Semiz otlu patatesli salata 22:29




Malzemeler:

1 tavuk göğsü
1 demet semizotu
200 gr biberli zeytin(ben dilimli yeşil zeytin ve siyah zeytin ekledim)
200 gr kornişon turşu
5 tane patates
200 gr mısır

Sosu:

3 kaşık yoğurt
2 kaşık zeytinyağı
1 kaşık mayonez
1 tatlı kaşığı hardal
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı nane

Hazırlanması:

1. Patatesi ve tavuğu haşlayıp küp küp doğrayın.(benim gibi patatesleri fazla haşlamayın) Turşuyu ve zeytini ince dograyın, semizotunu küçük parçalara ayırın. Bütün malzemeyi karıştırın.
2. Sos malzemelerini çırpıp servis yapılacağı zaman salatanın üzerine döküyoruz.

Tarif Portakal Ağacından:)ama sık sık yaplıcak salatalar arasına eklendi.Tam yaz mevsimi için yapılmış bir salata:)tek başına bile öğün olarak yenir.Ayrıca benim semizotları anneciğim tarafından Alpulludan körpecik olarak gönderildiler.

Ayrıca yanında mis gibi bir makarna yapılmış olup makarna sosu da nadir mutfağa giren kızkardeşim tarafından yapılmıştır:)şaka şaka napsın yoğun çalışıyor yavriim:))
Ama sosta sostu.Tarifini mutlaka deneyin derim biz bayıldık :)





Havuçlu Domatesli Makarna Sosu;

MALZEMELER
1 havuç,
3 domates,
zeytinyağı,
nane,
sarımsak,
tuz,
karabiber

YAPILIŞI

Havucu rendeleyip zeytinyağında soteliyoruz.

Domatesleri rendeleyip havuca ekliyoruz ardından dövülmüş sarımsakları ilave ediyoruz.
nane .karabiber ve tuzuda ekleyince bir iki dakika bekleyip sıcak makarna üstüne servis yapıyoruz.

23 yorum:

Ayşe dedi ki...

Patates+semizotu+tavuk mmmmhh denemeli bu salatayi, hem besleyici hemde lezzetlidir degil mi? hele de semizotlarini anne gonderdiyse ;)

Nadiren yemek yapabilen birinin elinden yemek yemekte buyuk keyiftir, ellerine saglik kardeinin de :)

Sevilerimle Sedacigim...

Talha ile Eymen'in annesi dedi ki...

oy oy oy oy nasıl da canım çekti...
sedacım nefis görünüyorlar ellerine sağlık. tabi nadir mutfağa giren kardeşin de ellerine sağlık :D

sühendan dedi ki...

Seda yeeetttteeerrr.Emzirenler var burada.Canımız istiyor bilmiş ol.Sütüm giderse sorumlusu sensin...:)))

RUMEYSA dedi ki...

seda ablacımm salata ve makarna sosu harika görünüyoo serap apllamda alışmaya çalışıyo artıkın mutfağa herhal :)

bu arada salatanın adı neyy???

Adsız dedi ki...

kopardın be kardeşim bea...canevimden vurdun.Makarna benim canımmmmmm...Sende benim can dermanım...Ama bu makarna ne marka o da önemli ?
Semizotunu biraz pas geçsem kızılmaz değil mi ? Kendisiyle pek görüşmem de :)
hihih

Adsız dedi ki...

Mmmmm neffis bir tercih kardeşim, süper süper süper...
Hem semizotu hem makarna mükemmel ya...
Bayıldım seda'cım.Ellerine sağlık...Hemen yarın akşam bu mönüyü yapıyorum inşallah.
Ay ne güzel oldu ya...
Düşün düşün duruyor insan...
:)

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Ayşeciğim salata çok ama çok hafifti.Makarnada dediğin gibi az ve öz yapan olduğundan mı nedir çok lezzetli geldi:)

Emineciğim sağolasın canım buyur sanada yapalım:)

Salatanın adını yazmayı unutmuşum rümeysacığım sağolasın:)

Leylacığım semizotunu denemelisin valla eniştede okudu yesin leylada dedi ben karışmam:)semizotuda eniştede bende kızarız.Makarna dediğin gibi çok önemli ben barilladan başka kulanamıom tadı ve pişirmesi farklı diğerlerinden çünkü :)

Melis kardeşim yerken banada dua etmeyi unutma o düşün düşün bizim evde de çok oluyor canım.Hem yemek istiyorlar hem hafif olsun diyorlar akşama kadar ne pişircem derdi sarıyor benide:)

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim, hepside bir birinden nefis ve harika görünüyorlar, ellerine saglik, sevgiler...

