Kadir Gecesi ve İftar Sofram 2 23:45

Sanırım saat 12 geçti ve bugün günlerden Pazartesi oldu.Bu gece Kadir gecesi.Herkezin Kandili Mübarek olsun.Tabi bu gecenin faziletini bilmeyen yoktur.Peygamber Efendimiz(s.a.v)bu gecenin ihyasının fazileti konusunda buyurdular ki;

"Faziletine inanarak ve karşılığını Allah'tan bekleyerek Kadir gecesini ihya eden kişinin geçmiş günahları affolunur."

Kadir Gecesi yatsı namazında cemaatte hazır bulunan, ondan nasibini almıştır."

Müminlerin annesi Hz.Aişe (r.a.) şöyle diyor :
-Dedim ki: Ya Resullullah, Kadir Gecesi'ni bilirsem onda ne şekilde dua edeyim? Şöyle buyurdu:
- Allahümme inneke afüvvün kerîmün tuhibbül afve fa'fü anni. (Allah'ım sen affedicisin, affı seversin, beni affeyle.)




Ramazan bitiyor :( Nasıl geçti anlamıyorum.Öyle güzel geçiyor ki günler keyif alarak geçiriyoruz her günümüzü ve akşamın nasıl geldiğini anlamıyorum özelliklede İftara Misafirlerimiz olduğunda:)Bu akşam eşimin halasını ve ailesini soframıza konuk ettik.Oldukça keyifli zamann geçirdik.Allah razı olsun onlardan.

Her zaman ki gibi yeni şeyler deneyen ben sofradan koltuklarım kabarmış olarak kalktım:)Hatta güzel kardeş Hakan -abla ya bu sofrayı gördükten sonra merak ettim acaba bana Fıstıklı Dürümden yaparmısın dedi:)))ama azimliyim önce baklava açmayı öğreneceğim.Sonra gelsin fıstıklı dürüm:P Eşim de artık sınır tanımadığımdan falan bahsetti hatta aşmış olduğumu falan söyledi:)))eheueh bu kadar megalomanlık yeter.

(Tabi bu arada tarifler hep başka bloglardan öncellikle portakal ağacı haticeden de Allah Razı olsun.Hiçbir tarifinden olumsuz sonuç olmadım belirtmeden hakkını vermeden geçmeyeceğim.Ramazandan sonra yeni tarifler de deneyeceğim tabi :P kendimden hep alıntı alıntı nereye kadar tamam insanın elide lezzetli olmalı:))


Gelelim bu akşam ki soframıza;
Kahvaltı tabağı
Mercimekli Halle Çorbası



Çorba hakkında ki yorumum ;Süperrrrr,çok kolay ve lezzetli şiddetle tavsiye edilir:)

Malzemeleri;

Yarım su bardağından az yeşil mercimek

2 yemek kaşığı terayağ(Köyden anneciğim getirmişti)

Yarım su bardağı un

1 lt(6 su bardağı su,yada et suyu ben et bulyon kullandım yarımdan az)

Yapılışı;Yeşil mercimeği yıkayıp üzerini geçecek kadar su ilave edip yumuşayıncaya kadar haşlıyoruz.(ben 1,5 su bardağı kullandım)haşlandıktan sonra altını kenara alıyoruz.Çorba tenceremize yağımızı eritiyoruz.Ununu ilave edip hafifçe kavuruyoruz.Kavrulan una suyumuzu,bulyonumuzuve tuzunu ekleyerek karıştırıp kaynatıyoruz.Ben kaynamaya başlayınca altını kısıp 10 dk kadar kaynattım.




Patatesli peynirli Börek(Kendisi kurutulmuş yufkadan yapılmıştır.Alpulludayken 700 adet açılıp bir kısmı aile çevresine dağıtılmıştır anne kuşu tarafından:) Misafirlerimize kalan böreğimiz paket yapılmıştır:P

Zeytinyağlı Barbunya
Mantarlı Tavuk

Öncelikle resim çekmeyi unuttumuşum:(Zaten soframıda çekerken etrafımda bekleyenlerden dolayı resimlerim biraz kötü çıkmış acele olunca idare edin artık:)
Yemeğin tadı oldukça güzeldi zaten mantar oldumu bizim ailede iş değişir.Tavaya azıcık yağ ve mantarları koyar azıcık da tuz serper kahvaltıda öğlen yemeğin de her vakitte yenir::)
Mantar severler için denensin derim ben:)Bilmeyende yoktur sanırım:P

Malzemler;

2 soğan(kuşbaşı doğranmış)

3-4 sivribiber

1 kg yakın mantar

1 kg yakın kuşbaşı tavuk

3-4 adet domates

1 su bardağına yakın rendelenmiş kaşar peyniri

Pulbiber,karabiber,Köri,tuz

Hazırlanışı,

soğanlar ve biberler küçük küçük doğranıp sıvıyağda kavrulur.Tavuğumuz eklenir 5 dk yakın kavrulur,ve biraz iri doğranmış mantarlarımız ilave edilir.Domateslerin kabukları soyulup küp küp doğranıp ilave edilir.Hızlı ateşde pişilir.Baharatlar eklenir ve fırın tepsisine yemeğimiz aktarılır.Üzerine kaşar peynirimizi ekleyip eriyene kadar pişirilir.

