KIYMALI PİDE 10:26



Yoğun istek üzerine Kıymalı Pide tarifimiz annemizden bir telefon aracılığıyla alınmıştır:)
4-4,5 su bardağına yakın Un
1 paket Instant Kuru Maya (Yaş mayada olur yanlız yaş mayamızı 1 çay bardağı ılık süt yada suyla minik bir kapta erimesini sağlıyoruz)
Yarım çay bardağı sıvıyağ
2 tatı kaşığına yakın tuz(damak zevkinize kalmış tuz ayarı)
Instant Kuru Mayaya yapılacaksa 1 çay bardağı sütü de unumuzun içine katıyoruz

Hazırlanışı
Tüm malzemeyi yoğuruyoruz.Instant Kuru Mayaya yapılacaksa 15 dakika kadar hamurumuzu dinlendiriyoruz.Normal mayayla yarım saat mayalandırabiliriz.

İç Malzemesi için;

5-6 adet orta boy soğan
yarım kg kıyma
1-2 adet isteğe bağlı minik doğranmış sivri biber
İsteğe bağlı 1 adet domates rendesi
1 Tatlı kaşığı salça
Kekik,Karabiber,pulbiber

Yapılışı;Hamurumuzdan iki ceviz büyüklüğünde parçalarak kopararak merdane yardımıyla pide şeklinde uzunlamasına açıyoruz.İç harcımızı yayıyoruz.İstersek uçlardan başlayarak yarım olarak kapatıyoruz ortası açık kalıyor istersek de üstünü hafif bastırarak da kapatıyoruz.Bir yumurta sarısını hafif suyla açarak pidelerimizin üzerine sürüyoruz.Yağlanmış fırın tepsisine diziyoruz ve 180-200 derece arasında fırında 20-25 dakika pişiriyoruz.

Fırından çıkar çıkmaz üzerine tereyağ sürülüp kapalı bir kabın içinde yumuşaması sağlanabilir.

Not:-Fırında çok tutulmaması önerildi kalın bir hamur olmadığından sertleşebilirmiş.
Hamuru yapmak zaman alır diyorsanız fırından alınan ekmek hamuruyla da olurmuş

13 yorum:

Adsız dedi ki...

Bravoo....Pideeeee...
Yumulun tellioğulları...
Şeklinde koro yaptırıcam inşallah millete...

Adsız dedi ki...

Hemen deniyorum...ve sonucunu yazıyorum...İnşaallah...
Kolay gelsin...

Adsız dedi ki...

Bir sanat müziği eseri ararken sitenizi buldum.Başarılar dilerim.
Pideyi deneyeceğim.
Melis Döne
Hatay

Adsız dedi ki...

Mmmm..pide çok güzel oldu...
Allah CC razı olsun...

Adsız dedi ki...

Çok güzel oldu kardeşim...
Ben biraz daha değiştireceğim malzemeleri...Ama kıvamı tam...Ölçüsü tam...
Teşekkürler...

Adsız dedi ki...

Kıvıramadım galiba, benimkiler biraz tahtamsı oldu :((((
Biraz daha pofuduk olmasını istiyorum, tavsiyelerinizi bekliyorum...

Adsız dedi ki...

Merhabalar,
Ferahnazcım sağol Hoşseda tavsiyen için...
Bende yaptım ama benimkide biraz sert oldu, bir dahaki sefere biraz daha yumuşak yapmaya çalışacağım.

Seda'cım yeni tariflerini bekliyorum.
Kolay gelsin...
Nevin Özaslan
Brussels-Belgique

Adsız dedi ki...

Esselamu aleyküm...
Herkes yapıyorda benim neyim eksik ???
Malzemede biraz değişiklik yapalım değil mi can dost Seda ?
Sonsuz selam ve muhabbet dileğimle

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Şebnemcim :) inşallah yaptırırsın bana da haber verirsin deği mi mutlaka.Ferahnazcım afiyet olsun yeni denemlerde bana da ekledikerini söylersin değilmi?Saadetcim fırından çıkınca bol yağ sürüp kapaı bir kapta bekletmedin mi?ayrıca anneme tekrardan sorarım canım.Nevin kardeşim inşallah yeni denenmiş onaylanmış tarfler vereceğim inşallah.A.S D.Eif kardeşim dene derim annemin pideler süperdi bende evde deneyeceğim inşallah sonucu yazarım Selam ve Dua ile

Adsız dedi ki...

şebnemden zor kurtardım kardeşim, ya pide adeta alışkanlık oldu, 2 günde bir babam yada kardeşlerim istiyorlar.
Ama biraz daha pofuduk yapıyorum.
Eline saglık kardeşim.
(dur 2 dakka be şebo)

Adsız dedi ki...

ya özür dilerim, ismimi nasıl yazdırdı bana ya.

Adsız dedi ki...

:) şebnem ve sümeyye'nin BIRHOŞSEDA meydan muharebesi.

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Kızlar afiyet olsun:))) yuppiiiii ne mutlu bana.Bayılıyorum kardeşler arası muharebelere meliscim:)))(aşırıya kaçmadan tabi)