EYÜP 12:13

Resim(027)Resim(035)


EYÜP


Genelde eşimle vaktimiz oldukça güzel İstanbulumuzun güzel mekanlarını hem ziyaret eder hem biraz dolaşır enerji depolanmış olarak evimize geri döneriz.Geçen hafta Cuma akşamı da Eyüp Sultan Hz’nin.makamına ziyarete gittik.Öyle güzeldi ki genelde çok yoğun olur (elhamdülillah)ama hafta içi akşamları ayrı bir sakinlik olur, ben bu sakinliği sevenlerdenim.Ne araba gürültüsü,ne belli amaçlar için gelmiş insanlar ne de alışveriş telaşı.Sessiz ve sakin İnsanların Ezan-ı Muhammediye’yi duyarak hızlı adımlarla gidişleri apayrı bir güzellik.(herkeze tavsiye ederim önemli günler ve haftalar haricinde de gidilmeli)Bizde bu akşamda orta çapta bir kitap fuarına denk geldik (genelde de rastlarız bu seferde Rabbim(C.C)nasip etti)bende sizleride bilgilendirmek istedim.Her türlü kitap mevcut.Ben Mehmet Erdoğan’a ait "Kırkambar Duygu ve Hikmet"adlı kitabı aldım.tabi henüz okuyamadım ama gönlüme yatan bir sunumu ve anlatımı var.Diğerleride daha önceden Sultanahmet Kitap fuarından aldığım birkaç kitabım.Şuan Kadın Oradaydı adlı kitabı okuyorum Vahiy Sürecinde Kadın Rollerini anlatıyor.Bütün zamanlarda örnek oniki seçkin kadını(Hz.Havva anamızdan Hz.Sare’den, Hz Hatice,Hz.Ayşe’den) oniki kadın yazar anlatıyor.Hevesle okumak ve özellikle bazı işlerimin bitmesini bekleyip sessiz ,sakin ve içime sindirerek okumak istediğim diğer kitabım Vehbi Vakkasoğlu öğretmenimizin "Aşk Çağlayanı Mevlana".Vehbi hocamızın birçok kitabı mevcut öyle güzel anlatıyor ki insan okudukça okumak istiyor bu gönül adamının kitaplarını.Birde Yavuz Bahadıroğlu’nun da kitaplarınıda söylemeden geçemeyeceğim.


DSC00912DSC00919


Bu resimleri de özellikle yurt dışında ve İstanbul dışında yaşayan kardeşlerim için çektim.Biri Eyip Sultan Hz.Diğeride Şeyhul İslam Ebussuut Efendinin Kabri şerifleri.(Allah onlar ve onlar gibi olanlardan Razı olsun)Yakında yeni slayt ve videolarda ekleyeceğim inşallah.

13 yorum:

Adsız dedi ki...

ah ah...nasıl özledim o mübarek mekanları...
mübarek insanları...
Eyüp'te sabah namazı sonrası Halit paşa konağında kahvaltıyı...
Kitaplar ilgimi çekti...Aşk Çağlayanı Mevlana'yı okumak isterdim...
Kitapları okuduktan sonra yorumlarını da bekliyorum.

Adsız dedi ki...

Bende çok özledim ferahnaz.
Ayrıca Kitaplarında özetlerini merak ediyorum...Her üçü de çok ilginç konular.Merak ettim bu usta seçimleri yapabilen bir kişi yetişmiş usta bir okuyucu olsa gerektir...
Değil mi Seda'cım ?

Adsız dedi ki...

Kutsal mekanlar...
Güzel kitaplar...
Güzel insanlar...
Selamlar...

Adsız dedi ki...

Helal olsun kardeşim, döktürmüşsün...
Ablam okudu ama ben daha okuyamadım Aşk Çağlayanı Mevlana adlı kitabı...
Özetlersen diğerlerini de almaya çalışırım...
Allah CC razı olsun...

Adsız dedi ki...

Merhabalar sitenizi yeni gördüm.
Çok teşekkür ederim Eyüp Sultan gözümün önüne geldi.
Sascheln İsviçre'den Selamlar
Emine Gül Soylu

Adsız dedi ki...