Papara;


Öncelikle Aintep sofrasında rastlamıştım ama yapmak bugüne nasip oldu.Kurumuş pide ve ekmekler için birebir ama siz siz olun benim yaptığımı yapmayın benim ekmekler biraz kuru kaldı önce ekmeklerimizi birazcık et suyu gezdirelim(az ve ılık olarak)

Yapılışı;Kurumuş ekmek ve pideleri tabağımıza küp küp doğrayıp aktaralım.Ekmeğimize göre kıymamızı ister soğanla ister soğansız olarak kavuralım.Kavrulan kıymamızın içine pulbiber,karabiber ve tuz ilavemizi yapalım.yoğurdumuzu ister sarımsaklı ister sarımsaksız olarak ekmeklerin üzerine yayalımÜzerinede hazırlamış olduğumuz kıymamızı yayıp.Az miktarda erittiğimiz terayağınıda üzerine gezdirip afiyetle yiyelim.



Nohutlu Tabblue



Kendileri tek kelimeyle mükemmel.Sofradakilerin yorumu bu nasıl birşey,etin yanında süper olur,tek başına öğün olarak yenir:)gibi...

Malzemeler;

Yarım su bardağı ince bulgur

1,5 su bardağı maydonoz(ben göz kararı koydum orta kalınlıkta kestim)

1 demet taze soğanın beyaz kısımları(yarım demete yakın kullandım iftarda kimseyi yakmak istemem)

2 dal nane yaprağı(orta kalınlıkta doğranmış)

2-3 yemek kaşığı zeytinyağ

2 adet limon suyu+yarım limon

Nohut haşlanmış(hazırlardan 465 gr olanı diyordu ben göz kararı kendim haşladım)

Yarım tatlı kaşığı kimyon

Tuz,karabiber,göbek marul yaprakları

1 domates küp küp doğranmış kabukları soyulmuş(sulanmasın diye çekirdekleri çıkartılmış)

Yapılışı;Bulgur yayvan bir kaba alınıp üzerini geçecek kadar limon suyuyla 10 dakika bekletilir.(soğuk suda olabilir,bana 2 limonun suyu yeterli geldi)eğer sulu kaldıysa bulgur sıkılır(öyle bir sorun yaşamadım)çatal ile karıştırılır.Üzerine nohutumuz,doğranmış maydonoz,nane,taze soğan,kimyon,tuz,domates ilave edilip karıştırılır.Üzerine zeytinyağımız ve yarım limon suyuzda ilave edilip buzdolabında ağzı kapalı olarak servis saatine 1-2 saat kala çıkarılıp normal oda ısısına gelmesi sağlanır.Marul yapraklarıyla süslenip servis yapılır.

Tatlı olarak Pasta ve Güllaç vardı sofrada iki güllaç sevmeyen arkadaş biri eşim olur:)tabağındakileri bitirdi diğeri de annesinin tabağından ufak bir çatal alacaktı sadece:)

Ramazanda değişik birşeyler yapmaktan keyif alıyorum hatta biraz endişeleniyorum ama öncelikle portakal ağacının güvenirliliğinden tereddütsüz yapıyorum birde yorumlar olumluysa:)o yemek yada salata tam benlik oluyor.yaşasın internet,yaşasın yemek blogları.birazda reklam yapalım değil mi:P




6 yorum:

tedarikmucize dedi ki...

Kadir gecen mübarek olsun canım. dualarında unutma lütfen :)

yine döktürmüşsün maşallah. haticenin hiçbir tarifinden bende hüsrana uğradım. Allah sağlık sıhhat versinde daha çok tarif paylaşsın bizimle.

AYSUN dedi ki...

pşşt pşşt kopyacı seni:) Çok güzel görünüyor sofralar. Akşam bende de iftar vardı... Amma harika bir sofra oldu. Bitiremedik yemekleri:P

Kadir gecen mubarek olsun. Hayırlara vesile olsun inşallah...

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Nes.Seninde kadir gecen mübarek olsun.Sana da bol bol dua edeceğiz inşallah ama Sende bizi unutma canım

Aysuncuğum kopya mopya ama çok işe yarıyor valla:)Afiyet olsun sizlere keşke resmini çekseydıin de senden kopya çekseydim:)seninde kadir gecen mübarek olsun.Günahlarımız aff olunsun inşallah

Calimero Mutfakta dedi ki...

Ne kadar guzel bir dua "Allah'ım sen affedicisin, affı seversin, beni affeyle."

insallah bu gece affedilenlerden oluruz.. gercek bayrami edecek olanlardan oluruz..

Kuaybe dedi ki...

Canım sofra da yaptıkların da çok güzel görünüyor, eline sağlık.. Ben tabbuleyi çok merek ettim, hemen deneyeceğim inşaallah.. Çok lezzetli anladığım kadarıyla..

Zen dedi ki...

dualarına yürekten amiinnnn diorum aplacımm....yemekler çok güsel gösüküo bu aradaa.ellerine sağlıkk aplaaaaa.başarılarının devamını dilerim (: yemek konusunda gerçekten çok iisin (: