İFTAR MENÜSÜ 13:21

Dün akşam büyük dayıma iftara davetliydik.Yemekler oldukça lezzetliydi bende sizler için resimlerini çektim hatta bir kaçının tarifini aldım ki sizlere fikir olsun diye.F.yengeciğim ellerine sağlık.

Davet menüsüne gelince

Yoğurt Çorbası
Etli Mantar Sote

Pilav,Zeytinyağlı Barbunya ve Kayısılı üzüm Hoşafı


Eşimin aldığı tatlı ve yengemin yaptığı Şekerpare

Şekerparenin tarifini özellikle aldım çünkü şerbetli tatlıları sevmeyen bir aileyiz ama ben görüntüsünden tatmak istedim çayın yanında.(çayı şekersiz içtim oley oley)oldukça lezzetliydi şerbetli tatlıları sevenlere duyrulur

Şekerpare Malzemeleri;

1 su bardağı irmik

1 su bardağı pudra şekeri

2 yumurta

1 paket sanayağ

1 paket kabartma tozu

Alabildiğine Un

Şerbeti için;

4 su bardağı şeker,1 lt su.

Püf Noktası;Şerbet soğuk,Tepsi sıcak olacak.yani şerbeti önceden hazırlıyoruz:)yarım limon

Üzeri için fındık,çamfıstığı vs.

Tüm malzeme güzelce karıştılıyor ve minik toplar yapıp tepsimize diziliyor.ve 180 derece fırına veriliyor.Çıkınca soğumuş olan şerbetimizi döküp tatlımızı dinlendiriyoruz



Yengemin Poğaçası(ismi yazmıyordu tarifin bizde yengemin poğaçası olarak adlandırdık:)

1 su bardağı Süt(ılık)

1 çy bardağı sıvıyağ

1/2 çay bardağı sirke

1 tane pakmaya

1 tatlı kaşığı toz şeker

1 tatlı kaşığı tuz(isteğe bağlı azaltabilirsinizde)

1 yumurta akı(akı içine sarısı üzerine)

Aldığı kadar un

Tüm malzemeyi karıştırıp hamur haline getirip 13 adet beze yapalım.Her bezeyi yemek tabağı büyüklüğünde açıp oda sıcaklığındaki margarinimizden hafif üzerlerine sürüp üst üste koyalım.Büyük bir yufka gibi açalım.Sigara böreği sarar gibi hamurumuzu keselim.(18 adet çıkıyor kesimine bağlı ister küçük ister büyük)İçerisine iç malzememizi yerleştirip (arzuya bağlı bizimki sosisliydi)sigara böreği sarar gibi saralım.

Püf Noktası:Tepsiye yerleştirdiğimiz poğaçaları 3-4 saat tepside dinlenmesi için bekletelim.Daha sonra yumurta sarısını sürüp 180 derece de pişirelim.


Afiyet olsun

11 yorum:

Adsız dedi ki...

herşey güzel hoş biliyoruz eh annem yaniii :) :)
ama ama amaaaa benim salatalarım nerdeeeee onları çekmemişsin :(
okadar uğraştım didindim saatlerce salata yaptım size hemideee kendi güzzzelll ellerimleeee...
nasıl unuttun bilemiyorum ağlıcam birazdan haberin olsun :::(
(abarttımmı sanki :P )

:D :D :D

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

canım o resimler kötü çıkmış:(o yüzden aktaramadım ama sen bana bir daha salata yap ben aktarırım:)(kendime de salata yaptırmanın yeni yolu)

Adsız dedi ki...

sen iste ben sana yaparımmm :)
ama şimdi düşünmem gerekicek :D :D

AYSUN dedi ki...

ohh afiyet olsun yedikleriniz efenim:) Bu arada o en alttaki yengenin poğaçasının bir benzerini ben de yapıyorum:) Adı katmer poğaça. Süpper oluyor... Ben peynirli yapıyorum. Hamurların arasına tereyağ sürüyorum:)

Sedacıım bu arada mantarlı et sotenin tarifini istiyorum. ben tavuklusunu yapıyorum ama etlisini bilmiyorum :P:P ( cahil ben )

Son dakika haberi:) Akşam yine sultanahmetteyiz:P:P

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

aysuncuumm en yakın zamanda tarifi yayınlarım.Yani bu kadar olur bizde bu akşam sultanahmete gidecektik son anda değişti planımız yaaaa:)oynamıyorum bennnn

Adsız dedi ki...

Ye ablacım ye sen...
Yazdık bir kenarlara.
:)

Talha ile Eymen'in annesi dedi ki...

afiyet olsun!
şekerpareyi oldum olası severim. bi ara tüm misafirlere yapıyordum. ah eski günler ah! resmini gördüm canım istedi.

Adsız dedi ki...

Maşallah kuş sütü eksik, Allah CC olmayanlara da nasib etsin...Bütün sofralarını iftar sofrası kılsın kardeşim...
Malum ramazan fırsat bulamıyorum...
Selamlar hepinize dostlar

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

D.Leylacığım sofraları sadece görüntülüyorum.yemiyorum bak hatta kilo vermişim:)
Talhanın anneciği belki tekrardan yaparsın bizi de çağırırsın değil mi:)
Ferahnaz Amin kardeşim güzel dualarına.a.s kardeşim

Unknown dedi ki...

Allah sofranızın bereketini hiç eksiltmesin maşallah harika bir sofra kurmuşsun ellerine sağlık yengenin poçasının adını ben biliyorum söylim: KRUASAN =) Ve ben kruasana bayılırım özellikle de içi çikolatalı olursa..
-gerçi erik marmelatlısı da fena değil hani =)

Laf aramızda avrupalılar bazen ekmek yerine kruasan yermiş
-gereksiz bilgiler servisimden de bi not düşeyim istedim =))

Sevgiler..

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Amin cümlemizin sofrasından bereketi eksiltmesin.İçi çikolata olanları bende yedim ama bu biraz poğaça gibiydi yengeminki :)İyi yapıyorlar ekmek yememekle:)