliyordu bende resmini çekebilirmiyim dedim izin verdi görmeniz lazımdı çoookk şekerdiiii:)maşallah gözlere bittim bittim:P



Şimdilik bu kadar ilk fırsatta Edirne gezimizi ve resmini çekmeyi unuttuğum domates konservesi nasıl yapılır turşu nasıl kurulur bölümü var.Herkeze hayırlı iftarlar.

Not:1-iftar menülerim henüz yok eşim ve kardeşim sadace çorba ve kahvaltı türü birşeyler istiyorlar hani aniden bir misafir gelse kadına bak yemek bile yapmamış demelerinden korkuyorum:)))Ayrıca bugün değişiklik olsun diye ayıptır sölemesi Sucuklu Kuru fasülye,ve Tavuklu pilav ve erik hoşafı yapacağım hani fikir olsun diye size:)

Okudunuz mu yazının tamamını gözlerine sağlık o zaman:)

10 yorum:

sühendan dedi ki...

Okudum bir solukta.Bol resimli olduğu için san uzun gelmiş.Aslında hemen bitiverdi.

Bahçedeki sebze ve meyvelerinize bayıldım.Ne kadar güzel herşey doğal.Yakın olsaydı biz de ziyaret ederdik bahçenizi.

Geziniz de güzel geçmiş.Çok geçmiş olsun.Neden bölüm bülüm gezdiğini kaçırdım herhalde ama iş yapmadan nasıl durur ev hanımı di mi?

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Sühendancığım geçmiş olsun dileklerin için sağolasın canım.Gene evde birşeyler yapıyorum yapmadan olmuyor ama dinlene dinlene kollarımı yormadan.Yazımıda Bölüm bölüm yazıyorum ki hatırlamak için ve bu yazıyı son birkaç gündür hazırlıyorum vakit buldukça ve internet oldukça.Bişey kaçırmadın anlayacağın.

Bir Anne dedi ki...

Evvela gecmis olsun Sedacim, Allah sifalar versin.
Edirne geziniz cok guzel gecmis, begeni ile okudum yazini. Ama en beni en cok etkileyen organik urunler oldu. Masallah barekellah.
Hayirli ramazanlar dileyerek ayriliyorum,
sevgiyle

Adsız dedi ki...

Oy oy oy o ne çingene çocuğu öyle beeaaaa...

Damardan Leyla,iftar öncesi şaşırmıştır...
:)))

Ayşe dedi ki...

Sedacigim okudum bende bir solukta, ohh harika esimlerle de senlenince cok keyifli oldu. Demek baban balcilik da yapiyo, cok imrendim yaa, bahcede harika..bak soyledi dersin, dogal ve saglikli yiyeceklerle omrunuz bizlerden uzun olacak sizlerin Allah in izniyle..

uff cocuklar...gene gelcem, simdi gitmem gerekti..

optum

RUMEYSA dedi ki...

ablacımm okudum hepsini bencede uzun bi yazı değil aslında resimlerden öyle uzun gibi duruyoo :)

offf organik yiyeceklerrr :)
bari fayda ettimi yüzünüzee :)

camilerde çok güzel en güzel gezi camii gezisi dimii ya bende bayılırım valla her camide kılınan iki rekat namazz serin serinn off...

edirnede daha çok camii gezdiğinize eminimm en kısa zamanda güzencellemeni bekliyoruzz

Selma dedi ki...

bende en çok sebzeleri beğendim.yazı çok akıcı olduğu için hiç sıklımadım.parmaklarına sağlık www.fatmanaz.blogspot.com

muko dedi ki...

yazını baştan sona okudum ve hiçd euzn değildi..
bahçedeki ürübler harika bahçeden toplanan meyve sebzelerin tadı .ok başkadır iyi bilirm..

sevgiler..

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim, ellerine saglik cok sahane olmus resimlerde yazinda. Sen usandigin görmek istemedigin misirlari buraya yolla, ben kabul ediyorum canim, sevgiler...

Mısır Patlağı :) dedi ki...

Evet yazı Çok şirin O gözlerde öyle :) Uzun değil hakkaten bol resimli şahane .. Bende dün Pilaf üstü kuru yedim ne özlemişim bee : ) sevgiler