Benim İftar davetim 00:08

Herkeze iyi hafta sonları inşallah istediğiniz gibi güzel manevi duyguların bol olduğu,Ramazanın bereketiyle geldiği güzel günler geçirirsiniz inşallah.

Bu akşam güzel misafirlerim vardı cuma günüm bir tatlı telaşla geçti.İlk defa yanımda destekçilerim olmadan sofra hazırladım bir yandan da evimin genel temizliğini yaptım.Misafirlerimi eşim getireceği için telefonda ne kadar geç getirirsen benim için o kadar iyi dedim :) geçten kastım 17-17.30 gibi yani yanlış anlaşılmasın:P Ben tam işimi bitirdim giyindim misafirlerim geldi:)daha önce bahsettiğim gibi gelen bizimkiler ve vildoşun spor hocasıydı çok şeker bir bayan oldukçada sıcak kanlı sanki daha önceden birbirimizi tanıyormuşuz gibi sohbet ettik.

Sofram oldukça takdir aldı nasıl sevindim anlatamam bazılarını ilk defa yaptığımdan ve tadına bakamadığımızdan tereddütlerimde vardı:P Elhamdülillah Rabbim yüzümü kara çıkarmadı.

Resimleri eşim çekti.İdare edeceğiz artık:P



Soframızda ;

-Kahvaltı tabağı

-Mercimekli kesmeli çorba
-Lahana Dolması(Kadriye annem hastayken sarıp göndermişt:)kısmet bu akşamaymış)
-Etimekli Patlıcan Salatası (Portakal Ağacı C.tesi ekinden)



Misafirlerden önce eşimle ben bu salataya bayıldık:P Sık sık yaparım artık

Malzemeler;
1 paket tuzsuz Etimek

2-3 adet patlıcan

1-2 diş sarımsak

2 su bardağı yoğurt diyordu ama ben göz kararı koydum

2-3 orta boy domates

2 yemek kaşığı zeytinyağ,1 yemek kaşığı sirke

Kekik,Kırmızıbiber,

Hazırlanışı;Patlıcanları alacalı soyup küp küp keselim.10 dakika kadar tuzlu suda bekletip kızartalım.Kağıt havlu üzerine alıp yağlarını süzdürelim.Ayrı bir kapta domatesleri rendeleyip zeytinyağ,sirke tuz ve patlıcanları ekleyelim.Kullanacağımız kabın içersine etimeklerimizi kırıp yerleştirelim.Sofraya götürüleceğine yakın etimeklerin üzerine hazırladığımız karışımı yayıyoruz.Sarımsaklı yoğurdumuzu hazırlayıp patlıcanlı sosumuzun üzerine döküyor,kekik ve pulbiberle süslüyoruz.Afiyet olsun


-Peynirli Kırmızı Biberli Salata


Malzemeler;

1 kutu konserve közlenmiş kırmızı biber :P(evde közlemek isteyenler olabilir)

Bir miktar sert beyaz peynir(ufalanacak,bir su bardağına yakın)

1 tutam maydonoz

Zeytinyağ,karabiber,

6-7 dal taze soğan

İstek üzerine ceviz(ben ekledim bayağı yakıştı)

Tarif Oktay usta ve Portakal ağacından alıntıdır:)

Hazırlanışı;Ufalanmış ceviz,ufak ufak doğranmış maydonoz, beyaz peynir bir kapta karıştılır.Ortan ikiye bölünen kırmızı biberlerin içerisine doldurulur ve yaprak dolma sarar gibi sarılır.Taze soğan sapları önceden kaynamış olan suyun içine atılır(cezvede kaynatabilirsiniz) ve 1-2 dakika içersinde çıkartılıp soğuk suya tutalıp(şok usulü)Sarılan biberler taze soğan saplarıyla
bağlanır.üzerlerine zeytinyağ gezdirelim.(bunada bayıldılar öhü öhü)


-Fırında önceden haşlanmış fırın poşetinde büftek ve kabuklu fırın patates

-Makarna ve Arap usulü hazır sos:)

Meyva tabağı (annem dalından getirmiş,ve sağolsun komşumda karadenizden gelen üzümlerinden ikram etti herkez tatsın değil mi geçmiyor boğazımdan napim:)

Ve ve Ramazanın gülü Sakızlı Güllaç;(İlk kez yaptım ve yarısını gelenler götürdü bir kısmınıda yediler:)güllacı sevmeyen kocam bile iltifatlar yağdırdı öhü hü)