Adsız dedi ki...

mmm.Makarna hastası beni de yakaladın seda'cım.
makarnayı listeye ekledim.semizotunu böyle hiç aklıma getiremedim yani.tavukla.
nasıl oldu ne diyor yiyenler ?

Adsız dedi ki...

Benim bu iki mamayı yapıp hemen mideme indirmem lazım:::)
Seda'cım karnım öyle aç, üşendim yemek yapmaya bir makarna var evde birde semizotu ve tavuk başka birşey yok.Hadi bir gayret yapayım bakayım.
Akşama yazarım ne olduğunu.

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Ferahnazığım salataya bayıldılar ben biraz semiztunu fazla koymuşum sosumuz az gelmişti resimi çektikten sonra birazdaha aynı sostan yaptım.Kardeşim eşim ve komşumada göndermiştim severek yediler.Hatta eşim yanına makarnaya bile gerek kalmazmış dedi:)semizotu canavarı olarak:)))

Ayşeciğim sağolasın canım senin yemeklerin ve görüntüleri kadar güzel olamasalarda yapmaya çalışıyorum:)

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Semacığım senin evdekilerden tam bizim yemekler çıkar Heehehe mutlaka bekliyorum yorumunu canım kardeşim:)

Adsız dedi ki...

Seda'cım...
Ben semizotunu yapıcam bu akşam.
Makarnayı pazar yaparım artık :)))

Adsız dedi ki...

Semizotu,tavuk enteresan salata gibi.
Ama bol yoğurtlu olsun ki güzel olsun serin serin.
ellerine sağlık güzel kardeşim.

Adsız dedi ki...

değişik bir semizotu arıyordum karşıma siteniz çıktı.
çok güzel tarifler geziler yazılar...
memnum oldum ben nazife yıldız.
bayburtluyum,uerdingen almanyadan yazıyorum.
selamun aleyküm

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Aleyküme selam Nazife kardeşim hoşgeldin sefalar getirdin ayrıca hemşerim demeliyim sanırım:)bloğumu beğenmene çok sevinidim.Allah razı olsun güzel kardeşim.

saadetim salatada yok yok tavuk mısır süper süper tabi benim gibi abartmadan yapmak lazım:)yoğurdun tadıda süper oluyor ayrıca hıımm soğuk soğuk tekrar mı yapsam ne:)

Gülnaz kardeşim salataya yorum bekliyorum haberin olsun:)ayrıca patatesleri çok haşlama benim gibi benden tavsiye doğraması zor oluyor:))

yaban mersini dedi ki...

ben salatayı pas geçip bir tabak makarna alayım,hiç dayanamam da...

Minel dedi ki...

mmmmmm
ellerine sağlık sedacım

Adsız dedi ki...

Merhaba seda'cım, makarna çok güzel oldu ya,sos çok güzeldi.Semizotunun yoğurdunu hafif nane ve sarımsakla yaptım (hehe) senden izinsiz ama o da çok güzel oldu, bu arada yoğurdu bol koydum...
Ellerine sağlık, arayı açma fazla...

Adsız dedi ki...

Mmm.makarna nefis oldu kardeş sağolasın,dün akşam yedik.
Ellerine sağlık kesene bereket..

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Leylacığım ve Gülnazım makarnayı beğenmenize çok sevindim ayrıca kardeşimede söyleyeyim de oda sevinsin fakirim:)mutlu olsun hehe

Adsız dedi ki...

Beni de yaz kardeşim, ben de ikisinide yaptım ama favorim makarna oldu yani...
Allah yar ve yardımcın olsun.

Zen dedi ki...

aplaaaa döktürmüşsün yineee.ağsımın suyu klavyeye doğruuu uzanmaya başlıordu ki zor tuttum :P ayrıca salata demişsinnn,ne salatası yaff..başlı başına bi yemek olmuşş oo..ımmm çok güzel gözüküyorr...denemek istiormm ben bu tarifi : ) ellerine sağlıkkk