Tatil Dönüşü 2 11:22

Tatilde yaptıklarımız hala bitmedi dedim ya.Bol bol resim var dedim ya:)

Önce bayılarak yediklerimizin tarifini vermek istedim denemek isyeten olur diye.Kendileri benim tarafımdan çok beğenildi:)Beğenilmeseydi şok olurdunuz değil mi:))Annem gelen misafirlerine yaptı ama çoğunu aşırarak ben yedim ve hala utanmadan anneme bu börekten gene yapalım çok güzel olmuş deyip durdum:)

Aslına bakılırsa tarifi çok basit stardart bir tarif ama içinde extra bir durumu var.Neyse lafı fazla uzatmadan tarifimize geçelim:


1 kg yufka

Yarım kg ekşimik;(normalda Babaeski pazarından ekşimikleri köylü teyzelerden poşetler içinde aldık..Siz göz kararı koyarsanız da olur bizimki bol ekşimikliydi çünkü)

3-4 tane yemeklik soğan

Sıvıyağ ve Yoğurt

İç malzemesinin hazırlanışı;Ekşimi geniş bir kaba alıyoruz.Soğanlarımızı salataya doğrar gibi bir tavaya doğruyor biraz sıvı yağla soğanlarımız pembeleşinceye kadar kavuruyoruz.(sırrı soğan:)
ve ekşimiğe ilave ediyoruz.Ayrı bir kapta biraz yoğurt ve sıvıyağı karıştırıyoruz.(göz kararı)

Hazırlanışı;Öncelikle fırın tepsimizi yağlıyoruz(annem mini fırın tepsisinde yaptı)Yufkalarımızın bir tanesini kenarları dışarıda kalacak şekilde seriyoruz.İçerisine bir iki yufkayı büyük parçalar halinde koparıp tepsimize yerleştiriyoruz.Biraz sıvıyağlı yoğurtlu karışından ve iç harcımızdan döküyoruz.Tekrar bir,iki yufkayı parçalıyor ve yoğurtlu karışımdan ve iç harcımızdan sörüyoruz.(annem üç kat yapmıştı)Yufkalarımız bitene kadar bu şekilde devam ediyoruz.Kenarları dışarıda kalan yufkamızla böreği kapatıyoruz.Artan parçalar olursa üzerini düzeltmek için kullanabiliriz.Tekrardan üzerine sürdüğümüz yoğurt ve sıvıyağ karışımını böreğimize güzelce yediriyoruz ve fırına veriyoruz.Afiyet olsun



Resimde görmüş olduğunuz minik buzağı tam beş günlük.Çok şeker ve ürkekti.Akrabalarımızı ziyarete gittiğimizde karşılaştık kendisiyle.Sağolsun ev sahiplerimizde çok cana yakın güler yüzlü ve misafir ağırlamayı seven insanlardı.Resim çekeceğim diyince dur o zaman süt saati geldi verelim bir de öyle çek dediler:)Yengemizde sürekli kanat takıp uçacağım diyordu Dayımızda sağolsun bizi bostan tarlasına götürdü

Arkadaş sütü bitirdikten sonra eşim ellerini sundu kendisine onlarıda şapırdatarak yemeğe emmeye çalıştı:))Gülmekten resimini çekmeyi unutmuşum.

Benim hertürlü börtü böceği eline alan kolay kolay hiçbir hayvanı sevmeden bırakmayan eşimi ve elinde ki çekirgeyi görüyorsunuz:)Çekirgenin kendiside bu durumdan pek şikayetçi olmadı elinden inmek istemedi:)


Unutmadan buda yengemizin bize karpuzla ikram ettiği önceleri herkezin yaptığı bildiği ama şimdilerde pek yemek nasip olmayan saç üzerinde ekşimikli.Tarifini istedim yengeden ama göz kararı yaptım dedi tabi birde bizde saç olmadığı için çok fazla sıkmadım yengeyi tarif için ama şu kadarını söyleyebilirim tok karnına gittik açmış gibi yedik diyet yapan vildoş bile. Hatta kalanınıda yanımıza verdiler:)))(kesinlikle obez bir aile değiliz gözünüz korkmasın)

20 yorum:

Adsız dedi ki...

Obez değil ama boğazlısınız herhalde...Maşallah tatil değil yemek bayramı...:) Şu erkekler nasıl havyanlardan çekinmiyor merak ediyorum.Çekirgeyi görünce eşinin elinde derhal resmi çevirdim,bakamıyorum bile.
Bu sefer ilk yorumu ben yapıyorum, hayırlı olsun kardeşim.

