Bu yazıda herşey var:) 23:45


İftar sofralarından birkaç görüntü aktarmak istedim pazar akşamı eşimin yakın akrabalarına iftara davetliydik ben de sizler için resimlerini çektim fikir olması açısından.Sofrada olanları sıralamak isterim size;
-Tel şehriyeli domates çorbası
-Patates ve Köfte Kızartması (köfteleri normalinden biraz uzun yapıyorlar Bayburt yöresinde)
-Közlenmiş Zeytinyağlı Kırmızı biber salatası+Karışık salata
-Yoğurtlu Patlıcan Kızartması
-Kahvaltılıklar
-Karalahana sarması sanırım(değilse düzeltirim:)kendisiyle yeni tanıştım adını unuttum
-Pilav
-Kendi mahsulleri olduğunu ve ısrarla yememi istedikleri Zeytinyağlı Taze Fasulye
-Tatlı,Meyva ve Hoş bayanlardan oluşan hoş bir masa
Bu da benim ananeciğim için yaptığım Bolbolye Deryadan tarifini aldığım Ezogelin çorbası.Herkezden onay aldı özellikle de ananemden:)bende sevindim tabi.Tarifine gelince;

Yarım su bardağı kırmızı mercimek
2 yemek kaşığı bulgur
1 yemek kaşığı pirinç
1 orta boy soğan
5-6 su bardağı et suyu

Terbiyesi için;

2 yemek kaşığı tereyağı
2 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı salça
nane, kırmızıbiber, karabiber

Hazırlanışına gelince;Mercimeği, bulguru ve pirinci yıkayıp tencereye alıyoruz,Yemeklik doğranmış soğan, et suyu ve tuzu ekleyip mercimek yumuşayıncaya kadar pişirin.Bir tavada tereyağını eritip unu kavurun, salçayı ve baharatları ekledikten sonra çorbanın suyundan birkaç kepçe alıp karışımı pürüzsüz hale getirin ve azar azar ve karıştırarak çorbaya ekleyin.


Not:-Soğan suyu içinde haşlandığı için biraz tuhaf kokusu oldu ben bir daha ki sefere soğanla yağı azıcık kavuracağım ondan sonra diğer malzemeleri koyacağım
-Su miktarı biraz az geliyor göz kararı ekleme yapabilirsin koyu bir kıvam oluyor yada un miktarını 1 kaşığa düşürebilirsiniz diye düşünüyorum ben bir sonraki sefere bu şekilde deniyeceğim çünkü hazır çorbalardan bir farkı yok.Nanesi bol koydım koku falan da kalmadı ayrıca:)Limon isteyene tavsiye edilir:P

Ayrıca ananeciğim sevdiği tatlılardan Fırın Sütlaç:)Tarifini bilmeyen yoktur sanırım:P


Bu arada biraz kendimden bahsetmek istiyorum hatta bazı şeyleri itiraf etmek istiyorum.Fena halde gribe yakalandım iki gündür.Önce boğazlarım ağrımaya başladı şimdi de gözlerimden ateş çıkıyor:P canavar oldum...Kuru bir öksürük ve elimde paket paket selpakla dolaşıyorum muhteşem ses tonumu da unutmamak lazım:)))
Nasıl ve nerden kaptım bilmiyorum İnşallah evdekilere geçmez.Buna da şükür en azından dolaşıyorum yatmıyorum.Ağrım yok sızım yok Elhamdülillah

Birde bu sıralar biraz içim sıkılıyor nedensiz :( En ufak birşeyde gözlerim doluyor kimseye belli etmemeye çalışıyorum.ağlamak istiyorum bol bol boğazım düğüm düğüm dolaşıyorum.Birde tv kanallarında Rabbimizden,Efendimizden(s.a.v)veya herhangi birinin sıkıntısından,hatta siyaset haberlerini bile seyrederken haksızlık yapıldığını hissettiğimde zor duruyorum.Sanırım evde bu sıralar biraz fazla yanlız kaldım ve çevremde pek arkadaşım dostum yok.Aslında bloğu açmamdaki bazı sebeplerden biri. Yalnız hissediyorum kendimi:(Geniş birAilem ve eşimin ailesi komşularım var hatta çok ama çok anlayışlı bir eşim var.Ama sanırım dışarıdan birilerini arıyorum dertleşip konuşabileceğim paylaşabileceğim birlikte gülüp birlikte ağlıyabileceğim beni ben olduğum için değer vercek birilerini.Evlilik öncesinde çalışma ve normal hayatımda bir çok arkadaşım vardı.Evlendim düşüncelerimde,kılık kıyafetim de hareketlerimde değişiklik olunca biraz yanlız kaldım arkadaşlarım eksildi belki de onlardan uzaklaşmayı ben istedim.Benim gibi düşünen yeni arkadaşlar bulamadım.Ya benden yaşça büyükler yada çocuklar. Üstüne üstlük birde en yakın dostum arkadaşım ablam buralardan tanışıp gidince hepten yalnız kaldım.Aileme bunu söylediğim de bizler varız diyorlar ama sanırım bir yere kadar...

