Ev Yapımı Karışık Pizza 16:32




Sinbo Ekmek yapma makinasında Pizza Hamuru

1 kap ölçek ılık su
1+1/2 küçük kaşık ölçek tuz
3 büyük kaşık ölçek şeker
1+1/2 büyük kaşık sıvıyağ
1+1/2 büyük kaşık süt
3 kap ölçek un
2 küçük kaşık ölçek aktif kuru maya


Tüm malzemeyi sırasıyla makinamıza yerleştiriyor ve Hamur programında hamurumuzun mayalanması bekliyoruz.

Mayalanan hamuru sinyal sesinden sonra makinadan çıkarıp bastırarak havasını alıyoruz

Hamuru nemli beze iki eşit parçaya bölüp yarım saat dinlendiriyoruz.(ben bunu yapmadım vakit yoktu)

Hamuru orta büyüklükte bir borcama yayıp,çatal ile birkaç delik açıyoruz.

Az miktarda sulandırdığımız salçamızı hamurumuzun üzere sürüyoruz ve zevkimize kalmış evde neler var ise üzerine yerleştiriyoruz.!80 derecelik fırında 15-20 dk altın sarısı olana kadar pişiriyouz.Ben üzerine fırından çıkar çıkmaz bir su bardağı kaşar peyniride rendeledim.

Sonuç olarak iki tepsi pizzamız oluyor.Yalnız pizza o kadar güzel olmuştu ki ben ancak bir dilim yiyebildim kalmadı.Birkaç gün içersinde yoğun talep aldı komşulardan:))ayrıca dışarıdakilerden bile güzel olduğu söylendi.İyiki şu ekmek makinasını hediye gelmiş.Herkeze tavsiye ederim hem ne yediğimi biliyorum hemde ekmek yapmaktanda keyif alıyorum.

9 yorum:

sühendan dedi ki...

nEFİSSS GÖZÜKÜYOR.pİZZA YEMEYE GELEBİR MİYİZ sEDA?

Adsız dedi ki...

Sedacım bizim burada hep pizza hamurunu satın alıyorum hazır.Çok pratik oluyor ama evde yapılanı da tutmaz sanırım.
Ekmek makinası harika birşey ya, hakkaten benimde almam lazım...Marka ne olacak Seda'cım ?

Adsız dedi ki...

Ben geldim bile pizza yemeye :)
Kardeş bu ekmek makinası kaç liradır ya ? Bir de yapımı kolay mı ? Çok uğraştırmasın beni, malum fazla hareket öğrenciye zararlı :)
Pizzanıda yirim senide Sedosss.....

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Sühendancığım valla ne sevinirim bir bilsen:)beklerim canım

Ferahnaz kardeşim eminim senin yaptıklarında süperdir ama makina almanıda şiddetle tavsiye ederim.Eşimi biliyorsun malum:)çok inceledi araştırdı hem türk hem yabancı siteleri ve sinbodan memnun kalacağımı söyledi hatta ben ne zaman sölesem bakarız diyordu almak için sağolsun vildan kardeşim hediye etti.Şuan eşim keşke daha önce alsaymışız diyor:)Kendisi gıda işinde de olduğundan artık ekmeği dışardan yemiyor:))yedirmiyor:))))

Leylacığım Benim makinam Sinbo 4705 fiyatı 100 ytldi ama değişeceğini sanmıyorum.Yapımı çok ama çok kolay daha değişik modelleride var.Ölçeklerle yapılıyor yapmak 5 dk almıyor ama uzun süreli pişiriyor.900 gr. mesela beyaz ekmek 3 saat ama ben iki günde bir yapmama rağmen çok fazla elektrik faturası gelmedi.Çok ama çok memnunuz.Bazen ekmekleri eniştemiz yapıyor:)hatta sabaha ayarlıyorsun sen uykudayken evin içi misssss gibi ekmek kokuyor:))ay çok reklam oldu yaaa:)))Ben geldim demekle olmaz buyur gel canım pizza yemeğe:)

Zen dedi ki...

benim pissam daha güsel oldu ki :P aplaa rakip mi oldun bana yoksaaa.bende pizza tarifi koymuştum :P tabiki seni geçemem ^^-^^ ellerine sağlık aplacımmm çok güzel gözüküyorrrr..bigün bizzat yemeye gelmek isterim : )

RUMEYSA dedi ki...

hımmm harika olmuşş bende istiyorummmmm alide yanımda bbana gıcıklığına ne diyor biliyormusun bu ne iğrenç sen mi yaptın yoksa diyoooo :D
sonra senin resmini gösterdim banane iğrenç işte diyooo heheh ALLAhım yaa

Ayşe dedi ki...

mmmhh ellerine saglik canim. bende cok sIk pizza yaparim. ekmek makinasina "sen cok yasa" diyerek hemde :)

canim sivilari alta, katilari uste koy, sekerle mayanin temas etmemesine de dikkat et o zaman hamur daha guzel yogurulup mayalaniyor..birde ben sut yerine yogurt, su yerine de yogurt suyu katiyorum;)

Bu arada canim rumeysa ile tanisiyorsunuz sanirsam degil mi? ikinizde simsicaksiniz :))

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Seinep senin pizzada süper gözüküyor beklerim canım:)

Rümeysağım Aliyi benim için ısır:)ablasına takılıyor napsın:))

Ayşeciğim birde senin gibi bol yoğurtlu deniyeyim:)Ayrıca o sıcaklık güzellik sana ait Rümeysacığım benim yegenim canım.

Adsız dedi ki...

İsmi hüzünlü ama kendi çok güzel görünüyor.
Öptüm Seda'cım...