Ağlayan Kek 14:09




Malzemeler:

4 yumurta
3 kahve fincanı şeker
3 kahve fincanı un
2 yemek kaşığı süt
1 paket kakao
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

Üstüne dökmek için: 2 su bardağı süt



krema malzemesi:

* 1 paket krem şanti
* 1 su bardağı süt
* 1 paket hazır çikolata sosu

Hazırlanışı;

1. Yumurta, şeker çırpılır.Un,kabartma tozu, kakao ve 2 yemek kaşığı süt ilave edilir tekrar çırpılır.
2. Kek ayarında piştikten ılınması beklenir ve üstüne iki su bardağı süt dökülür.
3. Krem şanti, sütle çırpılır. Dolapta bekletilir. Kek soğuduktan sonra üstüne sürülür.
4. Çikolata sosu üstündeki tarife göre hazırlanır, krem şantinin üzerine dökülür. Arzuya göre hindistan cevizi, dövülmüş fındık veya fıstıkla süslenir.

Tam yazlık hafif bir tatlı..Ben bu lezzetli kekin tadına Sühendancığımda bakmıştım ve aklımdaydı hep yapmak.İyiki tatmışım iyikide yapmışım:)

23 yorum:

Ayşe dedi ki...

Ellerine saglik sedacigim, harika gozukuyor. ve icinde yag olmamasi da buyuk bir avantaj ;)
Bir paket kakao derken, bi buyuk(50gr), birde kucuk(25gr)olanlar var, hangisi ki senin kullandigin acep?

Zen dedi ki...

uuuff süperr gözüküoo aplaa yaa..ellerine sağlıkkkkk.kolay bi tarifee bensiooo.bende denemek istiyorummm ^-^ sevgilerimle <3

RUMEYSA dedi ki...

ımmmmm harika olmuşş sanki ıslak kek ve tavuk gögsü tatlılarının karışımı gibi :) hemde hafif tam bize göree...

RUMEYSA dedi ki...

bu arad adı niye ağlayan kek???????

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Ayşeciğim kakaoyu göz kararı koydum ben yoğun sevdiğimden bir fazlaydı:) sen istersen 25 gr kullan canım.

Seinebim dene canım tavsiye ederim hem hafif hem lezzetli.Hem sıcaklarda süper gidiyor:)

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Rümeysacığım ağlayan olmasının sebebi nemli nemli olması.Ama bence güldüren kek olabilir.İnsan yedikçe yemek istiyor:)

sühendan dedi ki...

Benim de çok sevdiğim bütün misafirlerime yapmayı tercih ettiğim bir pastadır bu.Yiyenler mutlaka tarif alıyorlar.Görüntüsü ağır ama yenilince bir o kadar hafif bir pasta.Yemeyenlere şiddetle tavsiye edilir.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

oo.. bu çok davetkarr bir kek...

NuNu

Melek* dedi ki...

nben o kadar seviyorumkii ağlayan pastayı ellerin dert görmesin ...

Adsız dedi ki...

en sevdiğimdeeennnn =))
eline sağlık ablacım, bende senin ellerinden yemek istiyorum ;)
yaşasın yemek yemeeeekkkk ;)

zeynep dedi ki...

ellerinize saglik,pastaniz cok guzel olmus...
sevgiler

KelebekGibi dedi ki...

Lezzetli gözüküyor, elinize saglik! Denemek lazim acilen:)

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim, ellerine saglik, nefis bir tad yapmisin ,sevgiler....

Adsız dedi ki...

Yumurta yerine ne koyabiliriz ya...malum kolesterol hastaları varda :)

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Elifciğim yumurtasız kek olmaz canım ama sen yumurta sayısını azaltabilirsin diye düşünüyorum.Eşimde de kolestrol var kontrollü yedirmeye çalışıyorum bende bu kekden az miktarda yedirdik:)

Adsız dedi ki...

Kardeş sadece beyazını kullansak olmaz mı acep derim ama ?

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Gülnihalciğim denemek lazım derim bende:)1 tane tam kırıp kalanın beyazıda kırabilir herhalde ama denemediğim için fazla yorum yapamıyorum:)canım

Adsız dedi ki...

Sanki pasta gibi kekten daha çok, hafif birşey yapayım da dursun akşama herkes yer sanırım.
Ellerine sağlık kardeşim

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Gülnazcığım hakikatten çok güzel bir pasta tadında kek.Yorumlarıda bekliyorum beğenecekmisiniz bakalım:)

AYSUN dedi ki...

Hıım yapmak lazım... ama ben alttaki pizzayı gözüme kestirdim:p

Kuaybe dedi ki...

Evet ben de orada yemiştim, çok güzeldi gerçekten.. Yoksa, yoksaaaa birlikte mi yemiştik :P

Ellerine sağlık canım.. Pizzan da çok lezzetli anladığım kadarıyla..

Calimero Mutfakta dedi ki...

ufff... aglamasin bu kek.. hemen yiyelim :P

Gelin Ayşe dedi ki...

Evet, bu aglayan keki bende yapmistim :) eline saglik.
Bloguma davet etmek isterim sizi eger aysekekik@hotmail.com a mail adresinizi bildirirseniz? :)