Önce Rabbime sığınıyorum.Senden başka dost olmaz diyorum ; bazen eşim hem annem,hem babam,hem arkadaşım hem en iyi dostum sırdaşım oluyor kimseleri aramıyorum bazen de düşünüp üzülüyorum. bunları neden yazdığımıda bilmiyorum.yanlış anlaşılsın da istemiyorum duygu sömürüsü vs..gibi sadece içimden yazmak geldiği için yazıyorum.sanırım grip beni fena çarptı:P

Gerçekten değer verdiğiniz arkadaşlıklarınızın ve dostluklarınızın kıymetini bilin.Sizi siz olduğunuz için seven iyi ve kötü zamanda yanınızda olan insanların kıymetini bilin derim ben nacizane:)

Neyse bu kadar duygusallık yeter.:)Nerdeyse birazdan sahura kalkacaklar ben hala bilgisayar başındayım:))

30 yorum:

tedarikmucize dedi ki...

Geçmiş olsun.Allah şifa versin :)

İstersen ben senin arkadaşın olurum ;)

Bende bu sıra aynı ruh hali içindeyim. Çok yalnız hissediyorum kendimi. Kafa dengi kimse yok etrafımda. İşyerindekiler zaten ayrı alem. Evde eşimle çok iyiyiz elhamdülillah ama görüşüp konuşacağım kimsem yok. Sosyal hayat olarak sadece annemlere gitmek yada onlarla dışarı çıkmak var. Allah ayırmasın ama insan kendi yasıtlarında birileriylede birşeyler yapmak istiyor ama malesef yok :( Ben seni anladım bu sıralar çok sıkılmamın bunalmamın sebeplerinden birkaçıda bunlar zaten.

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Tedarik Mucize benim yazdıklarımı özet geçmişsin.Desene aynı sıkınıtıları yaşıyormuşuz arkadaşım:)))Arkadaşım olmanı İsterim tabi neden istemeyeyim:P

Adsız dedi ki...

Ay güzel kardeşlerim bana kalırsa bu durum geçici bir durum olsa gerek.
Böylesine istedikleri elinde olan bizlerin daha çok şey istemesinden kaynaklanıyor sanırım.Biz buradayız hep sizinleyiz, yorum yazmasakta unutmayın sizler için dua edenlerde var.
Ben bu durumumu daha çok sevdiklerime ve dinime sarılarak aşmayı seviyorum.Bir de ev işlerini daha detaylı yapıyorum.Ama mutlaka Kur'an-ı Kerim ve Kitap okuyorum, açıkcası okumayınca bende bunalıyorum.Ama bunları dikkatli yapınca zaten gün geçip gidiyor...

Adsız dedi ki...

Güzel kardeşim benim, sıkmayın kendinizi bence çok gereksiz.Bende ablam gibi Kur'an ve Kitap tavsiye ederim.Ama programlı bir şekilde, örneğin biz çok sıkıntı çektik ilk zamanlar evlenince Fransada ama her gün hiç aksatmadım VAKIA süresini, sonra bir baktım ezberledim...Sonra bir baktık bir anda ev,araba,çocuk hepsi peşisıra bir kolay oluverdi.Sonra bir de Umre...
Yani ben Kur'an-ı Kerim'e sarılın derim...Ama aynen ablamın dediği gibi...Sizi hiç unutmuyorum mutlaka dua ediyorum...Allah gönüllerinize inşirah versin.
Selametle

Adsız dedi ki...

Aman be kardeş, senin gibi insanda sıkılırsa biz ölelim demek...Elif koy şuradan bir Müslüm Baba:)

AYSUN dedi ki...