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Ridaniye kardeş yemek yemeyi seviyoruz desek:)Tatilde hem aç aç gezilir mi:)))Ya bende hayvanları çok severim ama bir kısmını karşıdan.Eşim hem sever hemde dua eder onlara:)Sağolasın kardeşim

Adsız dedi ki...

Şaka kardeş, ama çok imrendiriyorsun, yani...
Hayvanlara nasıl dua ediyor kardeş merak ettimde ?

Adsız dedi ki...

Ne tatil be abla adeta belgesel gibi...Bir de boğaz...Seninki yemek tatili olmuş adeta...
Aayyy ayy..kaçın...çekirgeeee...
Ben çok korkuyorum ya...Ne bileyim...
Bende onlara dua ediyorum "Allahım yanıma yanaştırma" diyerekten...
:)
Ablamı ısırsalar karışmam ama...:))))

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

:))) Şebnem süpersin ne diyeyim güzel kardeşim ben sana.Ben sizin kadar korkmuyorum yaklaşırım ama sevemem birde çok hareket etmeyecekler ben sevicem:))

Adsız dedi ki...

ya bu arada ben bu böreğe bi dalsam...
Ablaaaa, abla koş börek yap...:)))

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Ne güzel ablan versin şebnem kardeş Allah herkeze böyle abla nasip etsin:))

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Ridaniye kardeş hayvanlara da Rızık ve kazadan beladan korunması için dua ediyor.Nas,Felak,Fatiha hepimizin bildiği dulardan.

Adsız dedi ki...

Seda Ablamız, bu benim deli kardeşim yine beni reklam ediyor aleme...
Öldürdü beni börekte börek diye.Şimdi yufka almaya gitti...
Buzağılar,böcekler...National Geographic gibi olmuşunuz abla...
Allah CC selamet versin...Bir de birşey soracağım abla, abimiz hoca mıdır ? çarşamba'dan falan dersli midir ? Yani hayvanlara bile dua eden insan kaldı mı? Bir tuhafıma gitti de...yani tuhafıma derken açıkcası kıskandım yani...
Bize örnek gösterilen insanlar gibi bir insana benzettimde...

Gerçi sendeki güzellik ona yansımıştır diyeceğim ki sende darılma :)))

Adsız dedi ki...

Tekrar merhaba,
Hakikaten adeta belgesel olmuş, kardeşlere katılıyorum.Ama çokta zevkli olmuştur yani.İstanbulda yaşayan bizler için bu adeta belgesel gibi oluyor ama oradaki insanlara sıradan geliyor.Görüntüler çok çekici.Maşallah.
Eşinizde benim eşim gibi hayvansever sanırım ama bizimki pek fazla elleyemez, biraz çekinir yani...Bende eh işte...Ama çekirgeyi falan ele almak oldu mu ....içim ürperdi yani...

Herneyse bu en alttaki ekşimikli sanırım bizim bazlama gibi birşey olsa gerek.Sıcak sıcak yenmez mi ?

Börek yenmez mi ? Böyle böreği herkes yer kardeşler...

Allah CC'a emanet olunuz...

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Sümeyye kardeşim oohh ne güzel ablasın sen ya bende böyle abla istiyorum kardeşini kırmıyor elhamdülillah.Kardeşim eşimi sana nasıl anlatayım herhangi bir cemate bağlı değil.Kendisi Hz.Mevlana sevdalısı.Çocukluğundan beri kendini yetiştirmiş hiç boş durmamış.Bol bol kitap okur ama benim okuduklarımdan değil İmam Gazaliden,Sadrettin Koneviye,Abdulkadir Geylaniden Ahmed Z.Gümüşhaneviye kadar tabi tavsavvufuda unutmamak lazım.Bana sorarsan bir çok hocadan fazla biliyor elhamdülillah.(övülmeyide hiç sevmez bu yazımada kızmaz inşallah:)Yok ben darılmam herzaman doğrudan yanayım benim onun kadar olabilmem için ohh ohhhh...Ayrıca güzel insanlara benzediğini söylemen ayrı bir incelik Allah Razı olsun kardeş

Adsız dedi ki...

Çekirgeye rızık ve kaza bela için dua etmek ? Ya ilkönce biraz saçma gibi geliyor ama sonra düşündümde hakikaten ne incelik...Şimdi ise hayran oldum yani...Allah CC ne güzel insanlar yaratıyor, maşallah Seda kardeşim hedefi onikiden vurmuşsun, Allah CC ne güzel nasib etmiş...
Yani hakikaten örnek insanlar evliyalar gibi bir anlayış...Allah bizlerede böyle eşler nasib etsin...
Maşallah kardeşim...Allah CC cennet komşum yapsın sizleri inşallah...
Ayşenur Kınalı

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Ayşenur kardeş belgeseli beğenmenize sevidim:)eşim hem sever hemde eline alır buna kurbağa siğil yapar dediler aldırış bile etmedi:)Galiba ekşimiklinin adı o tam bilmiyorum kardeş ama enfes.Valla bende böreğe bakıp yapsam mı diye düşünüyorum ama akşam eşimle tek çeşit yemek yiyelim kilo almaya başladık diyorduk:)

Adsız dedi ki...

Maşallah benim kardeşime, Allah CC ne güzel insana düşürmüş...Seda kardeş elinde hazine var derim bence, anneme anlattım, annem nasıl bayıldı nasıl sevindi anlatamam,dedem de duydu dedi ki "onda evliya toprağı var".Dedem eski adam tabi 86 yaşında, böyle adamlar yeryüzünde rahmet sebebi olur kızım dedi.Düşündümde aslında haksızda değil yani...

Ekşimikliyi acaba ekşimiklemi yoğuruyorlar hamurunu kardeş ? Yoksa içi mi ekşimikli ?

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Rabbim isteyen tüm güzel kardeşlerime hayırlı eşler hayırlı evlatlar,helal rızıklar nasip etsin.Amin.Güzel duana bizleri de kattığın için Allah Razı olsun güzel gönüllü kardeşim

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Saadet kardeşim gözlerim doldu yazından.Allah senden ailenden ve o güzel gönüllü dedenden Razı olsun.Nasıl güzel bir düşünce.Rabbim sizlerede böyle güzel eşler nasip eder inşallah.Rabbim ne kendisinin ne de Peygamber
Efendimizin(S.A.V)sevgisini aşkı gönüllerimizden eksik etmesin.Bu arada eşime yazını okumasını istedim
Hüsnü zan etmişler, Allah razı olsun...dedi.

Adsız dedi ki...

Kardeşler, herkes tatilde bende öyle.Bakıyorum seda'cım yine dopdolu gelmiş tatilden...Ekşimikliyi nasıl canım çekti anlatamam.

Buzağıyı öperim ben öperim.Bende hayvanları sevebilen nadir bayanlardanım herhalde, ama bizim az da olsa köyde yetişmiş olmamızdan kaynaklanıyor olabilir.
Yılan ve akrep hariç bende hayvanları ellerim öperim.

Dua meselesi beni de şaşırttı ama benim dedemde şey derdi rahmetli "Allah adamlarının işleri anlaşılmaz"...Biraz garip gelir sonra bir anlarsın sözünde hayır var...

Bugünlük bu kadar kardeş tatilden dönünce Bamya kızartmasınıda deneyeceğiz annemle konuştuk...

Allah CC selamet versin,güç kuvvet versin sizlere...

Adsız dedi ki...

Ekşimikli bizimde yaptığımız birşey ama bizim buralarda ekşimiği hamurla yoğururlar.Ama her zaman yapılmaz biraz zahmetlidir uğraştırır diye.Genelde misafire ya da bayramlarda yapılıyor.
Börtü böceğe dua edenide ilk kez duyuyorum, ne bileyim ben çok korkarım hayvanlardan...Ama düşününce biraz neden dua edilebileceğini anlıyor insan.Ama yinede tut desen ödüm patlar...Ben seveyim ama uzaktan uzaktan...:)))
Selam ve dua hidayete tabi olanlara...

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Melis kardeş iyi tatiller öncellikle.Ne mutlu sana hayvanları sevmek ayrı ama dokunmak apayrı birşey:)Dedeciğine de Allahtan Rahmet diliyoruz kardeşim.Duan için Amin cümlemize demekden başka birşey söyleyemiyorum.Bamyayı denediğinizde yorumunu yazarsan sevinirim.

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Sema kardeşim sanırım aynı şeyden bahsediyoruz.Yengeciğim anlatırken hamurla birlikte yoğruluyor demişti.Hayvanları düşününce aslında oda Rabbimizin bizlere neler bahşettiğini bizlere neler sunduğunu görmek bile dua etmemize yeterli sanırım.Mesela bir ineğin sütü olmasa biz ekşimikli nasıl yaparız değil mi?Bende zıplayan hoplayan hayvanlara pek dokunamam:)napıcaksa sanki beni minnacık çekirge:))))