Tarif Portakal Ağacından




Malzemeler;

  • 1 paket güllaç yufkası (10-14 adet arası)
  • 2 litre +1 su bardağı süt
  • 3 - 3,5 su bardağı toz şeker(ben 3 bardak+2 kaşık daha ekledim tadı oldukça güzeldi diet yapan kardeşler bile tadını beğendi tatlıyı tatlı gibi seven biriyimdirde)

  • arasına
    • 1 paket sakızlı muhallebi(dr.eotker)
    • yarım litre süt
  • üzerine
    • nar
    • Fındık,yada ceviz(fındık daha yakışıyor bence güllaca+ gül suyu kullanmadım misafirlerimde bende kokusundan pek hoşlanmıyoruz güllaç da ilgiciz napim)

Öcelikle Sakızlı muuhallebimizi hazırlıyoruz.
Sütü ve toz şekeri iyice ısınana kadar pişirin.(küçük parmağınızla kontrol edin dayanabildiğiniz kadar,kaynamayacak)
Bir güllaç yufkasını yuvarlak bir tepsiye yerleştiriyoruz.Üzerine kepçe yardımıyla ıslatıyoruz.Bir kaç güllaç yufkasına da aynı işlemi uyguluyoruz.Arasına ufaladığımız bir miktar fındıkdan serpiştitiyoruz.Tekrar güllaç yapraklarını seriyor 2-3 yaprağada aynı işlemi uyguluyoruz.Hazırladığımız sakızlı muhallebiyi seriyoruz.3-4 yaprak daha teker teker ıslatıp fındıkdan serpioruz.Kalan yufkaları bitirip.Kalan sütün tamamını da döküyoruz.Biraz kendini çekmesini bekledim kuru gibi geldi yukarıda + 1 su bardağı demiştim onuda ilave ettim:)Tam istediğim gibi oldu.Nar ve Fındıkla süsleyip servise hazır hale getiriyoruz.


Bu yaptıklarımdan güllaç hariç herşeyi azar azar yaptım.İsraf etmek istemiyorum.Birde bu kadar çok şey yapıyorum ama ya bir tas çorbayı bulamayanları düşününce kendime kızıyorum.Ama misafirlerimide iyi ağırlamak istiyorum belki de buraya yazıyorum vicdanımı rahatlatmak için:( Efendimizi(s.a.v) düşünüyorum

Rabbim herkezin sofrasını bereketlendir,olmayanlara da nasip et.bizlerinde birbirimize el uzatmamızı nasip et.Sen merhamet ve kudret sahibisin. (amin)

5 yorum:

Zen dedi ki...

aplaaaa o güllaçç ne öyleee..süper şahane gösüküooooo (: anneme söledim hemen akşama bana da güllaç yapcakkk (: ellerine sağlık herşey çok güsel gösüküoo,davetlilerin parmakları hala yerlerinde mi ^_^ dualarınada yürekten AMİNNNN diyorum....sevgiler (:

Adsız dedi ki...

Kardeşim Seda'm bu nasıl sofra maşaallah...Sabah sabah canım nasıl çekti :) Nefis görüntüler ve kombinasyon çok iyi...Ama güllaç işi Seineb'in dediği gibi artık koparmış mı desem, bitirmiş mi desem...
Derhal akşam yapılıyorrrrr...

Adsız dedi ki...

Oh maşaallah,amin kardeş amin...
Ne güzel sofra, bizi de çağırsana bir akşam :)))
Ferahnaz ablacım sen yapacaksın bu akşam anladığım kadarıylan,şey iki misafir kabul edicen mi ?

tedarikmucize dedi ki...

Ellerine sağlık canım maşallah ne kadar güzel bir sofra olmuş.

Bende nihayet geçen gün ağırladım misafir. 9 kişiyi tek başıma idare edebildiğime hala şaşıyorum. Genelde annem yardıma gelirdide :)))

Rabbim bol berektli ve hayırlı ramazanlar nasip etsin inşallah.

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Seynep davetlilerin parmakları duruyor canım ama hala bugün bile konuşuluyormuş:)
Güzel kardeşler kesinlikle yapın ve banada yorumunu yapın bakalım bizim ki kadar beğenecekmisiniz.ferahnazcığım ve Gülnazcığım sen gel buralara size daha ne güzel sofralar hazırlarım inşallah:)

nes.sanırım bizde yardımsız birşeyler yapmaya başaladık:)süperiz canım:)))