Biz burdayız sedacım... Bu arada sofradakiler çok iştah açıcı görünüyor... Yapanların ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

Allah CC selamet versin candost...
Bizde sizin gibi oluyoruz zaman zaman, bu hali dikkatli tahlil etmeye çalışıyorum ve ne zaman namazda aksamalar olursa Kur'an okumada kitap okumada tesbihatta eksiklik olursa hep o zamanlarda oluyor.
Sizi bugüne kadar takip ediyorum, böyle bir hal bana kalırsada bir anlıktır.Çünkü hayatınız hakikaten çok güzel görünüyor,Rabbim daha da şenlik ve mutluluklar nasib etsin.
Bilmiyorum çocuğunuz var mı ama bence çocukta bir aileyi şenlendirir.
Sağlıcakla kalınız,

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Ferahnaz ve Gülnaz kardeşlerim dediklerinizin hepsine katılıyorum ve elimden geldiğince yapmaya çalışıyorum ama bazen eksiklik hissediyorum(her zaman değil) sıkıldığında,birşeyler paylaşmak istediğinde herşeyi kardeşlerinle ailenle yegenlerinle paylaşamıyorsun.O yüzden bu şekilde yazdım yanlış anlaşılmasın kardeşler:)Buda dediğiniz gibi dönem dönem oluyor sanırım şuan o dönemdeyim:)Ramazan dolayısyla sanırım fazla duygusal düşünmeye başladım.Allah Razı olsun sizden.Dularınzıda unutmadığınızı bile söylemeniz gözlerimin dolmasına yetiyor işte:P

D.Leylacığım sana söyleyecek söz bulamıyorum.İnsanı her koşulda heran güldürüyorsun.Ne var ben sizinle içimden geçeni paylaştım.Kardeşlerim değilmisiniz:)Ben bunalım tıkılan biri hiç değilimdir hatta hep gülümsememle ve güldürmemle anılırım.

Adsız dedi ki...

Kardeş o zaman bir daha böyle yazma uçarak dalarım biliyorsun...
Biz buraya neden geliyoruz sanıyorsun? Artık öyle birbirinin dilinden anlayan gönlünden anlayan kaç insan kaldı ? Ancak seyrek oluyor ve her yerde bulunmuyor.
Bırak arkadaşı koca bile bulunmuyor koca...:))))))

Şimdi kafam iyice bunaldı, oh tam bunalım yani, artık MÜSLÜM'de kesmez kardeş, patlat şuradan bir Ferdi baba'dan :)))))

Adsız dedi ki...

Kardeş oruç oruç iftara doğru ne acayip acıkmışım bir de siteye baktım iyice midem coştu.
Sütlaç ne güzel görünüyor, ya bunu denemem lazım mutlaka...
Leyla kardeşim gibi biz buralara neden geliyoruz sanıyorsun kardeş ?
Of of, Leyla'cım koca deme zaten ikide bir birileri haber gönderiyor ama nerede o özlenen arzulanan erkekler bilmem ? Hepsini kapmışlar...Seda kardeş zaten işi koparmış...
Gel gidelim birlikte dalalım Seda'cımıza...:)))

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Sağol Aysuncuğum Allah Razı olsun:)
Candost tahlilin çok doğru bende katılıyorum tüm söylediklerinize ama şöyle bir düşünün sıkıldığınızda aradığınız birlikte gezdiğiniz arkadaşlarınız yok mu?genelde herkezin varda bende kıskanıyorum işte:)Elhamdülillah hayatımdan çok memnunum.Allah herkeze hayırlı eşler mutlu aileler nasip etsin diye hep dua ederim
Çocuğumuz yok ama bu sıralar onu bile düşünmeye başladım:Pdermişim bizimkilerde burdan okur gözümüzün içine bakar haber beklerlermiş:))))

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Ya kızlar yazdığıma pişman etmeyin tamam tamam.Arada sıra bende bunalıma giriyormuşum demekki,ya da gribim işte ilaçlardaan herhalde,:))))Kimseyi üzmemişimdir inşallah.

Adsız dedi ki...

Kardeş böyle haller olur geçer gider, Resulullah AS kalpler öyle de olur böyle de olur diyor.Benimde tek dostum internet ve forumlar, biraz ekonomik durumumuz iyi ama çevremde tek tesettürlü mutaasıp aile benimki...Düşün artık halimi kardeş.Bütün günüm bilgisayar başında ve kitap okumakla geçiyor.Allah hayırlı bir eş nasib edene kadar bu hayat böyle bize...
Bu arada kardeşler niye sürekli eşinize vurgu yapıyor merak ettim yani...
Sakarya'dan hepinize Selamlar kardeşlerim, hepinize hayırlı ramazanlar...

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Sema Kardeşim ben de senin gibiyim kardeşlerimin eş konusunu vurgulaması Rabbiimin bana farklı ve hayırlı bir eş nasip etmesinden dolayı.Diğer yazılarımda ve yorumları okuduğunda daha iyi anlamış olursun sanırım:)Senin işin benden de zormuş.Rabbim herkezin yardımcısı olsun ve gönüllerine göre versin.(amin)Sanada hayırlı Ramazanalar

Zen dedi ki...

geçmiş olsun seda aplacımm..bu aradaaa fırın sütlaçç çok güsel gösüküooo canımmmm istedii keşkee iftardan sonra baksaydım :))

aplacım içindeki sıkıntılara gelince,gelip geçici bi dönemdir inş bu...Rabbim iyilerle karşılaştırsın seni..dost çok büyük bi ihtiyaç gerçekten..hiç kimse tutamıoo hakiki dostun yerini..ALLAH dostlarımızın kıymetini bilmeyi nasip etsin.

üzülme aplacım ummadığın bi anda ummadığın bi yerden çıkıverir belki beklediğin dost yüreği (: ama seni seven bi çok insan var etrafında.ailen,eşin .. vb. seni böyle üzgün görmek onlarıda çok üzer eminim..en kısa zamanda sağlam bi dosta kavuşman duasıyla..yüzünden gülücükler eksik olmasın :)

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Sağol Seineb kardeşim.Sütlacın ne kadar basit olduğunu biliyorsundur iftara yetiştirebilirsin istersen. güzel sözlerine ve güzel duana canı gönülden aminnnnnnnnn demekden başka birşey gelmiyor içimden:)

Adsız dedi ki...

Aloo, sesim geliyor mu ? Abla sana buldunda bunuyon diyeceğim ama kızma e'mi ? Takılıyorum...Ablam burada evde kaldı kurudu :) Bir yandan işgüç yemek bir yandan hasta dedemle uğraşıyor, diyor ki o kadar geziyor dolaşıyor bir de öyle koca bulmuş otursun, yediğine içtiğine baksın :)))))) Valla onu bilmem ama böyle zamanlar hepimizde oluyor abla...Ama kardeşlerin tavsiyeleri çok doğru.Allah'a sığınıp biraz kitap okuyunca ferahlanıyor.
Benim havam hoş okul bitene kadar böyle :))))

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Yok yok kızmam şebnem kardeşim ben halimden şikayetçi değilim yanlış anlaşılmasın sadace bazen çevrem ne kadar kalabalık olursa olsun bir dosta birşeyleri paylaşacağım birilerine ihtiyaç duyduğumu belirtmek istedim.desenize ansiklopedilere başlamam lazım:)))Ablacığından da Allah Razı olsun.Allah kolaylık versin ve evlenmek Rabbim hayırlısını nasip etsin:)

tedarikmucize dedi ki...

beni sıkan en büyük konu sabah 8.30 da işe gelip akşama kadar embesil insanlarla oturup akşam 5 de ordan ayrılmam. agzına Allah kelamını almayan dedikoducu kibirli insanlar ruhumu duman ediyor. fazla muhattap olmuyorum. sürekli internettyim ama buda hergün olunca darlanıyorum haliyle. kitap okuma kuran vs ancak eve gelince. oda kısıtlı bir zamanda. ben günümü bpmboş geçiriyorum. faydalı şeyler yapmak istiyorum ama malesef çalışmak zorundayım. üniversitede güzel dostlarım vardı. güzel ortamım vardı ama hepside dünyanın dörtbir yanına gittiler ben kalakaldım burda bir başıma. desteksizde ayaga kalkabilen biri değilim malesef. onların duasıda olmasa zaten bitmişim. neyse uzatmiim. benim sıkıntım geçmezzzzzzz...... :)

AYSUN dedi ki...

Tedarik mucize... Aslında durumumuz pek de farklı değil canım... iş ortamım aşağı yukarı seninkiyle aynı. Hep beraber birbirimize destek olalım inşallah sıkıntılar geçsin...

Talha ile Eymen'in annesi dedi ki...

rabbim gönlüne ferahlık versin. umarım kısa zamanda atlatırsın bu durumu. insan gerçekten bir dosta ihtiyaç duyuyor. ne kadar ailesi yanında olsada. dertleşmek, aynı şeylerden sohbet etmek bambaşka bir şey. geçen aylarda ben de senin durumundaydım. kendimi çok yalnız hissediyordum. arkadaşa ihtiyaç duyuyordum. üniv. arkadaşlarla toplandık bebe peşinde koşmaktan oturup düzgün bi sohbet edemedik ama aynı havayı solumak bile iyi geldi. rabbim sana da güzel arkadaşlar nasip etsin inşaallah. istersen bizler de buradayız :D

Kuaybe dedi ki...