Yemek sitesine bile din karıştırmanız çok garip değil mi ?
Bu çağda kullandığınız internetin modernliğine ulaşmanızı dilerim.
En azından bağnaz ve doğmatik görüşleri ayırd edebilirsiniz.

Adsız dedi ki...

Hayret birşey ya...İnsanlar bu kadar mı şaşırır anlamıyorum.
Halbuki mutlu olmalıydınız..."Bakın inançlı bile olsalar, internet gibi modern bilgi çağının bir kaynağını kullanmaktan çekinmiyorlar" demeniz lazım değil mi ?
Bence bağnazlığı ve doğmatik inancı siz kendinizde sorgulamadan başkalarının gayretlerine söz etmeyin...

Eline sağlık Seda kardeşim, aynen devam...
Ayrıca kitaplarının yorumunu yaparsan memnun olurum...
Saadet Kardeşin...

Adsız dedi ki...

İzmirli Seda, sen gidip hafta sonu mitinglerine katılsan diyorum...Hani şu PKK'ya destek veren sanatçıların katıldığı MODERN mitingler var ya...

Zaten DAMAR olmuşum, dalmıyım sana...
:)

Seda kardeşim, sen devam et arkandayız...

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

erahnaz kardeşim inşallah tekrardan Ferahnaz kardeşim inşallah söylediklerini yapabilme imkanı bulursun tekrardan.Mutlaka özetlemeyi düşünüyorum kitapları.Nihancım güzel yorumun için sağol ama ben sıradan bir okuyucuyum sadece ne okumak istediğimi biliyorum ve bu konuda da eşimden de yardım alıyorum D.Leyla kardeşim güzel yorumlar bölümünü atlamışsın:)Emine Gül kardeşim öncellikle hoşgeldin aramıza ne mutlu bana birazda olsa özlem giderebilirsem güzel mekanları hatırlatabildiysem
Seda kardeşim öncelikle bloğumu biraz yanlış anlamışsın sanırım blog sadece yemek bloğu değil.Kendimce tatlar... Kendimce arayışlar... Birlikte tadışlar ve birlikte arayışlar burda aramak istediğim yemek değil.Modernliğin internet kulllanmakla da olduğunu sanmıyorum.Bloğumuda bu şekilde yapmak ve bu şekilde devam ettirmek istiyorum bırakın buna da ben karar vereyim sanırım modernlik bunuda gerektiriyor.

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Saadet ve Damar Leylacım desteğiniz içinde ayrıca teşekkür ederim.Leylacım sen beni güldürdün Allahta seni güldürsün canım kardeşim:))))

Adsız dedi ki...

Aman bir burada "din istismarı" lafımız eksikti..Buradada kullanıldı, şimdi başınız göğe ermiştir...
Cevapların için teşekkürler Seda kardeş...Allah Yar ve Yardımcın olsun...

Adsız dedi ki...

Aman ne sıkıntılı,önyargılı kendi değerlerine düşman insanlarımız var ya...Ne alakası var ? İnsanlar "dinsizliği ve ahlaksızlığı" her konuya malzeme ediyorlar...Biz ise hayatımızı yaşamak istediğimiz değerlerimiz yüzünden her yerde mahkum edilmek isteniyoruz.
Büyük bir hapisane yapında bizi de içine kapatın, böylelikle günlük güneşlik bir dünya elde edersiniz...


Hayret bir şey...
Ama bunu bile isteyeceğinizide biliyoruz...
Artık uyandık...
Helal olsun Seda kardeş...
Bunlara inat, kitapların hakkında daha detaylı bilgi vermeni rica ediyorum...
Ayrıca nereden alabileceğimizi de belirtmeni isterim...
Brussels'den Selamlar
Nevin Özaslan

Adsız dedi ki...

İzmirli'nin böyle bir yorum yapmasından utanıyorum.Böylesine modern davranan İslam kadınını böyle bir gözle görmeye çalışmak adeta "örümcek kafa" sahibi olmakla denk değil mi ?
Dürdane Elif