Ay ay ayy.. Çok daralmış gördüm sizi.. Bütün bunalımlar toplandık yapmışsınız, ben de dışarda kalmayayım :))

Şaka bir yana, Sedacım inşaallah daha iyisindir.. Sana, Neslihan'a ve Aysun'a bir teklifim var.. Toplanın gelin Ankara'ya, birlikte iftar edelim.. Hatta çalışanlar tayin istesin, hergün altın günü bile yaparız valla.. Ben de yanlızım.. Gerçi bu aralar Yusufcuk bunu farketmeme bile fırsat bırakmıyor, o da ayrı konu :))

Calimero Mutfakta dedi ki...

Gecmis olsun..
Sıkıldıgını goruyorum sonra gelen yorumlara goz atiyorumki yalniz degilsin..
Benim de gunlerdir olan sıkıntım az once hafifledi esimle konusunca (esimle ilgili bir sıkıntı degildi bu yanlis anlasilmasin sadece nasil yapilacagi bilmedigim onemli bir konuydu).. konusmayinca birseyler halledemiyor ama Rabbimizden bu sıkıntılar.. Sonu guzel.. yalniz oldugunu hissetsen de aslinda yalniz degilsin gordun mu .. Sevgilerle

AYSUN dedi ki...

Kuaybe geliriz bak. Ne güzel olur hanımlar:) Eşleriniz izin verirse gidelim bir hafta sonu:)

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Öncelikle güzel yorumlarınız ve destekleriniz için tüm kardeşlerime çok teşekkür ediyorum.Sanal alemde de olsa yanlız olmadığımı bilmek ayrı bir keyif ve mutluluk verdi.Kendime gelmemi sağladınız Allah Razı olsun.

Nes.inşallah en yakın zamanda seninle tanışma fırsatımız olur belki birbirimize destek oluruz arkadaşım:)

Aysun hepimizin birbirine destek olduğunu ben bugün daha iyi anladım elhamdülillah sanalda olsa yanlız olmadığını bilmek insana ne kadar iyi geliyor anlatamam sanırım

talhacığımızın annesi dua için canı gönülden aminnnnn ve arkadaşım olmanızı çok isterim:)

Kuaybe teklifini ben kabul ediyorum:)diğer kızlarda ediyorlarsa en yakın zamanda yanındayız ona göre:)hem yusufçuğuda bol bol sevme fırsatımız olur:P

Calimerocuğum hakikatten yalnız olmadığımı daha iyi anladım sanal da olsa bir çok arkadaşım varmış ama haberim yokmuş.Ne kadar iyi geldiğini anlatamam.

dün ve bugün yorum bırakanve beni yalnız bırakmayan tüm arkadaşlarımdan Allah Razı olsun.Rabbim bu güzel ayda gönlünüze göre versin.

zeynep dedi ki...

saol sadecım. ben henüz hiç ezogelin çorbası yapmadım. ama yapmak istiyorum.

zeynep dedi ki...

ya benim kafam nerde? aşık mıyım nedir? :)))

çorba tarifi için çok saol sedacım.

zeynep dedi ki...

sedacım haftaya pazartesi aysun (berkin annesi) ile iftar yapmayı düşünüyoruz. sen de katılır mısın? istersen günü değiştirebiliriz. mailime cevap bekliyorum canım..

zsertkan@gmail.com

Adsız dedi ki...

Sevgili Seda bu yazdıklarını okuyunca içim cız etti birden, sanki kendimi buldum yalnızlığında, ben de öyle yalnızım ki Ankarada, tanıştım görüştüm bir sürü insanla ama İstanbuldaki eski dostlarımın tadı yok kimsede, sanırım en güzeli Allah bes Baki heves deyip geçmek herşeyden..

Derya
www.bolbolye.com

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Deryacığım Rabbim isteyen herkeze gönüllerine göre dost nasip eder inşallah etmezse de ondan güzel dost olmadığını zaten biliyoruz.Hem belki sanalda olsa birşekilde bizleri fikirlerimizi ve dertlerimizi paylaşabileceğimiz ortamlar nasip ediyor bizim buna bile şükretmemiz lazım.İnşallah ileride de bizlerde güzel arkadaşlıklar dostluklar bulabiliriz hem belli mi olur belki birbirimizin destekçisi oluruz :)